![neutral :adhd](./images/smilies/adhd.gif)
Bij het starten van de auto brand altijd het acculampje en geeft hij "alternator workshop" , op dat moment is het laatstroom (wat hij aangeeft op mijn condensator/dus accupolen) 12 volt.
Zodra ik de auto boven de 1500 toeren heb laten lopen, dan gaat het lampje uit en blijft deze ook uit (dus ook terug in stationair blijft deze uit) en geeft hij gewoon spanning boven de 14 volt
In eerste instantie dacht ik aan de dynamo. Deze heb ik vervangen voor een gereviseerde, maar het probleem bleef. Daarna heb ik de multiriem/spanner looprol etc vervangen, maar ook daarna is er niets veranderd.
Het rare is dat ik ook, zodra het lampje uit is gegaan, een nare piep (storing oplopend met toerental) over de speakers krijg (heb 2 eindversterkers) terwijl de bekabeling goed aangelegd is (geen kabels langs "spanningsvelden" en afgeschermde kabels). Bij hogere belasting (airco aan en dergelijke) word de storing erger.
Bij een garage denken ze dat het misschien een storing kan zijn in de tellerunit (kapotte diode of iets dergelijks). Nu zou ik in eerste instantie daarover twijfelen, maar ik weet dat "Roger B" toendertijd hetzelfde probleem melde, waarbij hij er ook vanuit ging dat het gewoon zijn dynamo was. Ook moet ik zeggen dat ik met de originele teller (groene verlichting) geen melding kreeg ..
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
Nu is mijn vraag : Is dit mogelijk en evt te repareren ??
Het gaat om een Tellerunit met MFA (blauwe verlichting) welke ingebouwd is in een t4 2.5tdi acv uit 1997 (origineel groene verlichting)