Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aankoopadvies t4 camper gevraagd

vragen over de T4
Plaats reactie
paulkr
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 apr 2012, 11:20
Locatie: rotterdam

aankoopadvies t4 camper gevraagd

Bericht door paulkr »

wij zijn startende camperkamperaars zonder technische kennis mbt auto's/campers. tijdens onze speurtocht zijn wij een 2-tal t4's tegengekomen die zowel binnen financieel bereik vallen alswel voldoen aan onze camperwensen. al lezend en bladerend door dit forum blijken er toch een aantal belangrijke technische punten te zijn waar je op moet letten bij een aanschaf van een bus.
wie kan er advies geven over de mogelijke aandachtspunten bij:

1. VW T4 Multivan SYNCRO 4WD Westfalia California uit 1993 (km 279.000) voorzien van een 2.4 diesel. (gebruikt voor verhuur door bedrijf)
2. Volkswagen Multivan Westfalia Camper uit 1993 (km 191.000). (ook gebruikt voor verhuur door bedrijf)

wij zijn met name geïnteresseerd in de de relatie km-stand v.s. onderhoudspunten/aankomende vervangingsonderdelen, de standaard roestplaatsen, meest voorkomende slijtageplekken, lekkages enz. (kortom een spoedcursus "Camperkopen voor amateurs")

wanneer na bezichtiging van de bussen onze interesse behouden blijft willen we vóór aankoop bij een vw-dealer een diagnotische keuring laten verrichten.

laat ons deelgenoot worden in jullie uitgebreide kennis over de T4.

groet,
paul, karin
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Re: aankoopadvies t4 camper gevraagd

Bericht door Hans 678 »

Hallo Paul, :wjw op dit forum, je schrijft dat je het forum hebt doorgespit. Heb je ook al de site zelf bekeken? En dan bij T4 tips en trucs? Daar staan vele tips waar op te letten bij aanschaf van een T4. Veel lees plezier :toppie
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
paulkr
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 apr 2012, 11:20
Locatie: rotterdam

Re: aankoopadvies t4 camper gevraagd

Bericht door paulkr »

hallo hans,
ik kom geen aankooptips en trucs tegen in dit forum, misschien blader ik verkeerd of interpreteer ik de berichttitels verkeerd. je verwijst naar een site, bedoel je deze site of een andere t4-site?

paul
paulkr
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 apr 2012, 11:20
Locatie: rotterdam

Re: aankoopadvies t4 camper gevraagd

Bericht door paulkr »

site die je bedoelde is gevonden, in de haast en half gelezen verkeerde link aan geklikt (forum).
ik ga verder met het aankooponderzoek.

paul
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: aankoopadvies t4 camper gevraagd

Bericht door Pascal-141 »

Een T4 van 1993 , dan ga je zeker roest mogen verwachten . Zit er bij een 93-er geen roest op , dan is hij bijna zeker al herspoten geweest :knipoog
Roest kun je vinden op volgende plaatsen :
-de 4 wielranden
-rond het raam vooraan
-deurdrempels (en daar komt het meestal van binnenuit, dus als je het daar ziet is het al doorgerot )
-de wielbakken(wielkasten) achteraan , binnenin : de bodemplaat wil wel eens gaan rotten , vooral in de buurt van de wielkasten
-dwarsbalk vooraan (ook wel radiatordrager genoemd)
-chassisbalken vooraan (voor de voorwielen) en dan vooral de schuin naar de hoeken lopende chassisbalkjes
-binnenste spatborden (het plaatwerk langs binnen in de motorruimte , naast chassisbalken , achter de koplampen naar beneden gekeken te vinden)
-er zullen nog wel plaatsen zijn , maar de genoemde plaatsen kom ik heel vaak tegen

als ik van jou was , zou ik zeker ook het mechanische gedeelte goed laten controleren , want auto's uit de verhuur , daar word toch vaker 'misbruik' van gemaakt
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
paulkr
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 apr 2012, 11:20
Locatie: rotterdam

Re: aankoopadvies t4 camper gevraagd

Bericht door paulkr »

zeer bedankt voor deze tips, zij worden opgenomen in het lijstje wat we meenemen naar een bezichtiging.

paul
Plaats reactie