Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bus weer eens in garage

vragen over de T5
Plaats reactie
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

bus weer eens in garage

Bericht door daanser »

Dag wjw-er's

Tja vandaag de bus maar weer eens naar de garage gebracht. Ik kreeg gister op de snelweg een motorstatt waarschuwing en de bus ging in noodloop. Tevens begon het gloeispiraaltje te knipperen.
De bus maar even aan de kant gezet en opnieuw gestart. Helaas geen oplossing dus maar weer verder gereden met een gangetje van 100. Na ongeveer 5 minuten ging het spiraaltje uit en had ik weer gewoon vermogen. Dit gebeurde 10 min. later weer.

Vandaag tijdens een rit naar Buitenpost deed de bus niets anders dan schokkend rijden en dan vooral bij lage toeren in een hoge versnelling. (80 km/u, 1550 rpm, 6e versnelling) Een beetje als vroeger met een buitenboord motor die oversloeg.

Dus garage gebeld. Daar de bus heen gebracht en leen auto meegekregen. Ze gaan hem maandag uitlezen en dan hoor ik het wel. Zal wel weer geld gaan kosten........

Ik houd jullie op de hoogte.

Greetz Mark
baltonl
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2011, 18:40

Re: bus weer eens in garage

Bericht door baltonl »

Wordt epidmisch, Mijn T5 gaat morgen ook naar de garage met vergelijkbare symptomen. Bij mij ging het gloeispiraaltje niet branden maar voor de telefoon werd mij verteld dat het ding in de noodloop was gegaan.

Wat je zegt het zal wel weer nodige euri gaan kosten.

Martin
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: bus weer eens in garage

Bericht door dvr »

lijkt op turbo druk sensor die kost geloof ik ca € 35,- moet ie nog
gemonteerd worden ca 10 minuten werk zit tegen het schutbord en
dan komen de kosten van het uitlezen er nog bij.
dvr nr 285
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: bus weer eens in garage

Bericht door daanser »

Ik hoop dat dat het is.. Zag het alweer aankomen dat mijn turbo vervangen zou moeten worden.

Hoop morgen meer te weten, keep you posted!

Greetz Mark
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: bus weer eens in garage

Bericht door daanser »

Nou viel dat even mee.

Om een en ander te controleren hebben ze een stekker los getrokken. Bleken er 2 draden los getrild/doorgesleten te zijn van een klep die de uitlaat gassen stuurt. Ik vermoed dat dat de egr klep is of zo. Ze hebben de draden weer verbonden en Voila, bus gerepareerd!

Ik ben weer een beetje blij! :yes

Bedankt voor de reacties!!

Greetz Mark

PS (even een beetje reclame) super garage: Speerstra Workum
Plaats reactie