Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door broekhof »

Zoals de topic al aangeeft is er iemand bekend met het volgende product DEFA WarmUp pakket Comfort Plus 1850.
http://waeco.com/nl/4194_1284.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik rijd veel korte stukjes en me auto staat s,nachts altijd naast het huis dus als dit goed werkt dan zou dit wel een aanvulling zijn.

Ik hoor het graag.

Mvg Coen
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door Mickel Moen »

Coen,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ga er maar vanuit, dat het doet wat het beloofd. In Scandinavië zijn de meeste auto's met dit soort systemen uitgerust. Daar zie je ook op veel parkeerplaatsen en in parkeergarages 220 aansluitingen.

Indien je geen koelvloeistofvoorverwarmer hebt is dit een mooi alternatief. Als je er wel een hebt, zou je die ook kunnen upgraden met een tijdschakelaar of afstandsbediening. Dat geeft hetzelfde resultaat en heb je meteen een standkachel.

http://standkachel.webasto.nl/producten ... chels.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door broekhof »

Mickel, bedankt voor je reactie.

Mbt de koelvloeistofvoorverwarmer, daar kwam ik te laat achter anders had ik hem er wel bij besteld.
Ik weet dat ze er veel mee rondrijden in Scandinavie maar is dit hetzelfde idee of is dit een flutsysteem?
Er zijn natuurlijk veel spullen te koop in de professionele uitvoering maar ook genoeg spullen in de doe het zelf uitvoering.
Iets wat ik pertinent niet wil is dat er "troep" in me bus komt, ben bang voor bv brand door ondeuglijk materiaal.

Gr Coen
AlbertP
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 dec 2010, 22:02

Re: Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door AlbertP »

Coen,

Ik heb vorig jaar een Audi A2 uitgerust met een systeem van Defa. Spullen besteld via Ebay Duitsland. Je hebt o.a. een interieurverwarmer, een motorverwarmer en een acculader. Ik heb eerst alleen de interieurverwarmer gekocht. Dat hoef je niet te doen. Je kunt net zo makkelijk een hetelucht kacheltje kopen bij de bouwmarkt. Die zijn een stuk goedkoper. Waarbij het hier om gaat, is dat je ruiten ontdooit zijn. Je interieur wordt direct na het starten koud door de binnenkomende lucht. Daarna ook maar een motorverwarmer gekocht. Aansluiten is niet moeilijk. Je onderbreekt het koelsysteem en legt dit om door het verwarmingselement. Je koelvloeistof even opvangen, slangen ertussen, element aan het blok vastzetten en massa maken (volgens mij). Je kunt dan de verstevigde slangen voor zowel de interieurkachel en motorverwarmer op elkaar aansluiten en ergens je aansluiting maken voor de stroom vanuit huis. Heb ik vooraan onder de bumper gemaakt. Aansluiten en verwarmen maar. Ik heb het vorig jaar niet uitgebreid getest. Mijn partner rijdt meestal met de auto en die had het nog steeds koud. Ik heb het 1x zelf getest, de verwarming een half uur laten draaien. Het interieur was toen lekker op temperatuur, de motor niet echt. Dat moet dus langer. Ik gebruik een schakelklok ertussen om de stroom op tijd in te schakelen. Je dient je voertuig dus wel in de buurt hebben om op te warmen.
Ik ga het vanavond weer aansluiten en dan morgen afwachten wat de reactie van mijn vriendin is. Of ze ook verschil gemerkt heeft. Je moet wel iedere keer dus je auto aan- en uitpluggen (niet vergeten).

Groet
Albert
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door Mickel Moen »

Defa is Scandinavisch, volgens mij komt het uit Finland.
Het wordt hier op de markt gebracht door Waeco / Dometic. Dit zijn geen kleine jongens en leveren degelijk spul.

Indien je inderdaad geen koelvloeistofvoorverwarmer hebt, is dit een mooi systeem. Helemaal als je het hele setje koopt, met interieurverwarmer en batterijlader. Nadeel is, dat je steeds aan de kabel moet, maar als je je bus naast huis hebt en je heb daar een mooie stroomvoorziening is dit een hele mooie oplossing.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door René »

Een koelwater voorverwarmer is niet mogelijk op een T5 met 5 cilinder.

berrie
Laatst gewijzigd door René op 06 feb 2012, 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Graveur
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:14

Re: Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door De Graveur »

Hoi Berrie,

Zit net vanmiddag te kijken en vergelijken voor zo'n systeem.
Als je de aanbieders mag geloven is zomaar even gedaan, Maarrrr wat ik hier lees is dat niet zo. :nuts
Is het evt wel te doen.?
Waar in het blok moet dat element erin ,dat is mij nog niet duidelijk.
En inmiddels gevonden (nu nog even lezen) :knipoog

En zo,n Hotfrog lijkt mij ook wel een oplossing.

:zwaai Willem
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door ardesch 879 »

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... width=1280" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door JP »

Link werkt niet :ie
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door harry t5 191 »

@JP,
Klik even op de link en dan klikken op;verder zonder cookies.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door JP »

harry t5 191 schreef:@JP,
Klik even op de link en dan klikken op;verder zonder cookies.

:T54LIFE :wjw :toppie
:toppie :toppie :toppie
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Iemand bekend met elektrische motorverwarming?

Bericht door johnny van de voorde »

Als je het doet, doe het meteen goed !

plaats een webasto heteluchtverwarmer in de bus ! Makkelijk te installeren ( reken een halve dag) en als je de bus van de hand doet, haal je hem er gewoon weer uit. ( 1/2 hr werk ) en plaats hem weer in de volgende.
De mijne is nu al 3 x overgebouwd en is uitgebreid met een schakelklok.

Kosten : 1000 euro, maar dan heb je wat !

googel maar eens rond webasto airtop 2000 d http://www.webasto.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ( of be )

Voor wat betreft de Defa. Dit werkt, maar het duurt een hééééle poos eer je interieur warm word. Haal je de stekker uit het stopkontakt en ga je starten, dan is bij het openen van de portieren alle warmte weer weg. De verwarming is ermee opgehouden vermits je de stekker eruit hebt gehaald . De eerste 5 kilometer rij je wederom met die kouwe bus rond !

trouwens, wanneer gaan ze bij Volkswagen eens leren dat zo'n bijverwarmer er standaard zou moeten opzitten ? Anders krijg je het "ding" niet warm !

succes ! John.
Plaats reactie