Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aansluiten dashboard radio op 2e accu fabriekscamper

vragen over de T4
Plaats reactie
keizer
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2007, 21:33

aansluiten dashboard radio op 2e accu fabriekscamper

Bericht door keizer »

Wie weet hoe ik gemakkelijk vanuit mijn zekeringen kastje bijvoorbeeld, mijn radio standaard kan aansluiten op mijn 2e accu van mijn transporter T4 uit 1994 california.

Ik wil voorkomen dat ik mijn startaccu leeg trek als ik op de camping naar de radio luister. Verder wil ik liever geen kabel van achter naar voren hoeven trekken. Het gemakkelijkste zou zijn om binnen het dashboard te blijven

Ik verwacht dat het scheidingsrelais ergens tussen de andere relais zit. Misschien is er wel een klemmetje vrij voor dit doel of kan ik een draadje splitsen ?

groeten
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Keizer,

Ik heb gewoon een nieuwe, dubbele draad getrokken van de 2e accu naa de radio. De 2 +-draden van de radio zaten vanwege de omgekeerde aansluiting van VW toch al met een kroonsteentje gekoppeld.
Ik heb met een tweede kroonsteentje (de 1e op de draden van de auto laten zitten om kortsluiting te voorkomen) zowel de constante en de geschakelde + van radio op die nieuwe draad aangesloten = altijd radio :dans . Beide aders van die draad zitten (met een zekering ertussen) aan de + van de 2e accu.
Is echt goed zelf te doen :happy
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie