Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2,5 TDI trekt niet soepel op

vragen over de T4
Plaats reactie
Jielis
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2008, 11:45

2,5 TDI trekt niet soepel op

Bericht door Jielis »

Hallo, gistermorgen reed ik in de file op de A12, niets aan de hand. Toen de vaart er weer in mocht was ik de trekkracht van de motor zoek. Hij ging onregelmatig wel harder, de turbo hoorde ik niet meer. Als ik nu uit stilstand wegrijdt en gas geef dan gaat het niet vloeiend en zie ik de toerenteller op en neer gaan. De motor loopt stationair wel regelmatig en ook op de snelweg is er behalve dat het allemaal heel traag gaat eenmaal op snelheid gekomen een prima lopende motor. Nu heb ik al een aantal zaken doorgekeken op het forum over de EGR en de Turbo maar ik dacht ik drop de vraag toch maar even naar mogelijke oorzaken want misschien is er iemand die meteen de oorzaak aan kan geven. Groet Jielis
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Re: 2,5 TDI trekt niet soepel op

Bericht door the sandman »

@ Jielis
misschien werkt je luchtmassa meter niet meer goed.
ff zoekfunktie gebruiken "luchtmassameter" en misschien zit je antwoord erbij.
grt Theo
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Jielis
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2008, 11:45

Re: 2,5 TDI trekt niet soepel op

Bericht door Jielis »

Dank je voor de tip theo. Vandaag heb ik de ERG klep en huis gedemonteerd en schoongemaakt, was erg vuil, ik denk dat er nog een 2/3 van de oorspronkelijke doorlaat over was. De motor loopt stationair prima en ook komt hij bij gasgeven in stilstand hij tot aan de rode cijfers qua toerental. De turbo hoor ik ook wel weer. Als ik ga rijden is het nog niet top. Heb 1 van de tips mbt de LMM geprobeerd en de stekker losgetrokken, dat gaf bij draaien op de plaats geen merkbare verslechtering, zou dus kunnen duiden op en defect als ik het goed begrijp. Ik zal maandag eens kijken of ik hem ergens kan laten uitlezen.
Verder bedacht ik me nog dat ik niet vermeld heb dat het een automaat is, zou daar iets mee kunnen zijn dat het rijden en doorschakelen zo beinvloed.
Plaats reactie