Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pedaalslot

vragen over de T4
Plaats reactie
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Pedaalslot

Bericht door Harm »

Op het Duitse T4-Forum heeft men een actie georganiseerd om voor een gunstig bedrag een serie pedaalsloten voor de T4 te maken.
Iemand die handig is en de juiste materialen/gereedschap en werkplaats heeft heeft een constructie gemaakt die gemakkelijk over alle drie pedalen kan worden geschoven en met een goed slot wordt vastgezet. Door het pedaalsot kun je niet meer gasgeven, remmen en ontkoppelen. Hiermee wordt het praktisch onmogelijk de bus mee te nemen (behalve dan de bus op een aanhanger trekken, daar doe je praktisch niets tegen)

Zou er in de weetjewel gemeenschap niet iemand zijn die zin en gelegenheid heeft zoiets te maken bij een voldoende aantal geïnteresseerden? Ikzelf ontbeer helaas alle genoemde drie voorwaarden om zelf een pedaalslot te maken, zou echter wel graag m'n bus beter beveiligen tegen diefstal. Een alternatief zou verder natuurlijk plaatsing van een Bear Lock kunnen zijn.

Hier de link naar het Duitse forum:

http://www.t4forum.de/wbb3/index.php?pa ... 152f26c3df" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Pedaalslot

Bericht door frank884 »

lastig ding in gebruik
en als het lastig is wordt het niet vaak gebruikt.
effe dit effe dat en dan is dat niet de moeite waard om daar die heisa voor uit te halen.

vindt ik een bearlock een stuk handiger effe die pin in de vloer drukken
en later de sleutel een kwart slag en die floept weer omhoog.
dus gebruik je het veel sneller.
(zal wel duurder zijn de Bearlock in heb er 123 euro voor betaald incl montage in 2006 in Polen)


voor lang onbeheerd parkeren bijvoorbeeld op een carpoolplaats of aan de rand van een bos
als je gaat fietsen wandelen zou ik zeggen OK maar niet voor even naar de winkel .
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Pedaalslot

Bericht door Harm »

Wat zijn in Nederland momenteel ongeveer de kosten voor inbouw van een BearLock, inclusief afdekking onder de bus?
Wie heeft er ervaring mee?

Ik heb een prijsopgaaf gevraagd voor het Duitse pedaalslot, ben benieuwd.
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Pedaalslot

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Hier ligt ook nog een eigen productie. Schuift alleen over rem en koppeling.

Gratis af te halen. Tussen Boxmeer en Venray. Vierlingsbeek.

Herman744
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Pedaalslot

Bericht door Harm »

Anderhalve week geleden het pedaalslot van Herman gekregen, nog mijn hartelijke dank hiervoor.

Ik heb wel al gemerkt dat je snel geneigd bent het pedaalslot maar even te laten liggen omdat het tamelijk omslachtig is aan te brengen. Momenteel geen probleem omdat ik m'n bus weinig gebruik, in de nabije toekomst wordt dat weer anders.

Daarom ben ik toch maar eens om me heen gaan bellen voor een Bearlock inbouw. Uiteinelijk bij Multicampers in Wageningen terecht gekomen, zo te horen veel ervaring en een goede prijs (395 Euro, incl. alles). In Apeldoorn werden prijzen tot 595 Euro genoemd!!!
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Pedaalslot

Bericht door Herman744 »

Hoi Harm,

Daarom lag het bij mij ook in de garage. Zwaar en omslachtig.
Waar kan ik trouwens je vliegcapriolen vinden op Youtube?

Groet,
Herman744
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Pedaalslot

Bericht door Egbert&Manon »

Harm schreef:..................................

Daarom ben ik toch maar eens om me heen gaan bellen voor een Bearlock inbouw. Uiteinelijk bij Multicampers in Wageningen terecht gekomen, zo te horen veel ervaring en een goede prijs (395 Euro, incl. alles). In Apeldoorn werden prijzen tot 595 Euro genoemd!!!

Er zijn/waren 2 versies leverbaar.
De duurdere heeft ook een plaat aan de onderzijde van je bus.
(info uit 2007)
Ik heb het samen met de inbouwer op een zaterdag gemonteerd binnen 1,5uur.
Het moet met 2 personen gedaan worden.
Jij kunt zelf die 2 persoon zijn toch?
Ik meende zo'n 420 euro betaald te hebben voor de duurdere versie.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Pedaalslot

Bericht door Harm »

Alle prijsopgaven zijn met afschermplaat (met speciale éénwegschroeven bevestigd) aan de onderzijde en incl. BTW gedaan.
Ik zou graag helpen maar volgens de mensen van Multicampers kan ik beter Wageningen een uurtje bezichtigen.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Pedaalslot

Bericht door repelsteeltje »

amerikanen lassen een oog in de bodemplaat net voor de stoel vast en halen een brok ketting met een containerslot door het stuurwiel heen. absoluut de goedkoopste oplossing en behoorlijk effectief.
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Pedaalslot

Bericht door guust »

repelsteeltje schreef:amerikanen lassen een oog in de bodemplaat net voor de stoel vast en halen een brok ketting met een containerslot door het stuurwiel heen. absoluut de goedkoopste oplossing en behoorlijk effectief.
Even met een simpel ijzerzaagje het stuur doorzagen, en de dief in kwestie kan er rustig mee weg rijden. :bonk
T5.2 140 pk 4motion
greetivo
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2007, 11:43

Re: Pedaalslot

Bericht door greetivo »

Ik heb een stuurslot: zo'n ding dat je over het stuur schuift en dan dichtklikt waardoor er een staaf op het dashbord ligt = heel visibel, makkelijk in gebruik (duurt 5 seconden om te sluiten), en als je de wielen scheef zet vooraleer je het slot plaatst, kan men je busje ook niet op een trailer trekken.
Bovendien knippert er een rood led-lampje op het dashbord vanaf het moment dat de sleutel uit het contact gaat. Daar zit verder geen alarm achter, maar wie weet dat?
Ik woon in een stad en de bus staat nu toch al 8 jaar voor de deur zonder problemen...
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Pedaalslot

Bericht door Tinus »

greetivo schreef: Bovendien knippert er een rood led-lampje op het dashbord vanaf het moment dat de sleutel uit het contact gaat. Daar zit verder geen alarm achter, maar wie weet dat?..
Nu iedereen die dit leest..
:bifun :bifun :bifun
T4 California Event 2.5TDI 2002
Plaats reactie