Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

servo pomp (stuurbekrachteging) lek

vragen over de T5
Plaats reactie
Bert T5
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jan 2008, 19:25

servo pomp (stuurbekrachteging) lek

Bericht door Bert T5 »

Bij het uitvoeren van een onderhoud aan men T5 (2005 96kw 4 motion) zag ik dat de servo pomp lekt. Ze lekt waar de retourleiding terug in de pomp komt dmv een holle bout. Onder de holle bout zit nog een platte moer (ik denk een bus waarin de holle bout vastdraait) Ze lekt dus tussen de bus en de pomp zelf. De bus zat los en heb deze vast gedraaid maar het lek blijft. Nu heb ik al eens gekeken in de onderdelencataloog en die platte moer is niet apart verkrijgbaar? en kan ik deze verwijderen om te inspecteren en evt vuil te verwijderen...


later B
T4 2,4 '91
T5 2,5 '05 4motion
T6 2,0 '16 4motion
T6 2,0 '16 California
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: servo pomp (stuurbekrachteging) lek

Bericht door Daan D »

Hallo Bert,

Waar je over praat is niet de retourleiding, maar de persleiding van de pomp.Vreemd is dat die moer los zit, en helaas is deze inderdaad niet los leverbaar. Zover ik weet zit onder de moer geen pakking of iets dergelijks. Ik neem aan dat er geen vuil in het circuit zit omdat er bovenin het reservoir al een filtertje zit. Ik kan de moer eens open draaien op een pomp die ik nog heb liggen, of er een pakking in zit.
Wat je zou kunnen proberen is om het los te halen [let op voor de olie die eruit stroomt] en alles schoon te maken en met loctite in de smeren en dan vastschroeven.

Succes,
Daan.
Bert T5
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jan 2008, 19:25

Re: servo pomp (stuurbekrachteging) lek

Bericht door Bert T5 »

Vandaag de moer eruit gedraaid en er zitten 2 o-ringen op een kleine en grote. Die grote daar was een stuk af, daar zal de olie uitgekomen zijn. Dus een andere (harley) o-ring op geplaatst en nu dus afwachten dat het een geslaagd amerikaans-duits huwelijk is...

later B.
T4 2,4 '91
T5 2,5 '05 4motion
T6 2,0 '16 4motion
T6 2,0 '16 California
Plaats reactie