Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Turbo Fluit ????

vragen over de T5
Plaats reactie
Abeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2011, 17:14

Turbo Fluit ????

Bericht door Abeltje »

Hallo
Ik heb een t5 105 pk 3 jaar geleden laten tuningik heb een jaar geleden er een nieuwe dis riem oplaten zetten en water pomp bij de dealer bijna een een jaar gereden en moest weer voor apk laatste maanden moest ik iets koelvloeistof bij vullen heb dit aan de dealer door gegeven om er op te letten wat het kan zijn .Nu apk gekeurd ga hem ophalen en na 3 dagen moest ik er 2 liter bijvullen .Terug naar de dealer onderzoek bleek uit dat de cylinder koppaking stuk was naar veel gepraat moest hij dus gemaakt worden .
Alles laten vernieuwen let wel had net 100.000 km gereden en is van 2006.kosten 1600,- euro
Rij er een maand mee en nu rookte hij heel erg ook als ik gewoon 80 rij .niet naar de dealer maar een diesel man die alles nagekeken en kon niks vinden maar de beste oplossing was de tuning ongedaan maken ik had alles nog op cd dus terug laten zetten .Het roken was verholpen rij er nu 2 weken mee en nu begint hij te fluiten en het geluid word steeds erger wie kan mij vertellen wat het kan zijn volgens de diesel man is de turbo stuk maar ik merk niks met trekken rij 600km per dag .
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Turbo Fluit ????

Bericht door vw_camper »

Uitlaat lek? Had ik in mijn T4 ook.
Groeten, Bert
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Turbo Fluit ????

Bericht door pieters »

Hallo,

Bij de vijfcilinders wil er nog wel eens een spruitstuk stuk gaan.
Dit veroorzaakt dan vaak een irritante fluit.

Een scheurtje dat onder de tegendruk van de turbo uitlaatgas af gaat blazen.

Succes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33870
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Turbo Fluit ????

Bericht door Multivan Generation »

Waar heb je hem laten tunen? Ik hoop niet Tunex.

Als hij veel rookt dan zou ik ook denken aan het luchttraject.
Dus check alle slangen of ze goed vast zitten, interkoeler 100% dicht?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Abeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2011, 17:14

Re: Turbo Fluit ????

Bericht door Abeltje »

oke ik nu gezien dat hij olie verlies onder de vin van de radiateur mischien olie koeler defect en kan daar het fluitje ook vandaan komen ??????
Abeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2011, 17:14

Re: Turbo Fluit ????

Bericht door Abeltje »

hij lekt niet bij de turbo maar er zit olie onder bij de radiateur en op de bumper.
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: Turbo Fluit ????

Bericht door WouterW »

Je intercooler zit vóór de radiateur. Er moet toch te achterhalen zijn waar de olie vandaan komt. Er komt altijd wat olie in de intercooler via de turbosmering, maar dat zijn geen liters... Bij een lekke intercooler kan de boel inderdaad wat gaan lekken en fluiten. Heb het gehad bij een Caddy waar de intercooler linksonderin de bumper zit en lekgereden op slechte weg in Roemenië met fluitconcert, drukverlies en smeerboel tot gevolg.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Plaats reactie