Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bericht voor Stimpy

vragen over de T4
Plaats reactie
Dre 960
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:24
Locatie: Heerenveen

Bericht voor Stimpy

Bericht door Dre 960 »

Hoi Stimpy

Heb gezien op de site dat jullie ramen doen, heb bij een van mijn achterdeuren een rare roest plek onder het rubber, bij een ruitenzaak geweest maar was een dure aangelegenheid om te maken, kan volgens mij goedkoper. Zouden jullie er eens naar kunnen kijken. Ik werk bij de Marine dus kom elke dag in de Noord Kop. Ook zag ik dat jullie dakreling konden bevestigen, heb ik ook liggen moet nog geplaats worden, kunnen jullie misschien nog wat advies bij geven of misschien bij helpen. Ik hoor graag van jullie, kan ook met een mailtje. Bij deze alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes Dre 960 :zwaai
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

waarom is dat zo duur dan?? Op zich kun je een achter ruit er wel redelijk makkelijk uithalen, doe ik ook geregeld. Maar ik kan geen roest plekken weg werken oid
T4 2.5TDI 88pk 1999
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Je moet "goed" en "goedkoop" niet doorelkaar heen halen.
Het kan ongetwijfeld goed en het kan natuurlijk ook wel goedkoop maar om die 2 samen te voegen moet je blijkbaar Nederlander zijn.
Dre 960
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:24
Locatie: Heerenveen

Bericht door Dre 960 »

Hoi Hendrikus en Olle

Waarom dat zo duur is weet ik ook niet maar zij hadden het bekeken, het gaat niet om het plaat werk van de auto wat roest, maar een metalen strip in het rubber is wel eens vaker wat over op het Forum geweest. Maar deze beste man wou voor het verwijderen van de ruit en met een nieuw rubber door mij zelf aangeleverd, schoon gemaakt en ruit terug geplaatst 250 euries verrekend zien. En dan kan het misschien wel goed gebeuren maar ik vindt dit een hoop geld voor dit werk, hebben we het nog niet gehad over het risico van het breken van die ruit dat zou geheel op mijn kosten zijn, werd wel netjes van te voren aangegeven. Nu kan ik dan wel een Nederlander zijn maar dit vind ik toch echt veel geld voor zo,n reparatie. Maar daarom ook mijn vraag of een ander er eens naar kan kijken dan heb ik ook een vergelijk v.w.b. de prijs want misschien is dit toch wel heel gewoon. Blijf ik het wel duur vinden, en zie dan wel verder.

Groetjes Dre 960 :zwaai
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

ok, ik dacht dat je roest onder de rubbers aan het carroserie bedoelde.
Hier moet je met herstellen namelijk niet op bezuinigen.
Ik had het dus verkeerd begrepen, ja das niet goedkoop dan :bonk
Stimpy
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 feb 2007, 10:22

Re

Bericht door Stimpy »

Hoi Dre,

die roest onder je A-ruit kunnen we behandelen. Ik weet niet in wat voor staat het is. we kunnen het kaalhalen maar dan zal je zelf de kleur erop moeten zetten. De kans dat een gehard ruit sneuveld is nihil. De kans bestaat er altijd, dat zeggen ze om hunzelf in te dekken, maar een A-ruit T4 gaat altijd goed. Je zal wel rekening moeten houden met de raamrubbers, ook die blijven heel. Maar ik las iets over bobbels in het harde gedeelte van de lijst, dat is het aluminium wat aan het corroderen is. Om dat weer netjes te krijgen zit je aan nieuwe.

Ik stuur je wel een mail met wat info.

Gr, Jan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

om de achterruiten zit toch een simpel rubber sierlijst. Deze kan er zo omweg en dantrek je er een snaartje door. En een geharde ruit wil echt wel kapot hoor, niet zo'n kunst
T4 2.5TDI 88pk 1999
Stimpy
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 feb 2007, 10:22

re

Bericht door Stimpy »

hendrikus schreef:om de achterruiten zit toch een simpel rubber sierlijst. Deze kan er zo omweg en dantrek je er een snaartje door. En een geharde ruit wil echt wel kapot hoor, niet zo'n kunst

Ik zit al een poosje in de autoruiten, we doen ook veel schade autos, daar heb je te maken met gelaagde en geharde ruiten die er heel uit moeten ivm een scherm wat vernieuwd moet worden of een deel wat gespoten moet worden. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een gehard ruit te slopen. Dan moet je wel heel lomp te werk gaan.

Gr, Jan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: re

Bericht door hendrikus »

Stimpy schreef:
hendrikus schreef:om de achterruiten zit toch een simpel rubber sierlijst. Deze kan er zo omweg en dantrek je er een snaartje door. En een geharde ruit wil echt wel kapot hoor, niet zo'n kunst

Ik zit al een poosje in de autoruiten, we doen ook veel schade autos, daar heb je te maken met gelaagde en geharde ruiten die er heel uit moeten ivm een scherm wat vernieuwd moet worden of een deel wat gespoten moet worden. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een gehard ruit te slopen. Dan moet je wel heel lomp te werk gaan.

Gr, Jan.
Heb je het nu over gehard of gelaagd glas? Als jij bv een ruit uit een achterklep snijdt en je wilt je trekmes eruit of indraaien en je zet iets teveel spanning erop, heb je een geharde ruit zo kapot hoor. Dat is niet zo'n kunst. daarom gebruiken inbrekers ook alleen een schroevendraaier. Zet je tussen de deurrubber, spanning erop zetten en hij springt je in 1000 stukken.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Stimpy
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 feb 2007, 10:22

Re

Bericht door Stimpy »

Hendrikus,

we hebben het over gehard glas als het over een A-ruit van een T4 gaat. Maar ook gelaagd glas halen wij er heel uit, alleen is het risico op breuk veel groter bij gelaagd glas. En over het trekmes..... ligt eraan of je via de binnen of buitenkant van het glas te werk gaat. En dan nog....je weet als specialist hoe je te werk moet gaan, en wat wel en wat niet kan. Koppie erbij houden he... :happy

Gr, Jan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Re

Bericht door hendrikus »

Stimpy schreef:Hendrikus,

we hebben het over gehard glas als het over een A-ruit van een T4 gaat. Maar ook gelaagd glas halen wij er heel uit, alleen is het risico op breuk veel groter bij gelaagd glas. En over het trekmes..... ligt eraan of je via de binnen of buitenkant van het glas te werk gaat. En dan nog....je weet als specialist hoe je te werk moet gaan, en wat wel en wat niet kan. Koppie erbij houden he... :happy

Gr, Jan.
Dat weet ik ook wel, maar het is wel redelijk simpel om een ruit te laten springen. en van binnen uit los snijden doe je vaak alleen bij schade auto's omdat je soms de carosserie raakt door de kit heen. Dit ga je bij een auto die niet gespoten hoeft te worden echt niet te doen. Ik niet tenminste. 1 maal net door de kit heen schieten en je hebt een probleem
T4 2.5TDI 88pk 1999
Dre 960
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:24
Locatie: Heerenveen

Bericht door Dre 960 »

Hoi WJW,ers

Heb Jan ( Stimpy ) z'n baas gebeld (nadat ik zijn nummer over de mail had gekregen) en het probleem voorgelegd, is inderdaad het aluminium in de lijst wat corrodeerd en er komt een nieuwe lijst op, na ruit verwijderd te hebben en terug plaatsen en nieuwe lijst voor 110 euries vind ik voor al dat werk een goed bedrag, wordt aankomende maandag dan ook gedaan. Jan nog bedankt over de dakrailing wordt dan nog wel gesproken als ik daar ben maar dat heeft niet zo veel haast.

Groetjes Dre 960 :zwaai
Stimpy
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 feb 2007, 10:22

Re

Bericht door Stimpy »

Graag gedaan Dre.
En je bent er maandag zelf bij, dan kan je het zelf ervaren.
Goed geregeld man.

Gr, Jan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
Plaats reactie