Hallo allen, ik heb een spiegel-vraagje. Van de linkerspiegel van mijn 2001 T4 bus is de onderste bevestiging van de linker spiegel kapot. Hij hangt nog wel aan de bus, maar een beetje zwabberig zal ik maar zeggen Nu is dit een meegespoten spiegel (metallic zwart) en vroeg ik mij af of iemand hier op weetjewel misschien weet hoe ik dit het beste kan verhelpen. Om precies te zijn gaat het om een meegespoten electrisch verstelbare, verwarmde spiegel met bol glas (dooie hoek, met zo'n streepje op het glas).
Op internet zie ik wel veel vervangende spiegels voor de T4, maar geen overspuitbare zoals die ooit schijnbaar door VW geleverd werden. Het is waarschijnlijk niet mogelijk om de bestaande kap van de spiegel te hergebruiken omdat het een geheel is? Ik twijfel of plamuren en spuiten van zo'n zwart kunstof remake spiegel even mooi wordt namelijk en of dit niet gevoeliger is voor beschadigingen. Alternatief is misschien een vergelijkbare al gespoten spiegel van een schade auto overspuiten? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor graag jullie tips!
Vr.groet!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
spuitbare linkerspiegel T4
Re: spuitbare linkerspiegel T4
Beste cali_generation,
Ik heb goede ervaringen met het overspuiten van de standaard zwarte buitenspiegels. Volgens mijn spuiter is het geen probleem om hier de hoge druk spuit op te zetten zonder dat de lak los komt. De structuur van de spiegels verdwijnt voor 90% bij het in de primer en de lak (rood metallic) zetten. Twee jaar ervaring met winters hebben bewezen dat de lak er goed op zit. Verder zijn de grillen, greep op de achterklep en de cassette luifel in kleur gespoten. Het resultaat was prachtig.
Ziet de foto's.
Groetjes,
Arjan
Ik heb goede ervaringen met het overspuiten van de standaard zwarte buitenspiegels. Volgens mijn spuiter is het geen probleem om hier de hoge druk spuit op te zetten zonder dat de lak los komt. De structuur van de spiegels verdwijnt voor 90% bij het in de primer en de lak (rood metallic) zetten. Twee jaar ervaring met winters hebben bewezen dat de lak er goed op zit. Verder zijn de grillen, greep op de achterklep en de cassette luifel in kleur gespoten. Het resultaat was prachtig.
Ziet de foto's.
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
- cali_generation
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10
Re: spuitbare linkerspiegel T4
Dag Arjan,
Dat ziet er inderdaad toch erg strak uit!
In dat geval misschien toch maar zo'n vervangende spiegel op de kop tikken, in de primer en laten spuiten.
Weet je toevallig of de spiegels gedemonteerd moesten worden (speigelglas eraf) voordat ze gespoten konden worden? Kan mij voorstellen dat de spiegelglazen lastig (heel) te verwijderen zijn in de elektrische/verwarmde versie? Groet! Joris
Dat ziet er inderdaad toch erg strak uit!
In dat geval misschien toch maar zo'n vervangende spiegel op de kop tikken, in de primer en laten spuiten.
Weet je toevallig of de spiegels gedemonteerd moesten worden (speigelglas eraf) voordat ze gespoten konden worden? Kan mij voorstellen dat de spiegelglazen lastig (heel) te verwijderen zijn in de elektrische/verwarmde versie? Groet! Joris
Re: spuitbare linkerspiegel T4
Hoi Joris,
Het spuiten van de primer in een bepaalde dikte is de expertise van de spuiter, te dik dan kan het er in schollen af komen, te dun dan blijft de structuur te veel zichtbaar. De spiegels mogen pertinent niet geschuurd worden van de spuiter. Voor het beste resultaat heb ik de spiegels gedemonteerd, hiervoor moet de deur bekleding eraf (hoe, te vinden op deze site). Het spiegelglas heb ik zoveel mogelijk rechtstandig uit de behuizing getrokken ( eerst links en dan rechts beetje voor beetje eruit getrokken). Dit waren ook elektrisch verwarmde spiegels, zie de foto's
Groetjes,
Arjan
Het spuiten van de primer in een bepaalde dikte is de expertise van de spuiter, te dik dan kan het er in schollen af komen, te dun dan blijft de structuur te veel zichtbaar. De spiegels mogen pertinent niet geschuurd worden van de spuiter. Voor het beste resultaat heb ik de spiegels gedemonteerd, hiervoor moet de deur bekleding eraf (hoe, te vinden op deze site). Het spiegelglas heb ik zoveel mogelijk rechtstandig uit de behuizing getrokken ( eerst links en dan rechts beetje voor beetje eruit getrokken). Dit waren ook elektrisch verwarmde spiegels, zie de foto's
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)