Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DC maken zelf of laten doen?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

DC maken zelf of laten doen?

Bericht door Dimitri-Turbo »

IK heb een 7 zitter Multivan gezien, is het makkelijk om zelf een DC van te maken, linkerachterraam blinderen, tussenschot en laten keuren? of is dit toch ander werk? en komt er meer bij kijken dan ik denk....
Wat zijn de kosten om dit te laten doen, iemand een idee voor mij?
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: DC maken zelf of laten doen?

Bericht door JP »

Mijn luxe DC van Snoeks koste mij 3250,- incl montage, nu kost deze 3395,-. Dit is wel duurste versie met drie stoelen ipv een bank
Prijzen van Snoeks beginnen bij 1970,- http://www.snoeksautomotive.nl/index.ph ... odconfig=1" onclick="window.open(this.href);return false;
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: DC maken zelf of laten doen?

Bericht door vaniac »

Dimitri-Turbo schreef:IK heb een 7 zitter Multivan gezien, is het makkelijk om zelf een DC van te maken, linkerachterraam blinderen, tussenschot en laten keuren? of is dit toch ander werk? en komt er meer bij kijken dan ik denk....
Wat zijn de kosten om dit te laten doen, iemand een idee voor mij?
Er zijn speciale scheidingswanden voor multivans verkrijgbaar, aangezien deze op de bestaande multivan zijpanelen moeten aansluiten. Aangezien je al een achterbank hebt, zullen de kosten niet zo hoog zijn als bij een transporter zonder achterbank.
arie2005
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jun 2008, 20:22

Re: DC maken zelf of laten doen?

Bericht door arie2005 »

Ik zeg gewoon ramen blinderen achterraam en zijramen en gewoon geen dc plaatsen....
Hoe je het ook maakt, je gaat toch altijd schade toebrengen aan het interieur om de dc goed kraakvrij te plaatsen.
Vooral de korte uitvoering multivan is een drama, om aan de eisen van grijs te voldoen moet je ook je bankzitting rechterop plaatsen anders is de ruimte achterin niet volgens de eisen.
Bij mij waren de c stijlbekleding en achterbinnenbekleding ingezaagt om het schot naar achteren te kunnen plaatsen.
Ik weet hoe een multivan eruit ziet zonder dc, de tranen schieten in je broek.....
Deze multivan kwam gewoon van de vw dealer, orgineel dc schot....

gr arie
arie2005
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jun 2008, 20:22

Re: DC maken zelf of laten doen?

Bericht door arie2005 »

zag verderop met lezen dat je hem uit belgie gaat halen, ja dan gaat mijn verhaal van blinderen en geen dc niet op wil je hem op grijs krijgen.

nu suc6
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: DC maken zelf of laten doen?

Bericht door Dimitri-Turbo »

Tja... das de een prijzig gebeuren, auto van rond de 21.000 euro´tjes en dan nog ombouwen voor 2 a 2,5 duizend euro... kan ik beter zoeken naar 1 die al Dubbelcabine is.
De ruimte achter vind ik niet zo ´super´belangrijk... is kwestie auto kopen, keuren of wat dan ook... rijden en dan het tussenschot een paar cm. naar achterverplaatsen. toch? :zwaai Meneer Douane krijgt maar een lange neus :nuts
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: DC maken zelf of laten doen?

Bericht door mulrivan-edition »

Hoi Dimitri, mijn multivan staat op t moment bij een bedrijf omdat ik de ruimte achterin wel degelijk nodig heb. Hou als t goed is een origineel multivan-tussenwand over. Deze is van januari 2012. Eind van de week is mijn bus klaar en weet ik of de wand er netjes uitgekomen is.
Mocht je interresse hebben laat maar weten, hoef er niet de hoofdprijs voor.
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:50
Locatie: Monnickendam

Re: DC maken zelf of laten doen?

Bericht door Tino »

Hallo Dimitri,
Het inbouwen van een DC is geen moeilijk werkje en die scheidingswand is ook wel tweede hands te verkrijgen, nou weet ik niet meer of je die achter bank helemaal naar voren kan schuiven of dat je hem in die voorste rails moet zetten, ik zou wel die bekleding (een gedeelte?) op de C stijl verwijderen als die beschadigen zou, als je zoveel mogelijk gebruikt maakt van plaatsen waar al een schroef bevesting zit hoef je niet zoveel te boren en als je die scheidings wand ook nog kit zal hij niet veel kraken, je kan ook nog een rubberstrip monteren aan de boven/onderkant.

gr Tino
arie2005
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jun 2008, 20:22

Re: DC maken zelf of laten doen?

Bericht door arie2005 »

@tino, de rails in de multivan lopen helemaal door van de tweede zitrij naar achteren.
@ dimitri even het schot naar achter plaatsen? hoe wil je deze dan gaan bevestigen? Je zou dan het schot moeten gaan inkorten omdat de maten aan de binnenzijde kleiner zijn als de maten van het schot.
Het schot wordt aan de zijkanten van je schuifdeur aan de rubbers gekit
Ik weet uit ervaring dat als je wilt voldoen aan de eisen van grijs met een multivan t5 korte uitvoering, dat je bijna geen beenruimte meer overhoudt indien je zelf de voorstoel op de achterste stand zet.(ik ben zelf 1.95)
Dus genoeg dingen om weer over na te denken, suc6

gr arie
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: DC maken zelf of laten doen?

Bericht door Dimitri-Turbo »

Bedankt voor jullie reactie´s.

Arie, ruimte bij de achterbank vind ik niet zo heel belangrijk. Neem weinig of nooit mensen mee achterin, heb zelf een kleine van 9 maanden maar die past makkelijk. En anders hebben ze gewoon pech.
Zelf zijn wij (ik en vrouw) maar rond de 1,75m dus lekker klein :nuts
Als de wand niet naar achter kan dan is dit helaas...
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: DC maken zelf of laten doen?

Bericht door mulrivan-edition »

Nou, dan is de wand die uit mijn bus komt ideaal voor jou, orginele multivan wand, aan de cabine zijde met stof bekleed.
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: DC maken zelf of laten doen?

Bericht door Dimitri-Turbo »

Stuur mij effe een PB voor wat je er voor wilt hebben, wellicht een foto'tje ;) En past een t5GP-multivan wand in een 'ouwe' T5 Multivan?
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Plaats reactie