Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen spanning op geschakelde plus

vragen over de T4
Plaats reactie
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Geen spanning op geschakelde plus

Bericht door Guido »

Hoi,

Ik was bezig m´n nieuwe radio in te bouwen waarna de boel er ineens mee ophield.
Het spul werkte allemaal goed totdat ik de radio naar achteren duwde en ik denk dat ik ergens
kortsluiting heb gemaakt.

Goed, constante plus is goed
Geschakelde plus werkt niet. Pootje doorverbinden bij de iso stekker en de radio werkt, deze is dus goed.

Nu loopt de geschakelde plus vanaf de radio naar de zekeringkast, daar zit hij vast op een stekker
en uit deze stekker loopt er weer een draad naar m´n contactslot. Het vreemde vind ik dat de kabel
niet gezekerd is, op de stekker in de zekeringkast zitten beide draden op 1 pootje aangesloten.
Ook zit er op geen andere plek een zekering in de kabel. Kabel heb ik doorgemeten vanaf de zekeringkast
naar de radio, die is goed.

Alle lampen, knopjes en weet ik het werken verder, het is puur de radio.

Als ik het dan goed bekijk is het enigste wat het dan kan zijn het witte contactblokje onder m´n contactslot toch?
De pootjes van de plus vanaf de accu en degene waar de kabel naar de radio aan zit horen toch ook verbinding te maken
als ik het contact omdraai? Heb gemeten met de 'piep' op m'n multimeter maar een verbinding ontstaat er dan niet...
Voor de duidelijkheid, kabel lag er dan dus af.

Klopt mijn redenering?

Alvast bedankt!
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Geen spanning op geschakelde plus

Bericht door koos 890 »

Guido , je heb het (witte) blokje wat onder je contactslot zit opgeblazen .
Nu werkt niets meer wat via de geschakelde draad gaat .
De radio heeft kortsluiting gemaakt met het naar achteren duwen .
Even een nieuw blokje halen en eronder zetten en goed uitkijken met het monteren van de radio.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Re: Geen spanning op geschakelde plus

Bericht door Guido »

Bedankt voor je reactie.

Ben even naar de dealer geweest en een nieuwe gehaald. Gemonteerd en alles werkt weer!
Plaats reactie