Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DOORROESTEN VAN BINNENUIT??????

vragen over de T4
Plaats reactie
pepijn80
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2007, 09:53

DOORROESTEN VAN BINNENUIT??????

Bericht door pepijn80 »

Beste collega-rijders,

Op ca. 10 plaatsen rondom mijn T4 begint de laklaag van onder uit te "blazen"; te roesten van binnenuit. De meeste plekken bevinden zich rondom de ruiten. Aangezien mijn T4 uit 2000 komt, zit er nog een jaar garantie op "doorroesten van binnenuit". Ik ben met mijn auto bij de lokale VW-dealer geweest. Deze heeft de opgebrobbelde laklagen bekeken en geconstateerd dat het hier niet om doorroesten van binnenuit gaat omdat hij de laklaag niet kon doorboren. Maar.....van buiten af is de laklaag nog volledig dicht, dus de roest onder de lak komt niet van buiten af. Ik ben erg zuinig op mijn T4 en baal hier enorm van. De lokale dealer kan/wil mij dus niet verder helpen.
Zijn er rijders met soortgelijke ervaringen? Tips hoe verder/hogerop te gaan?

Bij voorbaat dank!

Groetjes, Pepijn.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Bericht door Wim T4 935 »

Wat de dealer volgens mij bedoelt is dat als er roest van binnenuit is en die zie jij nu aan blazen dat dan het onderliggende metaal doorgeroest moet zijn en hij er dus doorheen zou moeten kunnen prikken. Als dat niet kan dan is het metaal nog in tact en is er dus geen sprake van (door)roesten van binnenuit. Dat zou betekenen dat je geen roest maar een lakprobleem, zoals bv matige hechting, hebt en daar zat maar 1 jaar garantie op.
Ik zou een second opinion gaan vragen b.v. bij een gerenomeerde (FOCWA) schadehersteller of de ANWB.
Succes met je strijd want dat wordt het ongetwijfelt.

:T44EVER
Wim
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

misschien ben ik een beetje simpel,
maar op een bus van 7 jaar oud,
die geen steenslag of andere invasieve invloeden van buitenaf heeft gehad hoort geen roest onder de lak te hebben!

Als het op garantieclaims vwb lak etc aankomt, dan geeft VW al snel geen thuis.
Coulance voor mechanische delen gaat al beter.. :knipoog

Ik zou een schadebedrijf een rapport op laten maken en Pon aansprakelijk stellen,
hoewel eigenlijk de dealer de leverancier is :muur

Dus met je dealer moet je eruit komen.
Doet die moeilijk, laat dan een expert van de importeur er eens naar kijken :toppie

iedereen wil lang van zijn/haar bus genieten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Heb hetzelfde gehad met mijn vorige bus (ja sorry jongens ff vloeken... :lach ) een Vito uit 2001. Die begon ook overal te roesten, terwijl die auto net 3 jaar oud was...... :bonk

Heb toen ook een brief geschreven naar Mercedes en toen heb ik uiteindelijk 70% vergoed gekregen van de kosten van het opnieuw spuiten van diverse delen.

Maar goed, die bus bleef maar roesten, dus uiteindelijk was ik hem spuugzat....... dus weggedaan en een T4 gekocht.

Ik hoop dat jij meer geluk het je bus hebt! Je hoort eigenlijk niet zo vaak over roestende T4s uit die bouwjaren. Tenminste niet in die mate waar jij het over hebt. Sterkte ermee!!

Groeten,

Niels
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
bobbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:36

Bericht door bobbie »

zat er uiteindelijk toch nog iets goeds aan de affaire. Blijven toch fijne auto's die VW bussies. :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk
never drive faster than your angel can fly
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Zo is het Bobbie!
En zou niet anders meer willen!

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
wij
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2007, 22:54
Locatie: Doetinchem

roest van binnenuit?/roest langs de ramen

Bericht door wij »

Ook wij hebben er 1 uit 2000 en ook bij ons: blazen langs de ramen (links en rechts achter). Wij dachten dus ook nog net aanspraak te kunnen maken op de garantiebepaling " roest van binnen uit".
De dealer nam contact op met VW (Pon), zei ons vast dat wij weinig kans maakten, maar belde later toch terug met de mededeling dat het niet is aan te merken als roest van binnenuit, dat er dus geen sprake is van garantie, maar dat het ook niet hoort. Uit coulance wil men de helft van het herstelwerk wel vergoeden.
Wij hebben nog contact met onze rechtsbijstandverzekering opgenomen en daar gaf men aan dat, wanneer je actie wil ondernemen, je een erkend expert moet inschakelen (kost al zo een euro of 400/500!!!). Als je geluk hebt stelt hij/zij vast dat het inderdaad om roest van binnenuit gaat, maar heb je pech, dan ben je dus die kosten kwijt en die van het herstel.

Nu ik ook op andere plekken in het forum over hetzelfde probleem las, vroeg ik mij af, of wij Pon niet gewoon eens zouden kunnen schrijven met de vraag hoe zij dit kunnen verklaren.
De ramen worden erin gelijmd, de rubber rand dekt het af. De lijm zou voldoende afdichting moeten bieden en lijkt dus in een aantal gevallen niet goed te zijn aangebracht of te functioneren.

Idee?

Groetjes
Gebruikersavatar
Eric273
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2007, 09:46
Locatie: Zelhem

Doorroesten van binnenuit

Bericht door Eric273 »

Hoi,
Zie ook mijn reactie bij het onderwerp over Roest onder de raamrubbers.
Zelf ook ervaring met roest bij mijn T4 DC uit 2000. Aangekaart bij dealer en Pon maar verder dan een 50/50 regeling kom ik niet.
Groet,
Eric273
Plaats reactie