Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Factuur hoger dan offerte...

vragen over de T5
Plaats reactie
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Factuur hoger dan offerte...

Bericht door Luitjes »

Probleem,

Ik heb mijn bus de oude kunststof ruiten laten vervangen voor nieuwe glaspanelen in zelfde stijl. Ik ben bij het bedrijf geweest, zij hebben de situatie bekeken en een offerte aangeboden van €400 excl btw.
Citaat:Goedemiddag, Wij kunnen de glaspanelen aanbieden voor € 400,- inclusief montage exclusief BTW. Dan krijg je echte glas panelen (ik moet er wel bij vermelden dat hoewel half Nederland met echt glas rond rijdt dit officieel niet is toegestaan)Prima, ik bevestig de offerte en maak een afspraak.
Een aantal dagen later wordt de afspraak verplaatst omdat ze niet zo snel de ruiten konden blinderen, prima dan de afspraak na de kerst.

Auto zijn de oude ruiten verwijderd en nieuwe geplaatst. Oude had een alumium plaat die niet overgezet kon worden en de vloerbedekking hebben ze er simpel in kunnen hangen. Ook allemaal prima, resultaat ben ik ook zeer tevreden mee.

Nu krijg ik de rekening op de mat die €100 excl btw duurder uitvalt. Vreemd, bellen voor uitleg blijkt dat ze de blindering niet in de offerte hadden. Vreemd maar dan kun je dat niet ongevraagd achteraf in rekening brengen lijkt mij, meerwerk moet over gepraat worden en daarnaast zouden ze in dezelfde stijl leveren. Bij het verzetten van de afspraak is gesproken of tijdstekort, niet over een meerprijs.
Hun alternatief is de blindering verwijderen en €100 minder betalen. Daar ontstaat vast schade, wie betaalt dat? En als ik voor deze keuze ga, kan ik hun dan sommeren om dit bij mij thuis te doen ipv bij hun op het bedrijf?

Wat is wijsheid en wie trekt er straks aan het korte eind?
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Factuur hoger dan offerte...

Bericht door rinus »

Gewoon de 400 euro ex btw betalen en als ze denken dat ze de blindering willen hebben moeten ze die maar komen halen :yes
Maar 100 euro voor 2 ramen blinderen is niet zo gek duur dus als je dat dan weer moet laten doen ben je waarschijnlijk duurder uit.
Dus is ik zou ff netjes met hun overleggen en misschien dat je de blindering voor de helft kan krijgen. fifty/fifty.

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
fjpalm
Berichten: 199
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:32
Locatie: T HARDE

Re: Factuur hoger dan offerte...

Bericht door fjpalm »

Als jij het over de blindering gehad hebt met de offerte dat dat ook moest.
Dan zou ik alleen die 400 ex betalen.
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: Factuur hoger dan offerte...

Bericht door Rogier663 »

Beste Luitjes,

Zijn de kunststof panelen er gemakkelijk en zonder beschadigingen af te halen? Ik wil dit namelijk ook laten doen op mijn Transporter. Zijn die glaslook panelen niet gewoon gelijmd op het metaal? Op het T4 forum heb ik van diverse personen gezien die glas op het blinde paneel gelijmd hebben, dit ging gewoon over het metalen paneel heen!! zie: http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... anelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vraag mij dus af hoe dit bij een T5 geregeld is.

Gr. Rogier
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Factuur hoger dan offerte...

Bericht door Egbert&Manon »

Ik dacht dat wettelijk een factuur 15% duurder mag uitvallen, zonder vooraf bericht te geven.
Zo was het in de jaren negentig.........zal niet veel veranderd zijn, toch?
Dat betekent 60 euro.
Volgens mij moet je dan 460 euro aftikken.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Race Eend
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2012, 23:23

Re: Factuur hoger dan offerte...

Bericht door Race Eend »

Niet zo netjes inderdaad, maar misschien beide wat water bij de wijn doen, dat je allebei 50ex btw doet!?
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: Factuur hoger dan offerte...

Bericht door Luitjes »

Race Eend schreef:Niet zo netjes inderdaad, maar misschien beide wat water bij de wijn doen, dat je allebei 50ex btw doet!?
Duurde even, maar we hebben water bij de wijn gedaan aan beide zijden. Helaas trok de "leverancier" gelijk van leer bij het 1e telefoontje, dan houdt ik ook voet bij stuk.
Rogier663 schreef:Beste Luitjes,

Zijn de kunststof panelen er gemakkelijk en zonder beschadigingen af te halen? Ik wil dit namelijk ook laten doen op mijn Transporter. Zijn die glaslook panelen niet gewoon gelijmd op het metaal? Op het T4 forum heb ik van diverse personen gezien die glas op het blinde paneel gelijmd hebben, dit ging gewoon over het metalen paneel heen!! zie: http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... anelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vraag mij dus af hoe dit bij een T5 geregeld is.

Gr. Rogier
Zover ik weet ging dit zonder problemen, verlijmen was een soort kit. Daarnaast betreft het een caravelle waarbij er geen blik op de plek zit van de "ramen", wellicht zijn deze dus vervangen door kunststof uitvoeringen. Panelen worden gelijmd op de rand. De reden dat deze knappen/scheuren lijkt mij omdat er in het midden niet gelijmd wordt en daardoor te veel beweging in de panelen zit.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Factuur hoger dan offerte...

Bericht door harry t5 191 »

Bij de t5 gaat het precies zoals op de link van de Sandman (Theo) op zijn T4.
Gewoon op de plaat kitten.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
TheoHarmsen
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2012, 22:14

Re: Factuur hoger dan offerte...

Bericht door TheoHarmsen »

aluminium platen kitten is niet verstandig in de zomer trekken die vreselijk krom
Plaats reactie