Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Cornevdkoppel
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:03

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Cornevdkoppel »

Ik heb afgelopen zaterdag het roetfiter en cat laten verwijderen en vervangen door een losse down pipe.
dus geen:
dichtgeslipt roetfilter
verbrande Cat
storing op roetfilter
genereerd niet meer dus geen weggegooide diesel

Verders alleen dit nog maar laten doen want ik had geen tijd meer om naar JD te gaan. Ik moest naar E.P.S. zelf omdat ze nog geen mal voor de 4-motion hadden. Nu wel dus :klappen
Morgen naar JD voor het optimaliseren en het roetfilter uit laten schrijven, nou branden er allerlei lampjes omdat hij nog niet weet dat hij het een en ander mist.
Je kan er gewoon mee rijden zonder dat hij schade krijg of in noodloop gaat.

Maar als je wat aan je uitlaatje veranderd of verbeterd wil hebben zou ik altijd bij Eps aankloppen daar gebeurd het netjes en goed en ook met rvs dus geen rommel.

Ik nog wat fototjes genomen.
Ik laat nog wel horen hoe het bij JD is afgelopen

Gr Corne
Bijlagen
de nieuwe pijp met flexibel stuk naar turbo
de nieuwe pijp met flexibel stuk naar turbo
gedemonteerde roetcat en filter
gedemonteerde roetcat en filter
vers gemaakte downpipe door Eps
vers gemaakte downpipe door Eps
Gebruikersavatar
Cornevdkoppel
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:03

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Cornevdkoppel »

Ik ben afgelopen dinsdag bij JD geweest. En kan echt zeggen dat mijn busje nou echt FANTASTISCH loopt!

Het scheelt toch echt enorm nou dat dat roetfilter eronder vandaan is.
Wat mij nou ook opvalt dat de dsg ook veel minder hoeft te schakelen omdat je onderin veel meer koppel hebt. Dus hij hoeft ook niet meer zo veel hoog in de toeren te gaan zitten jengelen om het wel te kunnen trekken.

dus nogmaals het rijgedrag is echt veel beter geworden. Als je een beetje wil doorrijden hoef je niet zo te stampen met het motertje maar nu kun je gewoon door normaal gas te geven toch goed voorruit komen.

Alleen heeft het allemaal niks geholpen op in inzakken na het overschakelen helaas. Dat krijg je er bij een 4-motion gratis bij als je pech hebt.
Dus voor diegene die er een op de wachtlijst hebben staan neem hem pas mee VOORDAT hij goed loopt.
want ze sturen je zo weg en zeggen dan: Ja dat weten wij ook niet :muur

Dus voor degene die het wel weten wat dat nou zou kunnen zijn dan hoor ik het graag want dan gaan we gewoon weer verder met ontdekken.

Gr Corne
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Chrisvv »

Mannen, weet iemand al dat er aan het probleem van wegvallen turbodruk iets gedaan kan worden? Begin het bij mij al aardig beu te worden. Groeten Chris.
Patatbakker
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 apr 2012, 21:26
Locatie: Noord-Holland

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Patatbakker »

Valt mij ook steeds meer op. Rij nu enkele maanden met een 180 DSG 4 Motion, maar vooral bij bijvoorbeeld het aanrijden van kruising en dan vlak voor het volledig stilstaan op kunnen trekken omdat de weg vrij is. Op dat moment kan de druk soms volledig weg zijn, kan zelfs gevaarlijk zijn als je je al op de rijbaan bevindt. Mijn bus rijd lekkerder in de S stand...heeft iedereen dat?

Ikzelf ben ook aan het overwegen wat te doen? Of dealer of JD? Verder ben ik tevreden over de bus, het is even wennen dat motortje. Hiervoor 2 x 174PK gereden. Maar over de nieuwe motor is inmiddels genoeg over geschreven...haha!
Race Eend
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2012, 23:23

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Race Eend »

De overschakel dip van de T5 180pk is inmiddels bij JDEngineering softwarematig te tackelen bij chiptuning. Deze modificatie is uitontwikkeld op de wagen van Chrisvv hier op het forum.
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Chrisvv »

Race Eend schreef:De overschakel dip van de T5 180pk is inmiddels bij JDEngineering softwarematig te tackelen bij chiptuning. Deze modificatie is uitontwikkeld op de wagen van Chrisvv hier op het forum.
Klopt mark, werkt perfect. Motor pakt direct op na overschakelen zo als het hoord. Super bedankt voor al het onderzoek.
mgbcorne
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2012, 21:21

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door mgbcorne »

Hallo Alle:

Ook mij naam is Corné en heb een t5 gp 179 dsg 4m met de zelfde problemen.
Bij mij is de egr klep ook nog stuk.
Heb nu de roetkat verwijderd.
Mijn vraag is: waar kan ik de roetkat en egr het beste uit laten schrijven?
tvs/jd?
Graag u ervaring.

mvg Corné
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Babson »

mgbcorne schreef:Hallo Alle:

Ook mij naam is Corné en heb een t5 gp 179 dsg 4m met de zelfde problemen.
Bij mij is de egr klep ook nog stuk.
Heb nu de roetkat verwijderd.
Mijn vraag is: waar kan ik de roetkat en egr het beste uit laten schrijven?
tvs/jd?
Graag u ervaring.

mvg Corné
Corné,
zelf heb ik hele goede ervaringen opgebouwd met TVS Engineering uit Varsseveld; zie o.a. mijn laatste topic "
EGR defect T5GP 2011". Naast de gebruikelijke aanpassingen aan motor, EGR, en DPF, zijn ze de enige in Europa (en misschien zelfs in de wereld) die de DSG bak kunnen aanpassen aan je wensen.

Met JD Engineering heb ik geen ervaring, maar er zijn veel forumleden die zeer positieve berichten over schrijven.

Beide bedrijven zijn zeer kundig en ervaren.
Neem eens contact mee op, vraag wat men voor jou kan betekenen en neem dan een beslissing.

Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
Plaats reactie