Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pioneer Avic-F940BT

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Pioneer Avic-F940BT

Bericht door quickierik »

Ik heb vandaag een Pioneer Avic-F940BT gekocht.
Wat nu tot 28 Maart erg leuk is,omdat je nu €200 terug krijgt via Pioneer

Nou is me vraag, klopt t dat je er een aparte GPS/combi antenne (Dakvin) nodig is?

Dit zei me VW dealer,omdat er anders slecht ontvangst is
Gebruikersavatar
solcerbouw
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2013, 17:34

Re: Pioneer Avic-F940BT

Bericht door solcerbouw »

Dat is mooi spul, hopelijk zul je er veel plezier aan beleven :yes

Ik zou zeggen een domdom doet het ook onder de voorruit, mits je voorruitverwarming hebt, dat geef wel erg veel storing. Mij lijkt dat een eventuele gps ontvanger op het dashboard al meer dan voldoende moet zijn. Maar ben geen expert ;-).

Zie bij de spec's niet de mogelijkheid tot het aansluiten van een externe gps antenne, de gps antenne zit nu ingebouwd mag ik dan aannemen? Zoja dan kan je simpel weg inbouwen en proberen, als het niet zou werken zouden ze het er ook niet inbouwen.

maar zoals ik al zei ben geen expert :bonk

Misschien heeft er iemand ervaring mee.

Succes!
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Pioneer Avic-F940BT

Bericht door Marcel E »

Wij hebben in onze T5 van 2005 de radio gewoon aangesloten op de standaard antenne en hebben prima radio ontvangst.
De antenne voor de navi zit achter het dashboard bovenop het kastje.
Maakt snel verbinding en echt nog nooit problemen gehad met de navigatie.

Dit betreft een Avic-F310BT

Ik zou het gewoon eerst even proberen. Kan me haast niet voorstellen dat het bij de nieuwere Pioneer modellen opeens veel slechter is geworden.
De kwaliteit van de radio antenne bij nieuwere modellen kan ik niet over oordelen, maar wellicht hebben andere forumleden daar weer ervaring mee.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Pioneer Avic-F940BT

Bericht door robertTREBOR »

Mijn Pioneer Avic was er binnen 4 mnd. uitgejat met veeel schade.
Ik hoop dat je meer geluk hebt !
:T54LIFE
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Pioneer Avic-F940BT

Bericht door Marcel E »

robertTREBOR schreef:Mijn Pioneer Avic was er binnen 4 mnd. uitgejat met veeel schade.
Ik hoop dat je meer geluk hebt !
:T54LIFE
Grappig.
Dat heb ik gehad met een doodnormale jvc radio. Netjes frontje eraf, maar kennelijk werkt het rode lampje wat dan knippert als een magneet op het dievengilde en weten de heren dat het frontje meestal elders in de auto ligt.


Mijn Avic zit er nu 3 jaar in met frontje en al.

Wellicht is het relatief kleine scherm niet zo interessant. :nuts
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: Pioneer Avic-F940BT

Bericht door Rogier663 »

Hoi quickierik,

Ik zit ook al tijdje te kijken naar dit apparaat, de f930 werd niet zo enthousiast beoordeeld ik hoop dat de f940 verbeteringen heeft. Het grote voordeel vind ik het (kleine) afneembaar frontje, ik heb ook gekeken naar de JVC NT30 maar de TomTom update is niet zo bijzonder als ik in eerste instantie verwacht had. En het front daarvan is heel groot om mee te nemen dus dat zal in de praktijd weinig gebeuren, dat zal wel ergens in het voertuig achter blijven.

Heb over de Pioneer wel als tip gelezen om als het frontje verwijderd is de binnenzijde met rode isolatietape te beplakken zodat het meer opvalt dat het frontje eraf is.

De € 200,- retour van Pioneer is zeker interresant, dit geldt echter alleen bij officiële Pioneer dealers, inhoeverre is de prijs bij deze jongens concurerend met de dozenschuivers op internet? M.a.w. mag ik vragen wat het apparaat je nu uiteindelijk gaat kosten?

Wanneer je hem hebt ingebouwd ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen over dit apparaat. Ook over de afleesbaarheid van het scherm, hij zou voor een T5 iets teveel achterover liggen heb ik begrepen. En idd, er zit een losse GPS antenne bij die je achter het dashboard op je kastje makkelijk weg zou kunnen bouwen en evengoed nog een prima ontvangst hebt.

Ben benieuwd.

Gr. Rogier
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Pioneer Avic-F940BT

Bericht door Marcel E »

Rogier663 schreef:Ook over de afleesbaarheid van het scherm, hij zou voor een T5 iets teveel achterover liggen heb ik begrepen.
Dat ervaar ik als het grootste nadeel. Een iets kantelbaar scherm zou, zeker op zonnige dagen, een geweldige uitkomst zijn.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
fatih
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2013, 15:58
Locatie: Amsterdam

Re: Pioneer Avic-F940BT

Bericht door fatih »

ik heb een pioneer d3,mijn antenne ligt is met magneet heb hem net onder de bakje geplakt (bakje boven de radio).. werkt perfect.
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: Pioneer Avic-F940BT

Bericht door quickierik »

solcerbouw schreef:Dat is mooi spul, hopelijk zul je er veel plezier aan beleven :yes

Ik zou zeggen een domdom doet het ook onder de voorruit, mits je voorruitverwarming hebt, dat geef wel erg veel storing. Mij lijkt dat een eventuele gps ontvanger op het dashboard al meer dan voldoende moet zijn. Maar ben geen expert ;-).

Zie bij de spec's niet de mogelijkheid tot het aansluiten van een externe gps antenne, de gps antenne zit nu ingebouwd mag ik dan aannemen? Zoja dan kan je simpel weg inbouwen en proberen, als het niet zou werken zouden ze het er ook niet inbouwen.

maar zoals ik al zei ben geen expert :bonk

Misschien heeft er iemand ervaring mee.

Succes!
Ja dankje ben er ook wel happy mee en erg benieuwd hoe die het doet.
Denk ook gewoon inbouwen, die extra antenne kan altijd nog :toppie
Laatst gewijzigd door quickierik op 04 feb 2013, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: Pioneer Avic-F940BT

Bericht door quickierik »

robertTREBOR schreef:Mijn Pioneer Avic was er binnen 4 mnd. uitgejat met veeel schade.
Ik hoop dat je meer geluk hebt !
:T54LIFE
Erg he,dat ze niet van je spullen kunnen afblijven waar je hard voor werkt!

Ik hoop 't ook :yes
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: Pioneer Avic-F940BT

Bericht door quickierik »

Rogier663 schreef:Hoi quickierik,

Ik zit ook al tijdje te kijken naar dit apparaat, de f930 werd niet zo enthousiast beoordeeld ik hoop dat de f940 verbeteringen heeft. Het grote voordeel vind ik het (kleine) afneembaar frontje, ik heb ook gekeken naar de JVC NT30 maar de TomTom update is niet zo bijzonder als ik in eerste instantie verwacht had. En het front daarvan is heel groot om mee te nemen dus dat zal in de praktijd weinig gebeuren, dat zal wel ergens in het voertuig achter blijven.

Heb over de Pioneer wel als tip gelezen om als het frontje verwijderd is de binnenzijde met rode isolatietape te beplakken zodat het meer opvalt dat het frontje eraf is.

De € 200,- retour van Pioneer is zeker interresant, dit geldt echter alleen bij officiële Pioneer dealers, inhoeverre is de prijs bij deze jongens concurerend met de dozenschuivers op internet? M.a.w. mag ik vragen wat het apparaat je nu uiteindelijk gaat kosten?

Wanneer je hem hebt ingebouwd ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen over dit apparaat. Ook over de afleesbaarheid van het scherm, hij zou voor een T5 iets teveel achterover liggen heb ik begrepen. En idd, er zit een losse GPS antenne bij die je achter het dashboard op je kastje makkelijk weg zou kunnen bouwen en evengoed nog een prima ontvangst hebt.

Ben benieuwd.

Gr. Rogier

Beste Rogier,

Klopt wat je zegt over dat (kleine)frontje die neem je wel snel even mee,als je uit de auto gaat of gewoon thuis bent.
Dat doe je niet met te hele( grote)frontje/scherm en dat weten ze ook. Ze gaan dan toch kijken of die niet ergens in je auto ligt en dan heb je toch weer schade! Vandaar dat ik ook voor deze ben gegaan zeker nu met die €220 terug lekker.
Moet je even op de Pioneer site kijken welke Pioneer daelers erbij jou in de buurt zitten.
Ik heb hem zelf bij Navischop gehaald die hadden een leuke prijs €554 ex en dan nog die €200 terug via Pioneer!

Denk dat ik hem gewoon zo laat inbouwen,die extra antenne kan altijd nog!

Gr Rik
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: Pioneer Avic-F940BT

Bericht door Rogier663 »

Hoi Rik,

Hoe bevalt je Pioneer??

Gr. Rogier
Plaats reactie