Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Eerste 1000 km in de T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Eerste 1000 km in de T5

Bericht door painter »

Zo, de eerste 1000 km zitten er op, en ik moet zeggen dat ik wist dat het goed was, want ik had een uitgebreide testrit in een 180 DSG en een handgeschakelde 6 bak 140 pk gemaakt.
Ik ga geen preek houden waarom geen DSG of 180 pk, want iedereen heeft een andere mening, dus daar hoor ik ook bij.
Persoonlijk vond ik de 140 geschakeld heel soepel rijden, en pakten de versnellingen goed op, wel vind ik de eerste versnelling iets te kort.
Wat me verder opvalt, is de prettige vering, persoonlijk vindt ik een comfortabele deining niet verkeerd, verder hoor ik het motorgeluid minder dan in de vorige versie.
Brandstofverbruik boeit mij niet echt, aangezien ik slechts 22.000 km per jaar rijdt, dus die paar liter meer of minder.

Ik heb de tip van Inbouwer goed gelezen, en inmiddels ook die uitgebreide meter gekocht en geplaatst, http://www.diagnoseapparatuur.nl/scan-g ... -scangauge en aangezien ik ook koelvloeistofvoorverwarming heb, heb ik vorige week mooi kunnen aflezen in hoeverre het koelwater wordt opgewarmd.
Bij - 10 grd. was het koelwater +5 grd. Na 30 minuten de voorverwarming aan te hebben gehad, stond de meter op + 25 grd.
En tevens was het heerlijk warm in mijn auto.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Eerste 1000 km in de T5

Bericht door Johan729 »

Gefeliciteerd met je nieuwe bus nog.
Bevalt deze beter dan die ster??
Is dit hetzelfde apparaat of registreert deze andere waarden?
http://www.ebay.nl/itm/DE-Lager-Turbo-G ... 27c3550911" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie