Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoe werkt de radiatorvan

vragen over de T4
Plaats reactie
sandernaomi
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23

hoe werkt de radiatorvan

Bericht door sandernaomi »

hoe werken deze die van mij slaat niet aan bij hogere temepratuur heb geprobeert ze via de stekker van de temp.voeler in de radiator door te verbinden en slaan nog niet aan ze slaan alleen aan als ik er direct stroom op zet hoe kan dit ? snap er zelf niks meer van.

groet sander
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Bericht door GerJol 716 »

Zijn de zekeringen vlakbij de accu nog wel in orde?
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Bericht door Ron---63--- »

mmm ik heb de mijne nog nooit horen aanslaan, temp blijft altijd keurig op de 90 grd staan, ook als het bloedheet weer is. Als je ze wilt horen draaien moet je dan echt buiten de auto staan want binnenin hoor ik echt nix , en nee...................ben niet doof :lach
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

In je radiateur zit een thermo voeler/sensor, deze heeft drie (of twee) aansluitingen. Bij bedrijswarme motor komt er 12V tot de sensor en wordt hier onderbroken. Als de temperatuur van je koelmedium hoger wordt dan maakt de voeler inwendig een bruggetje en stuurt de 12V door naar je ventilatoren en deze gaan dus draaien. In de 12V aansturing thv de accu zit een zekering, die beveiligt je stroom circuit tegen sluiting. Na verloop van tijd zitten hier heel vaak haarscheurtjes in en maken geen contact meer zodta je ventilatoren niet meer draaien. Als je er dus rechtstreeks 12V op zet dien ze het wel. Zo uit je verhaal te lezen is dit laatste bij joouw ook aan de hand, de zekering is stuk.

Als mijn vinnen aanslaan merk ik dat alleen aan het toerental van de motor, hij gaat iets minder hard lopen, maar dan moet je goed luisteren, anders valt het niet eens op.
Misschien kun je hier iets mee??

René
sandernaomi
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23

Bericht door sandernaomi »

probleem gevonden zat inderdaad eem klein haarscheurtje in bijna niet te zien met het blote oog
rene bedankt
Plaats reactie