Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door Joris 407 »

:lach inderdaad! Misschien op het plekkie waar soms een kluisje zit?
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door vw_camper »

Dat kan, maar is dat niet wat klein? Ik ga deze week mijn Ikea prullenbak voor de keuken monteren, lekker formaat en past net.
En ik zoek nog steeds naar het beste plekje voor een schuimblusser, die is helaas groter dan een poederblusser. Waarschijnlijk komt die in de bank of ook op de plaats van het kluisje.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door sgsdebruijn »

mijn schuimblusser past gewoon aan de b stijl onderaan achter de bijrijdersstoel en de stoel kan gewoon nog draaien.
Plek van de kluis is heel erg klein om daar een prullenbak te maken
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door vw_camper »

sgsdebruijn schreef:mijn schuimblusser past gewoon aan de b stijl onderaan achter de bijrijdersstoel en de stoel kan gewoon nog draaien.
Dat zou fantastisch zijn als hij daar kan. Heb je hem staand gemonteerd net achter de veiligheidsgordel en in de plastic bekleding?
Heb nog even gekeken, hij past ook heel mooi horizontaal achter de bijrijdersstoel tegen het frame (ik heb een draaibare stoel op een pilaar). Lekker uit de weg en erg stevig te monteren, denk dat ik dat doe.
Laatst gewijzigd door vw_camper op 31 okt 2011, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door Joris 407 »

@vw-camper: wat bedoel je met prullenbak voor de keuken?
Prullenbak op de plaats van kluisje is inderdaad erg klein en we moeten daar dan ook nog iets voor vinden, want de huidige past er zeker niet. Wel legen wij altijd elke dag de bak, dus groot hoeft ie niet te zijn. Waar hebben jullie hem staan of hoe is het anders opgelost? Ik zie ook wel eens zakken aan spiegels hangen enzo, maar of dat het nou is..
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door vw_camper »

Voor de keuken achter de bestuurdersstoel komt mijn Ikea prullenbak/vuilnisbakje. Prima bak met klapdeksel en afneembaar op een houder :) En met montagekit blijft de bus origineel.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30154802/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door sgsdebruijn »

Goeie tip Jan, zal eens kijken en anders informeren, dan gooi ik zolang de poederblusser uit de schuur er wel in, you never know
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door vw_camper »

De normale Ajax S2 sproeischuimblusser is vorstbestendig tot -10C, vind ik wel koud genoeg om te kamperen. En anders inderdaad s'winters een kleine poederblusser meenemen. Hopelijk heb je die nooit nodig, want geeft nogal wat schade begrijp ik.
http://www.ajaxfire.nl/utcfs/ws-450/Ass ... ussers.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door sgsdebruijn »

Yep poeder vreet alles op/tast alles aan. Nooit kopen als je een blusser wilt kopen. Vanaf een slordige 40 tientjes heb je al een 2Kg schuimblusser.
Ik heb in huis 1 schuimblusser, 1 in de auto en een poeder (tsjaa helaas) in de schuur.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door vw_camper »

40 Euro bedoel je toch?
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door Freestyle »

Goeie tip van dat vuilnisbakje van Ikea. Wij hebben nu een klein Curver bakje wat precies klem zit tussen het keukenblok en de verhoogde vloer maar iets dat vasthangt is eigenlijk mooier. Kan je met dit bakje gemonteerd de bestuurders stoel nog omdraaien of moet je daar het bakje voor uit de houder nemen?
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door vw_camper »

Freestyle, Ik moet het Ikea bakje nog monteren. Ik heb hem wel gepast en dat ziet er goed uit, heb wel het kleine horizontale randje boven aan de houder er af geknipt/gevijld.
Ik kom er op terug, eerst de brandblusser monteren. Oh en de porta-Potti......
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door Joris 407 »

Om dit onderwerp nog wat aan te vullen:

In de Reimogids vond ik nog deze watertanks voor onder de camper, zodat je in de camper nog meer ruimte overhoudt.

Voor zover ik kan zien moet je dan zelf nog wel wat knutselen. Er mist een opening voor het pompje, een vulopening en je moet een doorvoer door de bodem van je camper maken. Heeft iemand zoiets al eens toegepast?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door Joris 407 »

Dit onderwerp is weer actueel geworden. Nu wil ik de bedplank + watertankombouw (van de T4 California's met watertank rechts achterin) weghalen en vervangen door één bedplank die van de kastenwand helemaal naar de bijrijderszijde loopt. Heeft iemand foto's van hoe dat bij het nieuwere type zit (met de watertank aan de bestuurderskant)? Waar rust de plank op en kan deze scharnieren, zoals mijn oude plank?
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Ruimte winnen T4 California (watertank en hangkast)

Bericht door VWT4 »

Ik heb de brandblusser achter de bijrijdersstoel aan de stijl zonder boringen in het originele houder. Ik heb op de afstandsbus van de onderste gordelbevestiging een hoekstrip gelast. In het hoekijzer ( naar boven en achteren gericht) 2 gaten voor de bevestiging van de standaard blusserhouder. De blusser met houder rust met de onderzijde op de vloer. Stoel kan prima draaien en je komt er met je voeten o.i.d. Niet tegen aan. "verloren hoekje" benut en toch goed bereikbaar.

Ps. De kleine blussers stellen niet veel voor, in kleine korte stoten gebruiken maar ook dan zo leeg.
Plaats reactie