Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Het Candy White Projectuur

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
jwlos
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:38
Locatie: Hoofdorp
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door jwlos »

:nuts hoeveel licht en knopjes wil je hebben?
maar wat ik je al gezegt had.

MOOIE BUS :yes
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Thanx :toppie En er zijn nooit genoeg knoppies :gekte
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Multivan Generation »

Misschien kun je de updates steeds onderaan het topic zetten? Dat bevorderd de leesbaarheid :knipoog

Mooi gemaakt,
maar vraag me af hoe vaak je verkeerd gaat drukken :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door sep »

Wat een metamorfose !!!mooie modificaties ...die geen afbreuk doen aan de bus ...mensen slaan wel eens door wat dat betreft ..ik vind em super :yes
Mvg sepster
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Oviivo »

Mooi projectje dit.

Kun je ons vertellen welke draad je hebt gebruikt voor je follow me home? Er zijn bij de stuurkolom inderdaad een soort binnenverlichting draad te zijn die de functie heeft van wat jij omschrijft. Ik wil ook graag mijn DRL/mistlampen meeschakelen (in mijn T5.1) met de centrale vergrendeling. Mogelijk ook LEDs in de spiegels inbouwen als omtrekverlichting ...

:jump
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Jeroen T5 204 »

Welke schroefset is het?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Jeroen T5 204 schreef:Welke schroefset is het?
V-Maxx extreme, eigenlijk als tussenstop naar airride gekocht, maar met het comfort wat er nu nog is blijf ik er lekker mee rijden.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Afbeelding
Afbeelding
Gister is het glas er op gegaan, en is de b-stijl beplakt. Meer foto`s komen er aan!
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
jwlos
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:38
Locatie: Hoofdorp
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door jwlos »

persoonlijk vind ik dit toch zonde.

Ik vind de strakke zijkant van zichzelf zo mooi en zeker bij de LWB van jou wagen.

Maar gelukkig ieder zijn smaak anders rijden we allemaal met dezelfde bus :bonk .
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

jwlos schreef: Maar gelukkig ieder zijn smaak anders rijden we allemaal met dezelfde bus :bonk .
Das zeker zo :yes
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door caddy »

Kevin schreef:Afbeelding
Afbeelding
Gister is het glas er op gegaan, en is de b-stijl beplakt. Meer foto`s komen er aan!
de mooiste aanpassing aan je bus.
Dit straalt echt luxe uit. :toppie
gr, Jan.
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Mennohuiser »

Geweldig wat wordt het een prachtige bus.
Wit is gewoon een super mooie kleur en helaas nog niet te vinden in een MV uitvoering die past
binnen mijn budget.. das dus voor later.. :love
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

caddy schreef: de mooiste aanpassing aan je bus.
Dit straalt echt luxe uit. :toppie
Dankje :yes
Laatst gewijzigd door Kevin op 13 dec 2012, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Mennohuiser schreef:Geweldig wat wordt het een prachtige bus.
Wit is gewoon een super mooie kleur en helaas nog niet te vinden in een MV uitvoering die past
binnen mijn budget.. das dus voor later.. :love
Thanx :peace

Camera`s

Afbeelding
De camera die de VW dealer vervangen had was niet van de zelfde beeldkwaliteit, en ik stoorde aan de camera die half voor de kentekenplaat zat, deze zijn vandalisme gevoelig.
En mensen die een T5 niet kennen denken dus blijkbaar dat de deur hiermee opengaat :muur , Want de de greep zit verdekt in de strip boven de kentekenplaat.
Dus nieuwe cameras`s van ebay gehaald.

Afbeelding
Dit zijn spycamera`s. Deze verzinken voor de helft, en zijn 360gr draaibaar. Dus heel subtiel weg te werken.

Afbeelding
Bus is nu rondom voorzien van haarscherpe camera`s, die eigenlijk op het eerste gezicht niet zichtbaar zijn.

Afbeelding
En gelijk een scherm om alles op te kunnen zien. Deze klikt over de binnenspiegel.
China levert wel leuke spulletjes, en het werkt al een jaar nu. :yes

Afbeelding
Onder de achterbumper zitten er links en recht camera`s. Sta je vooruit naast een andere bus, kijk je er onder door, dus 5m eerder zicht op wat er aan komt, echt ideaal.

Afbeelding
Er kan gekozen worden tussen 1, 2, of 3 beelden. Er zit een schakeldraad op het scherm, waarmee bijvoorbeeld de achteruit er voor kan zorgen dat er 3 beelden verschijnen. Ik heb dit met een aparte knop in het plafond geschakeld.

Afbeelding
De camera links onder de bus.

Afbeelding
En de camera rechts, het duurt nog langer dan verwacht tot dat de camera vies is.



Nieuwe verlichting aan de voorkant

Ook ik bezit een bus met dagrijverlichting die niet aan kan. Vvolgens de VW dealer bij mij in de buurt.
Bolletje en al zit er in.. maar niet aan te zetten, ook niet volgens de methode van het boekje.
Toen de bus bij de dealer stond voor de bearlock, gevraagd of hun het konden activeren, of desnoods konden aansluiten. Wilde hier ook voor betalen, heb hier op het forum gelezen dat iemand dat heeft laten doen.
Toen ik mijn bus terug kreeg was de DRL niet aangesloten omdat 'dit niet kan'. :bifun
De 16 jarige monteurs hadden dit nog niet op school geleerd blijkbaar. Dus heb ik het maar zelf gedaan.

Afbeelding
En zie hier, het kan wel als je wil. Wel op de hooligan manier, de draad die naar de DRL ging heb ik door geknipt en rechtstreeks vanaf het contact met een zekering op de lampjes aangesloten.

Afbeelding
Bij de automaterialenzaak een 5 polig wisselrelais gehaald voor 4 euro, en op de dimlichten aangesloten. Gaan de dimslichten aan, gaan de DRL`s uit. Dus de DRL`s kunnen te gelijk met de achterlichten, stadslichten en mistlampen aan. DRL's werken nu via een omweg gewoon zoals het hoort.
En geen canbus problemen omdat daar geen gebruik van word gemaakt.
De volgende stap was het bestellen van een andere lichtschakelaar met AUTO functie.
De stekkers komen niet overeen, maar na wat pielen is dit het resultaat:

0 = Alles uit
Auto = Alleen DRL aan
Stadslicht = Gewoon stadslicht, DRL aan (kan eventueel uit met schakelaar in het dak)
Dim = Gewoon Dim + Stadslicht, DRL uit

De DRL`s kunnen dus gewoon uit, wat normaal niet zomaar kan.

Afbeelding
Alleen is de kleur van de standaard P21W bolletjes wel erg geel, dus LED er in.

Afbeelding
De daglijverlichting oogt gelijk heel anders omdat de lampen meer in het midden zitten, dit oogt wel eigenwijs.


Bij toeval zocht ik een kabel die over het contact stonds geschakeld, en in de zekeringenkast bij bij de accu vond ik een kabel die ook 7 seconden spanning heeft bij het ver- en ontgrendelen van de auto.
Met het ontgrendelen van de deuren gaan nu de DRL`s on 6 a 7 sec branden. Bij het op slot doen gebeurt dit ook.

Bixenon ombouwset
Afbeelding
De bixenon verlichting ingebouwd, daar kwamen nog aardig wat (bijgeleverde) draden aan te pas,
maar het aansluiten valt uit eindelijk mee, en duur maar een uurtje, inclusief alles netjes wegwerken.

Afbeelding
De lampen zijn 10000k, dus een blauwe gloed er in.

Afbeelding
Net als de DRL`s zijn de stadslichten led.

Afbeelding
Ook de mistlampen / bochtenverlichting zijn van led voorzien.

Afbeelding

Afbeelding
Verlichting in de motorkap :lach Handig tijdens het sleutelen in het donker.

Afbeelding
De bekende zweedse woonwinkel verkocht voor heen altijd mooie felle witte led strips, waar onder andere de laadruimte mee vol zit, maar het felle witte is niet meer verkrijgbaar. Ondanks dat ze wel nog als voorbeeld op de borden hangen.
Ben 3x terug geweest met een strip die geel was. Alleen de multicolor strips kunnen het felle witte licht geven. :bonk
Gelijk ook een tientje duurder dan de vorige set`s, waarvan de kleur is veranderd is om dat het niet 'gezellig' is volgens de verkoper. Maar ja, nu heb je als je wil alle kleuren van de regenboog als je wilt.

Afbeelding
De strips zitten onder het rubber wat aan de goot onder de ruitenwissers zit. Zijkant van de strips met zwart tape afgeplakt. De licht opbrengst is niet minder, maar de strips zijn niet zichtbaar nu.

Afbeelding
De motor ruimte is goed verlicht.


Filmpje met de kleuren die door elkaar faden.


Nieuwe verlichting aan de achterkant

Afbeelding
Dit waren de zwarte led lampen waar ik eerst mee rond reed. Remlicht, achterlicht mistlicht zijn led, achteruit en knipper zijn p12w. Op ebay had ik hele toffe full led lichten gezien, dus de zwarte lampen verkocht.

Afbeelding
En hier de nieuwe lichten! Ze zijn - net als de vorige - helemaal zwart.

Afbeelding
Alleen de lightbars zijn een klein beetje zichtbaar als de zon er op staat.

Afbeelding
Als de rest van de verlichting uit staat is dit het remlicht.

Afbeelding
Als de rest van de verlichting aangaat gaan de lightbars aan, en zijn er verlichte strepen zichtbaar.

Afbeelding
Deze lichten zijn heel goed zichtbaar in het donker, en de lightbars geven een mooi effect.

Afbeelding
De leds schijnen tussen de ligtbars door wat ook een gaaf effect geeft.

Afbeelding
Ook het achteruitrijlicht is led en goed zichtbaar.

Afbeelding
En ook de knippers zijn led.

Afbeelding


Afbeelding
Alleen remlicht, als alles uit staat.

Afbeelding
En de knippers als er geen verlichting aan staat.

Afbeelding
Het resultaat in het donker. Ook de kentekenplaat verlichting is nu led.


Electronica

Afbeelding
Knopjes, knopjes.. :knipoog :jump

Afbeelding
Ik wil graag alles kunnen schakelen dus komen er altijd in elke auto extra knopjes. Deze keer nog meer knopjes :lach
Uitleg van de knopjes van links naar rechts:

1e rij
1 = luchthoorn (niet vergendelende schakelaar)
2 = Dagrijverlichting aan/uit
3 = ledstrips cabine aan/uit
4= spiegel lcd van 1 naar 3 beelden
5= versterker aan/uit

2e rij
6= analoge tellerverlichting in dak aan/uit
7= Led projectors in deuren aan/uit
8=12v stopcontacten (voor o.a. dashcams) aan/uit
9= Dumpvalve aan/uit (jaja de dumpvalve :bifun )
10= verlichting van de schakelaars aan/uit


Afbeelding
De verlichting is te schakelen met het knopje maar ik laat het graag continu branden, het lichtbeeld is toch iets anders bij een ingeschakeld knopje dus het valt wel op of een schakelaar aan of uit staat.

Afbeelding
10 schakelaars in totaal 9 aan/uit, 1 is aan/aan (vergrendeld niet).

Afbeelding
Alles genummerd, dus alles makkelijk aan te sluiten.

Afbeelding
De hemel eerst afgeplakt met tape, en toen alles zorgvuldig afgetekend. En toen.. de boor er in :nuts

Afbeelding
Geen weg terug :toppie

Afbeelding
Het vakje in de hemel gaat wel verloren, maar er komen hier 3 analoge meters in, dus dat is geen probleem.

Afbeelding
En hier het resultaat!
Laatst gewijzigd door Kevin op 01 jan 2013, 21:46, 6 keer totaal gewijzigd.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Deki »

Echt een mooie T5 DAT ZWART & WIT is gewoon perfect !

:yes :yes :yes :yes

Volg de topic met plezier echt leuk wat je met je bussie hebt gedaan KLASSE :toppie
Plaats reactie