Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bosal uitlaatnummer en vreemde prijsstelling

vragen over de T4
Plaats reactie
VéTé
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 apr 2008, 10:33
Locatie: Zuidoost-Brabant

Bosal uitlaatnummer en vreemde prijsstelling

Bericht door VéTé »

Mijn uitlaat was toe aan vervanging, echt! Naar de automaterialenzaak en nieuwe gehaald. Gelukkig kwamen alle bouten en moeren goed los dus makkelijk klusje.
Hard nodig: bij loshalen, brak hij spontaan af
Hard nodig: bij loshalen, brak hij spontaan af
DSC00864.JPG (83.03 KiB) 1135 keer bekeken
Helaas, alles zat vast maar bij nader bekijken, blijkt hij er scheef onder te hangen. Dat is tot daar aan toe maar ook hangt de uitlaat veel te laag. Weer eronder uit gehaald en ik zie dat de pinnen die door de ophangrubbers gaan niet hetzelfde zitten als bij de originele. Lijkt wel of ze 180 graden verkeerd om zijn gelast. Toch maar even bellen met de automaterialenwinkel. Helaas de verkeerde uitlaat geleverd. Ik heb er een van een pick-up in plaats van bus. Omruilen dan maar.

LET OP het nummer bij bestellen!
Dit is het juiste Bosal nummer voor bus
Dit is het juiste Bosal nummer voor bus
DSC00866.JPG (51.68 KiB) 1135 keer bekeken

Maar nu komt het vreemde. Exact dezelfde uitlaat, zelfde materiaal, zelfde afmetingen, alleen andersom gelaste pinnen en toch €20,- prijsverschil. "Logisch", hoor ik jullie al roepen in koor. Er zijn veel minder pick-up's dus minder volumeverkoop. Helaas, zou aardige verklaring zijn maar juist de busuitlaat is duurder. Ra,ra, politiepet.
Hou me ten goede: Bosal heeft het volste recht om hun prijzen vast te stellen zoals zij willen. Maar als ik bijna 20% meer moet betalen voor precies hetzelfde product dat ook nog eens in grotere volumes kan worden geproduceerd, dan voel ik me toch lichtelijk gen**id.
Hele ding even in de zinkspray gezet. Om te ondersteunen bij vastzetten de krik eronder.
Hele ding even in de zinkspray gezet. Om te ondersteunen bij vastzetten de krik eronder.
DSC00877.JPG (79.97 KiB) 1133 keer bekeken
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bosal uitlaatnummer en vreemde prijsstelling

Bericht door Multivan Generation »

Tsja,
ik lees dat 20 euro ongeveer 20% is..
Dat betekend dat de gehele uitlaat 100 euro is?
Of ging het alleen over de achterste demper?

Als je het zo gaat bekijken(gehele uitlaat) vind ik het een koopje,
en kun je het prijsverschil weer over een jaar of 4 uitsmeren, dus 5 euro per jaar extra..
Lig jij daar wakker van?

Prijsverschil zit hem misschien ook wel in andere gebruikte materialen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Bosal uitlaatnummer en vreemde prijsstelling

Bericht door frank884 »

voor de middendemper EN de eindemper heb ik samen 70 euro betaald (merkloos) E bay
en als die het 5 jaar volhoud vindt ik het prima alles wat meer is is meegenomen...
die uitlaat hangt er al 4 jaar onder, en het ziet er niet naar uit dat die binnenkort rot is.

wel zaten de ophang punten niet helemaal perfect op zijn plaats maar met een beetje buigen was dat kleine probleem opgelost.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
VéTé
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 apr 2008, 10:33
Locatie: Zuidoost-Brabant

Re: Bosal uitlaatnummer en vreemde prijsstelling

Bericht door VéTé »

@Multivan Generation; gaat om einddemper. Pick-up €132, bus €155. Ik lig er niet wakker van want heb niets bij hoeven te betalen. Coulance van Brezan voor het extra werk en heen en weer gerij. Maar dat is het punt ook niet. Ik kan geen rechtvaardiging bedenken voor het prijsverschil. Maar goed, zoals ik al zei Bosal heeft het volste recht om hun eigen prijsstelling te bepalen. Risico van dit soort prijsstrategieën is dat ik de volgende keer misschien geen Bosal meer kies. Puur omdat ik het absurd vind om zoveel meer te betalen zonder reden. En misschien is er wel een goede reden voor het prijsverschil. Ik hoor het graag maar denk dat die er niet is.

@frank884": ik heb ook op ebay gekeken en einddempers voor €37 ex bezorgen gezien. Toch gekozen voor meer zekerheid van goed product/merk voorzover ik kan beoordelen. Vooral geen zin in niet/slecht passende delen en geen vertrouwen in dat het minstens een jaar of wat goed blijft. In jouw geval gaat het al vier jaar goed. Als ik dat vooraf zeker zou weten, zou ik het ook doen. Maar geen zin om elk jaar weer die klus aan te moeten pakken.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Bosal uitlaatnummer en vreemde prijsstelling

Bericht door frank884 »

met esentiele motoronderdelen zoals de vacuumpomp daar komt dan ook pierburg in alhoewel dat niet de goedkoopste is,
maar als een uitlaat op 4 of 5 jaar of op 7 jaar rot is als de prijs dat verschil in tijd rechtvaardigd dan doe ik dat wel
er kan niks kapot gaan als de uitlaat rot is.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Bosal uitlaatnummer en vreemde prijsstelling

Bericht door Jor »

Weet iemand het bosalondeelnummer van de middendemper,ik heb namelijk een heel systeem nodig?
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Bosal uitlaatnummer en vreemde prijsstelling

Bericht door Geert G »

Jor schreef:Weet iemand het bosalondeelnummer van de middendemper,ik heb namelijk een heel systeem nodig?
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... r=09039860

Bosal 281-475

Buis afzagen op de juiste lengte
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Bosal uitlaatnummer en vreemde prijsstelling

Bericht door Jor »

:yes
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Bosal uitlaatnummer en vreemde prijsstelling

Bericht door Egbert&Manon »

Stel dat de Pick up demper 10 jaar geleden is geproduceerd en die voor de bus vorig jaar.
Wellicht wordt de verkoopprijs van 10 jaar terug nog steeds gehanteerd.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Plaats reactie