Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Het Candy White Projectuur

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door RITC »

Zelf gewrapt?? Of laten doen. :toppie
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Icebox »

Kevin..

ik ben verliefd op je bus...

Afbeelding
Kermisexploitant
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 feb 2012, 22:38
Locatie: Den Haag / Rest van Nederland

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kermisexploitant »

Is coming home verlichting ook intestellen op een t5 uit 2007?

En waar heb jij de glaslook laten doen in wil dat ooknamelijk,
Maar prijzen zijn Zo verschillend ,
wil ook me dubbele cabine ramen zo donker mogelijk blinderen. Maar de autoglazz denhaag zegt
Dat je dan snellucht bubbels krijgt??
http://www.janvermolen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Mijn zaak.
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

RITC schreef:Zelf gewrapt?? Of laten doen. :toppie
Het wrappen heb ik laten doen tegelijk met de glaspanelen.
Dan is het eenvoudig tot onder de panelen door te laten lopen.
Daarna is het glas erop gegaan, en daarna zijn de voorste ruitjes getint met de 70%.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Icebox schreef:Kevin..
ik ben verliefd op je bus...
Afbeelding
Mijn bus is er verlegen van :nuts :lach
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Kermisexploitant schreef:Is coming home verlichting ook intestellen op een t5 uit 2007?
Dat denk ik wel, maar ik heb het niet op de originele manier aangesloten.
Ik heb een draad in het zekeringenkastje bij de accu gebruikt hiervoor.
Best een dikke kabel die met 30a afgezekerd is, en die over het contact gaat.
Het wisselrelais (5 polig) van de DRL krijg daar zijn signaal van.
De DRL staat rechtstreeks op de accu, maar gaat dus pas aan bij contact aan, en ont- en vergrendelen van de deuren.
Ook bij het daadwerkelijk openen en sluiten van de voorportieren gaan ze even aan.
Zal later nog wel een foto posten van de gebruikte kabel.
En waar heb jij de glas look laten doen in wil dat ook namelijk,
Maar prijzen zijn zo verschillend , wil ook me dubbele cabine ramen zo donker mogelijk blinderen.
Maar de autoglazz den haag zegt dat je dan snel lucht bubbels krijgt??
Bij mij zijn het 4 originele (dus standaard doorzichtige ruiten) die met 0% (dus niet doorzichtig) folie zijn beplakt.
Ik heb zelf ongeveer door de jaren heen zo`n 12 auto`s beplakt met folie, en de achterste ruiten altijd met 5% of zelfs met 3%, en geen bubbeltje te zien.
Als de folie niet goed er op kwam gewoon er vanaf trekken als het nog nat is en een nieuw stukkie nemen. De zijramen van een t5 zijn in ieder geval super makkelijk te blinderen, ook met dubbele cabine.
De achterruit is iets lastiger, daar komt de föhn aan te pas, maar oefening baart kunst. TIP: koop geen Lidl rol als je gaat föhnen, die krimpt maar een paar procent, en net niet genoeg voor een goede bolling.
Truck is zonder föhn om het netjes op de achterruitverwarming af te snijden, maar föhnen is ZO veel makkelijker en netter.

Voorste ruiten met 35%. Op zich is dit aardig donker, en andere bestuurders zien je haast niet meer. En de politie ziet die folie gelijk, en mag nu dus niet meer.
Met 5% op de middelste ruiten op de bus is wel donker, fietsers en dergelijke (in de dooiehoek die er dan is) zal je in het donker slecht gaan zien.
Maar je kijkt niet meer naar binnen in ieder geval, maar 35% is eigenlijk al zat.

Ook bij mijn bus de achterste ruiten met 5% en geen bubbels, misschien als je ze wel hebt dat ze dan meer opvallen met 5%.
Maar zou in ieder geval niet wakker liggen van dit verhaal. En als je het láát doen, zijn bubbels sowieso onacceptabel.

Ik heb het Autoglaz Haarlemmermeer laten doen. In combinatie met de voor portieren en de wrap.
De overloop van de zwarte randen van het raam naar de zwarte folie zijn niet te zien, en het is echt glas.
Uit mijn hoofd kosten alleen de achterste zijruiten €350,- , maar ik kan het mis hebben.
De wrap kostte €50,- , de voorportieren €119,-
Ik heb alleen 2 ruiten laten vervangen omdat het glas gebobbeld leek te zijn, (origineel VW glas :nuts ) waardoor de weerspiegeling er raar uit zag,
en de wrap opnieuw laten doen (die door een commnunicatiefout te kort was). Dit is allemaal netjes opgelost door Autoglaz.
Eén ruit werd netjes op locatie vervangen, nu is alles naar wens.

Laatst gewijzigd door Kevin op 22 dec 2012, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Deki »

ooohh ik zie het nu pas je heb dat stukje bij je voorportier laten wrappe zodat alles mooi zwart is! anders zou je een stukje wit zien van je voordeur NETJES gedaan :toppie
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door RITC »

Kevin schreef:
RITC schreef:Zelf gewrapt?? Of laten doen. :toppie
Het wrappen heb ik laten doen tegelijk met de glaspanelen.
Dan is het eenvoudig tot onder de panelen door te laten lopen.
Daarna is het glas erop gegaan, en daarna zijn de voorste ruitjes getint met de 70%.
Aha das inderdaad handig :yes
Super gave T5
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :happy
Laatst gewijzigd door Kevin op 22 dec 2012, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

GTI Stuur
Onder de kerstboom ligt iets ronds.. :jump :adhd


Nieuw stuurtje gisteren opgehaald. Werd ik dus weer bijna opgelicht. :alarm
Via een webshop een Golf 6 GTI stuur besteld met knopjes en compleet met airbag.
Toen ik het stuur in de auto snel even uit het plastic haalde, bleek het géén GTI stuur te zijn. :muur

Afbeelding
Dit is dus een Golf 6 Highline stuur. Ook niet verkeerd, daar niet van..
Het leer oogt op de één of andere manier meer plastic en voelt anders aan.

Ik dus weer naar binnen. Zegt die man dat dit een GTI stuur is. :klappen
Niet dus, en deze had ik dus ook niet besteld.
Ik liet op mijn telefoon een plaatje zien van het stuur, zegt die man dat dat geen foto van hem is en dat stuur niet in zijn assortiment zit.
Het leuke was dat die dus wel van zijn site was, wat ik kon laten zien na het uitzoomen. Maar goed hij had hem niet.

Ik vroeg of hij hem dan in ieder geval dan kon bestellen, dat ging ook niet. Hij kon alleen mijn geld terug geven.
Hij zij dat het enige verschil het embleempje was en dat hij die misschien wel had. Hij ging dus weer naar achter.

Komt hij dus terug met een origineel GTI stuur, met knopjes en flippers nieuw in de verpakking. "O, ik had er toch één.."
Het was te proberen voor die man, had ik me dus bijna een highline stuur laten aansmeren.

Hier de foto`s:

Afbeelding
Het originele GTI stuur, op het eerste gezicht het zelfde als de highline.

Afbeelding
En hier het detail, de rooie stiksels. Heb je de rooie stiksels niet, is het geen echt GTI stuur.

Afbeelding
En niet te vergeten, de GTI badge.

Afbeelding
Multifunctioneel stuurwiel, met airbag, en met schakelflippers.

Het leer lijkt wat donkerder en lijkt wat meer grip te geven dan het highline stuur, wat ik even daarvoor in mijn handen had.
En ben benieuwd of ik alle knoppen werkend ga krijgen, we zullen het zien...

Voorlopig ligt het stuur nu dus onder de boom, dus nog effies wachten. Afbeelding
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

jan2009 schreef:Dat is wel effe jammer he dat je je kadootje wat je zelf gekocht heb eerst nog een aantal dagen onder een boompje moet leggen
:knipoog
Nog wel even leuk ingepakt met een strik er omheen ?

Je ben wel erg goed bezig met het bussie :toppie
Zit er wel al een bearlock op ?
Stuur is kadootje van mijn vrouw! :toppie Alleen zelf ff opgehaald.
En bearlock zit er op ja, samen met een canbus en non-canbus alarm.
En ik heb een levensgevaarlijke hond, en die is nog veel enger dan al die maatregelen! :lach :gif
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door RITC »

En de hond slaapt in de bus??? :ie
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

RITC schreef:En de hond slaapt in de bus??? :ie
:bifun Nee, maar hij is héél snel.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door alfagek »

gaat het stuur straks werken met een dgs bak ?

Leuk hebben dingetje
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

alfagek schreef:gaat het stuur straks werken met een dgs bak ?
Leuk hebben dingetje
Nee, helaas heb ik geen DSG. Was allang blij dat ik toch een GTI stuur mee kreeg. Flippers had ik ook eigenlijk niet besteld.
Ik wil kijken als ik stuur aan de praat heb of mijn radio toevallig het signaal oppikt van de flippers (kan elk knopje apart toewijzen op de radio, en ze ook andere functies geven).
En anders geef ik de flippers een andere functie, ik kan eventueel de + en - van de volumeknoppen er op zetten. (draadjes doorlussen in het stuur)

Allereerst moet ik een kijken of mijn sleepring en stuurkolomregelapparaat geschikt zijn voor het stuur, i.v.m. de knopjes.
Dacht in de gauwigheid al te zien dat de sleepring minder polen had op de aansluiting. (Stekker past wel)

En nog een veeltandssleutel halen, om het originele stuur eraf te krijgen. :winter
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Plaats reactie