Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 Multivan -> lees verder

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

T5 Multivan -> lees verder

Bericht door Dimitri-Turbo »

Zo effe een verhaaltje en jullie oordeel/advies en wat je maar wilt zeggen...........
Na afgelopen jaar mijn werk T5 ingeruild te hebben voor een crafter oplaadbak, dubbellucht met laadkraan ed. heb ik geen centje spijt van de keuze! Ik als zzp'er in straatwerk is deze auto beter op mijn lijf geschreven, ik vond de T5 een super lekkere rijderswagen!

Echter ik heb prive nog een touareg R5 tdi... een hele fijne auto, zeker om onze hobby 650KFU te trekken!
Afgelopen jaar onze 1e kindje gekregen (inmiddels 6 maanden is onze Thijs) en nu overwegen wij weer een Herders hond aanteschaffen.... maar dat gaat met de buggy niet samen achter in de Touareg :nuts
Nu al zitten kijken naar een goedkopere benzine auto met meer ruimte maar die bekoren mij niet echt... dan kom je uiteindelijk weer terecht bij een VW bussie :yes
Ik wil wel een goede vervanging voor de Touareg... dus een Multivan of Caravelle kwamen op mijn lijstje te staan.
-Ik vind de Multivan goed smoelen, mooi dashboard, luxe afgewerkt ed.. jammer dat ie helaas niet in verlengde versie te verkrijgen is, maar hij oogt van binnen als een personen auto.
-Ik vind de Caravelle net zo mooi van buiten alleen het interieur is meer standaard maar dat kun je upgraden door de leerboer en hij is verkrijgbaar in verlengde versie en meer ruimte achterbank.

Zijn beide wagens goed geisoleerd qua geluid en goed voor een lange reis met bijvoorbeeld een caravan... of even op wintersport!
1 voordeel.... ik heb al een setje 18 inch winterbanden onder mijn Touareg R5 tdi en heb begrepen dat die passen onder een bus :gekte

Nu heb ik 2 wagens gezien.... iemand bekend met 1 van de auto's toevallig? :jump
Multivan http://www.autotrack.nl/tweedehands/vol ... an/8510810
Caravelle http://auto.marktplaats.nl/bestelauto-s ... -2005.html

Alvast mijn dank, Dimitri
Laatst gewijzigd door Dimitri-Turbo op 03 mei 2012, 01:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
hisolid
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jan 2008, 15:25

Re: T5 Multivan of toch een Caravelle

Bericht door hisolid »

multivan is er ook in lange versie, wel even zoeken.
Tip; neem er 1 met 2 schuifdeuren, wel zo makkelijk.
Gebruikersavatar
ron832
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jan 2007, 00:18
Locatie: Sittard

Re: T5 Multivan of toch een Caravelle

Bericht door ron832 »

He Dimitri

Ik heb nu een verlengde Caravelle GP 140pk en ben echt super tevreden.
Zal wat afwerking betreft maar weinig verschil zijn met een multivan.
Deze bus is echt stil en heel comfortabel.
We zijn afgelopen zomer met onze bus naar Italie geweest en ik kan me geen fijnere
bus wensen.
De bus heeft heerlijke stoelen voor en achter en zeker achter heel veel beenruimte.
Verder kan je dankzij de climatronic ook de temperatuur voor en achter heel goed
instellen. Je hebt dus ook luchtroosters en verlichtingunits achter in de hemelbekleding.
De laadruimte is ook helemaal bekleed en groot genoeg voor honden en wandelwagens.
Ik weet niet waar je woont, maar als je eens in de buurt bent, mag je altijd eens
komen voor een proefritje.

Gr. Ron
RON 832 CARAVELLE GP 2.0 TDI 140PK

http://www.toko-elly.nl
http://www.brandweersittard.com
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: T5 Multivan of toch een Caravelle

Bericht door Egbert&Manon »

Kijk naar de stempels in de boekjes of de kilometerstand klopt.
Vooral is dat belangrijk nav de distributiewissel.
Geen boekje? Grote kans op fraude.
Het is nog steeds niet strafbaar om met kilometerstanden te frauderen!
Waarschijnlijk worden jaarlijks een half tot 1 miljoen tellers veranderd.
(ik kan mij nog van het Alfaromeo forum een 155v6 herinneren, waarbij de tellerstand 4x verlaagd is).

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: T5 Multivan of toch een Caravelle

Bericht door Dimitri-Turbo »

Dank voor de reacties.... ben er nog niet uit! Aanbod van MV en Caravelle's is ook weer niet gek groot :gif

Wellicht gewoon een keer rijden met beide , wellicht dat ik/wij dan verliefd worden :love
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: T5 Multivan of toch een Caravelle

Bericht door Luitjes »

Dimitri-Turbo schreef:Dank voor de reacties.... ben er nog niet uit! Aanbod van MV en Caravelle's is ook weer niet gek groot :gif

Wellicht gewoon een keer rijden met beide , wellicht dat ik/wij dan verliefd worden :love
Voor een goed bod kan die van mij altijd plaats maken voor wat anders :zwaai

Maar rijdt nu 2 jaar in een caravelle(voorheen opgepimpte transporter). Wintersport en de costa brava geen probleem qua afstand. Lekker veel ruimte en zeer goed geïsoleerd qua geluid als ook warmte. Voordeel van mijn caravelle is grijs kenteken en daarom ook volledig op de zaak, lange uitvoering en dat rijdt gewoon een stuk comfortabeler dan de korte versie. Raad je wel schuifdeuren aan bij beide zijden, ideaal.
Daarnaast is de dubbele cabine lekker ruim, de kleine kan veel makkelijker in de kinderstoel gezet worden dan bij een personenwagen en kunnen geheel achterin onze honden samen met de "niet uitgeklapte" kinderwagen goed vertoeven, zeker als ze smerig/nat zijn (troep en stinken).
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: T5 Multivan of toch een Caravelle

Bericht door Rafke 108 »

ik heb beide gehad en heb ook hier opt bedrijf enkele transporters rijden...

mijn T5 Multivan was een heel praktische, zuinige en stille wagen... 7 zitplaatsen, 130pk, alles op een aan, een plezier om mee weg te zijn... Na een jaartje kon ik echter een T5 Caravelle kopen, een jonge occassie, alles op een aan, lichte vracht (grijs kenteken dus) en een superdeluxe dubbele cabine...
Ik heb het gevoel dat ze een beetje minder goed geïsoleerd is, maar ze is in alle geval stiller dan een gewone transporter (174pk), en de weglegging en -demping zit gewoon wat 'comfortabeler' in elkaar... Mijn Caravelle is een lang model, ruimte zta dus, enkel parkeren is soms lastig (bij ons in de streek is dat geen probleem), zeker in stadscentra...
Jammer van het dashbaord, het Multivan dash is gewoon veel mooier :-)

Denk dat je sowieso jezelf niet straft als je 1 van deze wagens aanschaft...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: T5 Multivan of toch een Caravelle

Bericht door mettesboy »

Ik heb nu een lange T5GP bitd caravelle comfortline dubbele cabine met originele zetelrij (dus uitneembaar) en daar zit standaard 'type multivan isolatie' in zoals ze dat in Belgie zeggen.
Qua geluid idd perfect, zeker de motor is niet meer te horen, enkel nog redelijk veel windgeluiden aan de voorstijl.
Let wel, als je de bank van de caravelle eruit wil.... die is loodzwaar.
Ikkom van een transporter dubbele cabine 130 pk, die was in de winter niet warm te krijgen en in de zomer niet koud te krijgen. (maar vond eerlijk gezegd dat ie wel veel beter reed (qua wegligging), met mijn caravelle heb ik een zeker zeilbootgevoel en veel meer onderstuur dan met de transporter.
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: T5 Multivan of toch een Caravelle

Bericht door Dimitri-Turbo »

Iemand toevallig bekend met deze auto of aanbieder? Auto ziet er goed uit zo op de plaatjes, volgens de adv. compl. onderhoudsboekje en NAP.

Zit te denken om binnen kort even langs te wippen en te kijken en wellicht even sturen :driveT5

http://www.aendautos.nl/car.php?carnr=912&fotonr=0

Afbeelding

Alvast dank, Dimitri
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: T5 Multivan -> lees verder

Bericht door Dimitri-Turbo »

Ik ben zelf al verder gaan speuren maar A en D autos staan niet al te bekend/goed bij een hoop klanten.... iemand wel goede ervaringen ?

Ik heb tevens een andere mooie Multivan gevonden met bijna 100.000km minder op de teller... en het interieur is compleet (bank & losse stoelen, tafel) ... handgeschakeld (minder kans op problemen met automaat, toch?) ... kosten van een kapotte automatenbak weet ik van mijn eigen oude T5 (7500,00 eur).

http://link.marktplaats.nl/554996661
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: T5 Multivan -> lees verder

Bericht door Roel »

a&d auto's kan je inderdaad maar ver vandaan blijven...... misschien is dit iets voor je, ik heb hem zelf ook hier vandaan.
fijn bedrijf met "eerlijke" auto's

http://www.janbenschop.nl/assortiment/bedrijfswagens/

Succes
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: T5 Multivan -> lees verder

Bericht door Dimitri-Turbo »

Maar niemand verder nuttige info voor mij over deze auto en/of aanbieder?

http://link.marktplaats.nl/554996661
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
pieter 762
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
Locatie: N. Brabant

Re: T5 Multivan -> lees verder

Bericht door pieter 762 »

Dimitri, wat dacht je van deze ? Een Caravelle, maar wel een strakke ! Nog maar net ingereden ook :toppie

http://www.autodealers.nl/Volkswagen/Tr ... tails.aspx

succes met je zoektocht
gr Pieter
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: T5 Multivan -> lees verder

Bericht door Dimitri-Turbo »

Knappe wagen, dito km-stand en prijs :toppie .... vind zelf alleen die bank niet zo super knap uitzien als de schuifdeur openstaat :bonk ...tja ik weer dat ik een zeiker ben, tevens 2 schuifdeuren is een 'vereiste' van mijn vrouwtje aangezien zij dagelijks in de auto gaat rijden en de kleine man in-uit moet laden uit de kinderstoel.. (anders moet ze weer om de auto heen lopen en dan regent het.. blabla .. vrouwenlogica :nuts )
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: T5 Multivan -> lees verder

Bericht door Dimitri-Turbo »

Vandaag... hemelvaart... wat moeten we doen :jump toch zo nieuwsgierig als ik ben toch even naar a en d auto's geweest.... conclusie;

Auto stond binnen in een donkere omgeving, buitenstaat zag er zeer goed uit, binnen minder (alcantara zeer gepluisd, deurpanelen beschadigd)... onderhoud-historie was afgestempeld tot 87.000 km en er was/is geen NAP aanwezig... dacht/wist al dit een terleurstelling zou worden maar moest toch even kijken.
Verkoper/eigenaar zei wel voor we de zaak uitgingen dat het interieur geschoren moest worden met een scheermes.. .. heb maar gezegd dat een "VW is geen schapie schapie"

Morgen gaan we een andere MV bekijken...
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Plaats reactie