Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tweede accu

vragen over de T5
Plaats reactie
kochise58
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:17
Locatie: Heesch

Tweede accu

Bericht door kochise58 »

Hallo beste Weetjewellers,

Ik overweeg een 2e accu te laten monteren in mijn T5 (130 pk, dec. 2004)

Heeft iemand dit eerder via de dealer of elders laten doen? En zo ja, wat waren globaal de kosten? Ik ben overigens in afwachting van een prijsopgave van mijn eigen dealer, maar ben hierover nog niet teruggebeld.

Ik ben zelf woonachtig in de omgeving van Oss, dus houdt ik me aanbevolen voor tips m.b.t. autobedrijven in mijn omgeving.

Groet,
Ko.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Bij de VW garage in Oirschot krijg je de beste prijs waarschijnlijk,hij gaat het bij mij ook doen binnenkort,hoewel hij dat nog niet weet. :bonk


:toppie
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

2e accu

Bericht door Fred loodrecht »

Ik ben ook wel benieuwd wat dat kost,meld je het op weetjewel als er wat bekend is??


Fred
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: 2e accu

Bericht door belgacom »

[quote="Fred loodrecht"]Ik ben ook wel benieuwd wat dat kost,meld je het op weetjewel als er wat bekend is??


ik heb er rond de 250 euro voor betaald. Dat is dus een accu van ongeveer 110A die aangesloten is met een diodebrug zodat de de originele startaccu nooit kan leegtrekken. De extra accu wordt dus pas opgeladen als de startaccu (bijna) vol is. De 2e accu kan onder de passagiersstoel gezet worden of in de laadruimte.
met vriendelijke groet,

Wilco 244
kochise58
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:17
Locatie: Heesch

Nog niets gehoord...

Bericht door kochise58 »

Zo´n oplossing lijkt me inderdaad ideaal. Starten en thuis kunnen komen is immers het allerbelangrijkst!

Zijn er wellicht nog andere zaken die handig zijn om ´mee te nemen´, nu je toch een dergelijke aanpassing laat uitvoeren?

Uiteraard meld ik me weer, zodra de kosten bekend zijn. Ik zal morgen maar weer eens bellen, of er al iets bekend is.

Groet,
Ko.
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: Nog niets gehoord...

Bericht door belgacom »

kochise58 schreef:Zo´n oplossing lijkt me inderdaad ideaal. Starten en thuis kunnen komen is immers het allerbelangrijkst!

Zijn er wellicht nog andere zaken die handig zijn om ´mee te nemen´, nu je toch een dergelijke aanpassing laat uitvoeren?

Uiteraard meld ik me weer, zodra de kosten bekend zijn. Ik zal morgen maar weer eens bellen, of er al iets bekend is.

Groet,
Ko.
Zet er meteen een goeie omvormer van 12 volt naar 220 volt in. Zeer gemakkelijk en zeker niet duur. kijk eens op http://www.omvormer.net
Dan kun je zelf een standkachel maken voor de winter etc.
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Wat voor soort accu moet je dan hebben?

:politie

Een gewone lood-accu geeft dampen af die je niet in je cabine wilt hebben.
Heeft hier iemand aan gedacht of ervaring mee?


:bonk

Wat voor alternatief is er,en hou houd dit zich tov een lood-accu?

:klappen
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Henk250 schreef:Wat voor soort accu moet je dan hebben?

:politie

Een gewone lood-accu geeft dampen af die je niet in je cabine wilt hebben.
Heeft hier iemand aan gedacht of ervaring mee?


:bonk

Wat voor alternatief is er,en hou houd dit zich tov een lood-accu?

:klappen
Als tweede accu moet je er een hebben van het zg. gel-type. Deze zijn een stuk duurder dan loodaccu's.
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

ik mheb een accu gekocht in een watersportzaak, deze is een gesloten type.
Maar idd van dezelfde prijs als een gel accu.
Hij kan echter ook als strt accu gebruikt worden;

VMF Green System
VMF Green System is een complete lijn van geheel gesloten, dus werkelijk onderhoudsvrije, start- en servicebatterijen op basis van strekplaten en calcium-calcium technologie.


Fred
IJsbrand
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:48
Locatie: Scheerwolde

Bericht door IJsbrand »

En in de categorie gel-accu's heb je ook nog het merk Optima. Ook bekend uit de watersport. Volledig gesloten en gevuld met gel. Je kan ze zelfs op de kop monteren. En dan moet je het type Yellow Top hebben. Deze is zowel geschikt voor starten als voor langdurige belasting. Wel duurder als een normale ''start''-accu maar ze gaan ook veel langer mee. Ik spreek uit ervaring want ik gebruik ze zelf al jaren tot volle tevredenheid. :klappen
Dus.....
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

205 euro ex btw en bpm af fabriek is me vertled voor 75ampere gellaccu met relais etc.

Had er eerder aan moeten denken. :bonk :bonk

Ik kijk wel even verder,no rush..........

:bifun :bifun
kochise58
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:17
Locatie: Heesch

Kosten 2e accu

Bericht door kochise58 »

Indien de 2e accu door mijn dealer wordt geplaatst, gaat dit zo´n EUR 550,-- ex BTW kosten. Dan heb ik niet eens een accu van het geltype, maar een gewone loodaccu.

Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de VW-garage in Oirschot (zie elders op de site). De raming viel hier iets gunstiger uit en dan zijn ze ook nog eens uitgegaan van een gelaccu, die veel duurder is! Vond het sowieso al vreemd, dat een officiële VW-dealer met een aanbod komt o.b.v. een loodaccu, gezien de risico´s.

Daarnaast sprak de klantvriendelijke benadering mij aan. Netjes teruggebeld en meedenken met de klant. Menig dealer kan hier denk ik nog iets van leren.

Groet,
Ko.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Klopt helemaal wat je zegt over de VW garage,


:yes :yes

Je dealer moet zich schamen om een loodaccu in je cabine te zetten,het gas is giftig en zelfs brandgevaarlijk.

:bonk :bonk

Wat een l*l zeg,, :muur

Om over de prijs maar niet te praten..

:bifun :bifun :bifun
guzzi
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:39
Locatie: Mandello del Lario ( Como )

Yellow toppie

Bericht door guzzi »

ja,Yellow Top in de audiofiele scene veel geprezen
maar wat dacht je van Odyssey accu's,let eens op de CCA (cold crancking amps),,,,,,,,,,,,Guzzi's,Harley's,,,,,,,alles kannie an,ik heb het over de zware he,
maar even serieus,dit zijn DE gel-accu's
mvg Rob
meestal op 2 wielen door de bocht
floepie
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2007, 23:44

Bericht door floepie »

Henk250 schreef:205 euro ex btw en bpm af fabriek is me vertled voor 75ampere gellaccu met relais etc.

Had er eerder aan moeten denken. :bonk :bonk

Ik kijk wel even verder,no rush..........

:bifun :bifun
Ja, dat is als je het vantevoren opgeeft. Achteraf kostte datzelfde geintje (in 2004) 600 euro ex bij de VW dealer in Den Haag. Heb dat niet gedaan hoor.

Kijk, dit is ook een handig ding, die gebruik ik wel voor mijn laptop in de auto: http://www.elektronica-online.nl/conten ... hp?id=9815
Plaats reactie