Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alarm keuren en op nieuw kenteken

vragen over de T5
Plaats reactie
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Alarm keuren en op nieuw kenteken

Bericht door Lars Johansson »

Hallo,

Ik zoek al een tijdje hoe ik mijn SCM alarm opnieuw kan laten keuren. Keuren kunnen op zich vele inbouwers, echter vanwege ombouw naar camper heb ik een nieuw kenteken. Geen idee hoe en waar ik dit weer op het nieuwe kenteken kan krijgen

Weet iemand wellicht een adresje of tip? Regio Amsterdam. Alvast bedankt..
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Alarm keuren en op nieuw kenteken

Bericht door Roger B. (11)61 »

je hebt dus een SCM goedgekeurd alarm in je auto, dit is er niet uitgegaan, maar omdat de auto camper geworden is, is het SCM certificaat niet meer up-to-date ivm nieuw kenteken op de auto??

Denk dat dat een administratieve wijziging is, zou even contact opnemen met SCM, die weten exact hoe je moet handelen in dit geval
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Alarm keuren en op nieuw kenteken

Bericht door Marcel E »

Informeer ook even bij je verzekeraar of ze dat überhaubt verlangen en bij welke waarde van de auto.
Dat verschilt nogal.

Bij Interpolis geld bijvoorbeeld het volgende:

http://www.interpolis.nl/vraag_en_antwo ... erzekering" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zit zelf bij Unive en die geven geen extra voordeel bij een beter alarm dan klasse 1 (Startonderbreker die er vermoedelijk al af-fabriek in zit).
Alarminstallatie - Is die nodig in mijn nieuwe auto?

​Een alarminstallatie is voor auto's met een nieuwwaarde lager dan € 50.000,- niet verplicht, maar indien deze wel aanwezig is, gelden gunstigere voorwaarden. U heeft dan bijvoorbeeld een lager eigen risico en bij WA Volledig Casco-dekking heeft u ook bij diefstal aanspraak op een nieuwwaarderegeling. Deze gunstigere voorwaarden gelden al als uw auto is voorzien van een klasse 1 startblokkeringssysteem . Voor auto's met een nieuwwaarde hoger dan € 50.000,- kunt u contact opnemen met uw Univé-adviseur. Onder een goed startblokkeringssysteem wordt verstaan een door het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV) erkend en geregistreerd startblokkeringssysteem klasse 1 of een standaard af-fabriek ingebouwd soortgelijk systeem.
In dat geval zou ik er geen extra geld aan uitgeven tenzij het je een goed gevoel geeft een gekeurd alarm te hebben.
Ik vind het gevoelsmatig voldoende als ik weet dat het ding zijn werk doet.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Alarm keuren en op nieuw kenteken

Bericht door heartbeat »

Bel even met KIWA die gaan over de certificaten

hun nummer 0182 820470

zij kunnen je zeker helpen met al je vragen

grt rob
Rob & Lize
Plaats reactie