Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

startmotor vervangen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: startmotor vervangen

Bericht door Roel »

Pascal-141 schreef:
Roel schreef:
Pascal-141 schreef:Een nieuwe Valeo kost amper 180eur , dus is niet overdreven duur
€150,= :toppie
incl BTW ? Dan is dat een nette prijs als het voor een nieuwe is en niet voor revisie
Jep Nieuwe :lach die immitatie die ze op marktplaats aanbieden heb je al voor € 90,=
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: startmotor vervangen

Bericht door sgsdebruijn »

En wat kost een Valeo of Bosch met extra vermogen?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: startmotor vervangen

Bericht door Roel »

sgsdebruijn schreef:En wat kost een Valeo of Bosch met extra vermogen?
De Valeo heeft iets meer vermogen dan de Bosch 1,8Kw 10tands t.o.v Valeo 2,0 Kw 11tands (valeo gaat iets sneller rond)

Het punt is gewoon dat een bedrijf om de hoek aardig mee kan komen met de prijzen op marktplaats.
Ik koop zelf niets via marktplaats. ik betaal desnoods liever € 20,= meer. en als er dan iets mee is of ik wil advies, ga ik terug en het wordt geregeld. (en ik krijg origineel en geen immitatie met een verhaal dat het net zo goed is :knipoog )
en niet dat gezeur met terug sturen en dan een hoop gedoe... maar dit moet iedereen natuurlijk zelf weten.
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Re: startmotor vervangen

Bericht door henk106 »

Roel schreef:
sgsdebruijn schreef:En wat kost een Valeo of Bosch met extra vermogen?
De Valeo heeft iets meer vermogen dan de Bosch 1,8Kw 10tands t.o.v Valeo 2,0 Kw 11tands (valeo gaat iets sneller rond)

Het punt is gewoon dat een bedrijf om de hoek aardig mee kan komen met de prijzen op marktplaats.
Ik koop zelf niets via marktplaats. ik betaal desnoods liever € 20,= meer. en als er dan iets mee is of ik wil advies, ga ik terug en het wordt geregeld. (en ik krijg origineel en geen immitatie met een verhaal dat het net zo goed is :knipoog )
en niet dat gezeur met terug sturen en dan een hoop gedoe... maar dit moet iedereen natuurlijk zelf weten.

ben ik met je eens maar 100 of 466 euro vind ik toch wel veel .
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2371
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: startmotor vervangen

Bericht door spyke »

wil morgen de startmotor vervangen,nu had ik een mooie beschrijving gezien over hoe en wat (van peter) maar kan hem niet meer vinden :muur
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Fransoos
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:24
Locatie: Geleen

Re: startmotor vervangen

Bericht door Fransoos »

Vorig weekend, net voor de regen en kou de startmotor uitgebouwd, de solenoideaansluiting was verbrand, waarschijnlijk de verbinding niet goed vastgezet. Ben ermee naar een startmotor/dynamo revisiebedrijfje gegaan en ze hebbeb er een nieuwe solenoide opgezet evenals koolborstels met houder, lagers nagekeken, schoongemaakt en getest, alles in mijn bijzijn. Kosten: 65 euro. Hij zit er weer onder en start weer als de beste. De klacht was een haperende startmotor en verbrandingslucht.
Tom K
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 mei 2011, 14:18
Locatie: Utrecht

Re: startmotor vervangen

Bericht door Tom K »

Ben vorige week nog gestrand met een defecte startmotor. Buurtgarage vroeg 300 voor startmotor plus ongeveer 100 voor montage. Stukkie rijden naar Ismet en was voor 175 euro klaar met nieuwe startmotor. Meteen versnelling weer soepel laten schakelen.
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: startmotor vervangen

Bericht door Harry 341 »

Tom K schreef:Ben vorige week nog gestrand met een defecte startmotor. Buurtgarage vroeg 300 voor startmotor plus ongeveer 100 voor montage. Stukkie rijden naar Ismet en was voor 175 euro klaar met nieuwe startmotor. Meteen versnelling weer soepel laten schakelen.
Tsja....er zijn er nog steeds die meer willen betalen en een slechtere service willen dan bij.....juist ja! :yes :knipoog
Bijlagen
IMG_1072.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie