Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

glaslook panelen vervangen door glas

vragen over de T5
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Harry 341 »

En we gaan door...
Vanmiddag wezen kijken naar een 2011 caravelle met DC...rechts dus gewoon een ruit erin...en links een ruit over het paneel.
Dus precies zoals zovelen het al hebben..
Deze man verkoopt uitsluitend T4/T5 met DC...en doet dat al vele jaren....maar ja...die zal het ook wel niet goed hebben.. :bifun :bifun :bifun :bifun
Even om misverstanden te voorkomen...bus is voor schoonzoon... :bonk :ie
Bijlagen
T5.jpg
T5.jpg (7.79 KiB) 1201 keer bekeken
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door rene930 »

Deze regel is Nederland op zijn breedst.
Het zou best kunnen dat als je iemand anders spreekt van de belastingdienst de uitslag anders is.
Ik ben samen met een collega installateur een tijd bezig geweest om onze bijtelling terug te krijgen.
Uiteindelijk kreeg hij van 2 jaar de bijtelling terug (renault master) en hoeft hij in de toekomst niet meer te betalen.
Ik kreeg niets terug en moet nog steeds betalen :groteogen

Lang leve de regels !
T5 GP Multivan Edition 25
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Roel »

Harry 341 schreef:En we gaan door...
Vanmiddag wezen kijken naar een 2011 caravelle met DC...rechts dus gewoon een ruit erin...en links een ruit over het paneel.
Dus precies zoals zovelen het al hebben..
Deze man verkoopt uitsluitend T4/T5 met DC...en doet dat al vele jaren....maar ja...die zal het ook wel niet goed hebben.. :bifun :bifun :bifun :bifun
Even om misverstanden te voorkomen...bus is voor schoonzoon... :bonk :ie
Ben ik toch niet helemaal met je eens, die van mij komt ook bij Benschop vandaan en heeft rechts gewoon ruit en links kunstof dus geen echt glas, een kennis van mij ook heeft dit ook, Hij heeft dit dus niet altijd gedaan. Wij hebben hem daar twee jaar geleden gekocht.
Kreeg wel het originele echte raam erbij, met het advies om deze toch maar niet te monteren.
Weet je, deze hele discussie is het zelfde als met achteraf speakers in bouwen in de dubbelcabine wand, mag ook niet, maar heel veel doen het....
Het wordt gewoon tijd dat dat rekening rijden wordt ingevoerd en de wegenbelasting wordt afgeschaft, kunnen we hem allemaal terug bouwen naar geel, raam erin, bank, tafel, stoelen voila iedereen blij :knipoog

Wat ik ook niet snap, is dat bij mijn vorige dubbel cabine de ruimte onder de bank Ook beschikbaar was in de laadruimte, nu bij mijn multivan niet. Dus had bij mijn vorige bus m'n wand meer naar achteren gekund met behoud van dezelfde kubieke inhoud (of ben ik nu aan het doordraven :nuts )
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Harry 341 »

Deze bus heeft zelfs luikjes onderin de achterwand om lange delen door te steken..Is dus het speakerverhaal.
Volgens mij mag dat ook nie....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

Het onderwerp geeft in ieder geval stof voor een goeie discussie.
Ik denk dat wij het er allemaal over eens zijn dat de regel punt 1 een belachelijke regel is, die kant noch wal raakt en punt 2 dusdanig slecht omschreven is dat indien er een controle is, aanvechten hiervan best wel zou kunnen lonen.

Zoals Rene ook schrijft misschien is er bij een andere Belastingdienst medewerker wel een ander verhaal? Kan zo maar, interpretatie van de wet kan lastig zijn.

Ik denk dat dit juist reden is om duidelijkheid te zoeken.
Een juridiche strijd is niemand bij gebaad.

De brief moet ik nog ontvangen, zal mij niet verbazen als daar alsnog discussie over gaat zijn.
Omdat de regel zo krom is, is een uitleg hierover natuurlijk altijd lastig.
Ik wacht de brief dan ook met spanning af :bifun

Wordt Vervolgd
Gebruikersavatar
T5austria
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
Contacteer:

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door T5austria »

Wat een discussie om een stukje glas.

Nederland is een land waar 60% van de wetgeving gedoogd wordt terwijl het volgens de letter van de wet niet mag.
Softdrugs verkopen mag ook niet maar wordt gedoogd, met je motor tussen een file doorrijden mag volgens de letter van de wet ook niet maar wordt ook gedoogd. En zo zijn er nog wel honderden regeltjes die gedoogd worden.
Een nieuwe Multivan / Caravelle heeft standaard ook glas rondom. Als daar een DC in gaat, worden de twee achterste ramen ook met een plaatje hout en tapijt beplakt, dus dit is ook een vorm van gedoog beleid.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door robertTREBOR »

Vandaag reed in de overbekende politiefuik aan de capelseweg grens capelle / rotterdam.
Wel 40 agenten, div. belastingdienst en douane , 10 politiebusjes en 4 motoragenten waren er van de party !
Mijn bus werd helemaal binnenste buiten gekeerd , douane , belastingdienst , politie , alles en iedereen was aanwezig.

Omdat ik al een tijdje met belangstelling dit draadje volg, wat inmiddels is opgeschoont van emotionele uitlatingen :-)

vroeg ik aan de politieagente of ik nu een probleem gehad zou hebben als ik glaspanelen op mijn stalen laadruimte beplating
had gelijmd.

Zij wist het antwoord niet en liep naar een collega van de belastingdienst volgens mij.

Die vertelde mij overduidelijk dat indien ik glaspanelen op mijn stalen laadruimte beplating had gehad de boete wel 15.000 euro
had kunnen zijn , te weten BPM , geel kenteken tarief wegenbelasting enz. enz. ER MAG DAAR GEEN GLAS ZITTEN was haar
overduidelijke standpunt !

Eigelijk wel logisch want PON de importeur zal het niet in zn hoofd halen daar glas te zetten, die lijmt er niet voor nix van die
vieze kromtrekkende plastic troep in.

Als je van een beetje spanning en adrealine houdt rij je gewoon eens een paar keer over de capelseweg in capelle met je
met glas beplakte T5 :-)

Ze staan er div. keren per week dus wees gewaarschuwd !



\
Bijlagen
politie controle capelseweg capelle met doane belastingdienst enz.
politie controle capelseweg capelle met doane belastingdienst enz.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

robertTREBOR schreef:Vandaag reed in de overbekende politiefuik aan de capelseweg grens capelle / rotterdam.
Wel 40 agenten, div. belastingdienst en douane , 10 politiebusjes en 4 motoragenten waren er van de party !
Mijn bus werd helemaal binnenste buiten gekeerd , douane , belastingdienst , politie , alles en iedereen was aanwezig.

Omdat ik al een tijdje met belangstelling dit draadje volg, wat inmiddels is opgeschoont van emotionele uitlatingen :-)

vroeg ik aan de politieagente of ik nu een probleem gehad zou hebben als ik glaspanelen op mijn stalen laadruimte beplating
had gelijmd.

Zij wist het antwoord niet en liep naar een collega van de belastingdienst volgens mij.

Die vertelde mij overduidelijk dat indien ik glaspanelen op mijn stalen laadruimte beplating had gehad de boete wel 15.000 euro
had kunnen zijn , te weten BPM , geel kenteken tarief wegenbelasting enz. enz. ER MAG DAAR GEEN GLAS ZITTEN was haar
overduidelijke standpunt !

Eigelijk wel logisch want PON de importeur zal het niet in zn hoofd halen daar glas te zetten, die lijmt er niet voor nix van die
vieze kromtrekkende plastic troep in.

Als je van een beetje spanning en adrealine houdt rij je gewoon eens een paar keer over de capelseweg in capelle met je
met glas beplakte T5 :-)

Ze staan er div. keren per week dus wees gewaarschuwd !



\
Interessante ervaring!
Maar zou er ook actief op gecontroleerd worden?
Ik denk het niet, maar je zal net een belasting bromsnor treffen :bonk

Wel gaaf dat je het gevraagd hebt op het moment dat het een groot probleem had kunnen zijn. :toppie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door robertTREBOR »

Ik rij in een zwarte T5 daar heeft het helemaal geen nut om ramen tegen de zijkant te plakken want die zie je niet eens !!
Bijlagen
t5 klein.jpg
t5 klein.jpg (62.74 KiB) 1124 keer bekeken
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

Daar is hij dan, zoals gezegd niet veel informatie of schokkends!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door JP op 09 jul 2012, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door robertTREBOR »

Sluit precies aan op wat bij de verkeerscontrole tegen mij werd gezegd;


Die vertelde mij overduidelijk dat indien ik glaspanelen op mijn stalen laadruimte beplating had geplakt de boete wel 15.000 euro
had kunnen zijn , te weten BPM , geel kenteken tarief wegenbelasting enz. enz.
ER MAG DAAR GEEN GLAS ZITTEN
was haar overduidelijke standpunt !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
fred blue bus
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 jun 2012, 17:52

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door fred blue bus »

Als je de brief leest gaat het om zijruiten, een zij ruit is iets waar je doorheen kunt kijken.
Het gaat er ook over wanneer er een laadruimte wordt gemaakt, dan moeten deze ruiten vervangen worden door onbreekbaar materiaal, een met carrosserie zijn verbonden.
Dus ruit er uit en staal erin.
Uit veiligheidsoverweging is dit ook logische, als lading zou gaan schuiven en er zit glas in, breekt dit natuurlijk.
Ze weten niet waar ze over praten en hebben hier ook geen verstand van.
Glas paneel kan er in mijn ziens er op.
En stel dat er iemand is die dit tot een bekeuring wilt laten komen, ga ik in hoger beroep.
Als er zou staan (Men mag onder geen beding een ruit of glasplaat plaatsen aan het motorrijtuig als dit geen functie heeft)
Dan is dat duidelijke taal.
:yes :politie :bifun
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Klusman »

fred blue bus schreef:Als je de brief leest gaat het om zijruiten, een zij ruit is iets waar je doorheen kunt kijken.
Het gaat er ook over wanneer er een laadruimte wordt gemaakt, dan moeten deze ruiten vervangen worden door onbreekbaar materiaal, een met carrosserie zijn verbonden.
Dus ruit er uit en staal erin.
Uit veiligheidsoverweging is dit ook logische, als lading zou gaan schuiven en er zit glas in, breekt dit natuurlijk.
Ze weten niet waar ze over praten en hebben hier ook geen verstand van.
Glas paneel kan er in mijn ziens er op.
En stel dat er iemand is die dit tot een bekeuring wilt laten komen, ga ik in hoger beroep.
Als er zou staan (Men mag onder geen beding een ruit of glasplaat plaatsen aan het motorrijtuig als dit geen functie heeft)
Dan is dat duidelijke taal.
:yes :politie :bifun
Helemaal mee eens, artikel 3 lid 10 daar voldoet de bus aan.
Er staat nog steeds niet dat daar geen glas op mag, de bus voldoet aan de eisen.
Ze zeggen zelf dt het niet mag, maar dit staat niet in het artikel.
Dit zal het goed doen tijdens een rechtzaak.
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Icebox »

Met enige belangstelling en verbazing heb ik het topic doorgelezen. En ik kan er ook niet specifiek uithalen dat er niks tegenaan gelijmd mag worden. Ik zie ook niet in waarom dit niet zou mogen.

Als er geen waarom is, dan vind ik het al snel onzin..

Groetjes,
(dwarse) Sinja
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Harry 341 »

Mooi hé?? 9 jaar zo gereden...controles en al gehad....alleen maar complimenten
Bijlagen
IMG_6188.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie