Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door J.F.A. »

Hallo Forum leden.

Wie heeft er al Dagrijverlichting op zijn T4 gemonteerd ?? Had al kontakt gehad met Pete rdoch deze heeft zijn Angeleys omgebouwd, compleet met dagrij verlichting. Zoek eigenlijk iets wat in de grille te monteren is, een strip of iets dergelijks.
Heb al gekeken op Ebay en daar kom je verschillende modellen tegen doch het mooiste zou zij iets wat tussen de lamellen van de gril past, aals dat tenminste wettelijk is toegestaan.
Zelf heb ikook Angeleys, doch daarin is geen mogelijkheid iets te monteren.
Wie hier, heeft er een oplossing ??? of idee.


Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door mevlut »

Ron 63 had ze onder de mistlampen geplaatst.

Zie topic: viewtopic.php?f=2&t=23761" onclick="window.open(this.href);return false;


Groetjes,
Mevlut
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door Multivan Generation »

J.F.A. schreef:Hallo Forum leden.

Wie heeft er al Dagrijverlichting op zijn T4 gemonteerd ?? Had al kontakt gehad met Pete rdoch deze heeft zijn Angeleys omgebouwd, compleet met dagrij verlichting. Zoek eigenlijk iets wat in de grille te monteren is, een strip of iets dergelijks.
Heb al gekeken op Ebay en daar kom je verschillende modellen tegen doch het mooiste zou zij iets wat tussen de lamellen van de gril past, aals dat tenminste wettelijk is toegestaan.
Zelf heb ikook Angeleys, doch daarin is geen mogelijkheid iets te monteren.
Wie hier, heeft er een oplossing ??? of idee.


Fred
je kunt de ringen van de angeleyes eventueel laten schakelen als dagrijverlichting,
maar dan moet je wel iets aanpassen aan de draadboom.
Zo dat de ringen branden als het contact aangezet wordt,
en dat ze uitgaan als het dimlicht aangeschakeld wordt.
Echter heb je dan geen stadslichtjes en die moet je ook nog hebben.

Ik heb er een module tussen voor DRL die zodra het contact aangaat voor DRL zorgt,
en als het dimlicht aangaat, de leds dimmen naar 50% als stadslichtje zeg maar..

http://www.ebay.de/itm/TFL-RELAIS-MODUL ... 48463409ed

en ik heb al eens een T4 met wijsneus gezien die in de onderste grille aan de buitenzijden ronde dagrijlichtlampjes daarin gemonteerd had.
Daarbij was dan wel de grille wat aangepast..
Misschien is dat een idee?

Je hebt daar 80 mm aan hoogte,
dus zo iets als dit:
http://www.ebay.de/itm/SATZ-LED-TAGFAHR ... 3f12bf2f40

zou je kwijt moeten kunnen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door kroonhome »

Hallo allemaal,

Persoonlijk zou ik dagrijverlichting willen opnemen in de mistlampen, maar dan zo dat de mistlamp functie ook behouden blijft. Uiteraard moet het zo geschakeld worden dat de dagrij verlichting uit is als de normale verlichting brandt.Hiervoor had ik een setje van Philips gezien wat mogelijk onderin de mistlamp opgenomen kan worden.
Philips LED Daylight 4 DRL Dagrijverlichting, 12v/5w, afm. 120,5 x 23,5 x 30mm. :groteogen
Het bovenstaande setje is eigenlijk net iets te groot, een maatje kleiner zou beter zijn.
Het is maar een idee, beter dan allerlei losse lampen op de auto.

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door kroonhome »

Een Duitser had de volgende oplossing bedacht, erg mooi maar niet simpel. Zie bijgaande foto.

Groetjes,
Arjan
Bijlagen
DR lamp in T4.jpg
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door sgsdebruijn »

Das wel erg fraai
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Vossius
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:53

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door Vossius »

Ik heb het zo gedaan.
Bijlagen
IMG_1543.gif
IMG_1543.gif (44.5 KiB) 2383 keer bekeken
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door heartbeat »

IK heb mooie dagrijverlichting in mijn koplampen en bi xenon met grote dank aan Peter en vrienden , maar daar kwam ik met een probleem te zitten , als mijn licht uit staat en mijn dagrijverlichting brand, ik niet meer kon seinen met grootlicht alleen als verlichting aan staat weer wel.

Een oud collega heeft voor mij 2 relais gekoppeld, dat als ik zonder licht rij ik kan seinen met mijn mistlampen, en als het licht aan staat de mistlampen niets doen maar de koplampen wel met seinen , ik kan nog wel de mistlampen aan zetten zoals normaal via de mistlamp schakelaar

Dus ik zit zo te denken dat dit dan toch ook toepasbaar moet zijn als dagrijverlichting in de mistlampen
contact aan mistlampen branden en als dagrijverlichting, en als verlichting aan gaat dit onderbroken wordt zodat ze weer uitgaan en je ze weer kan aanzetten als mistlamp

ik moet wel zeggen dat ik er wel LED lampen in geplaatst heb ivm de kleur van het xenonlicht en het stroom verbruik

Misschien een leuk item voor Oskar om zijn gedachte er eens over te laten gaan, voor een aansluitschema
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door Multivan Generation »

Probleem is dat de juiste code voor dagrijlampen niet in de mistlamp glazen staan :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
cali_generation
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door cali_generation »

@ Multivan Generation, ik neem aan dat je de lampjes in de ringen van de angel eyes hebt vervangen door leds die goed dimbaar zijn met die module? Zo ja welk type LEDS heb je hiervoor gebruikt om zowel DRL als in gedimde stand stadslicht te krijgen?
Groet!
:T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door Multivan Generation »

verkeerd aangenomen :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
cali_generation
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door cali_generation »

Ok, dan zal ik eens neuzen op je site :bonk
Nog keertje raden; dimlicht vervangen door dimbaar led dan?
:T44EVER
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door J.F.A. »

Zit nog steeds met het probleem welke dagrij verlichting en hoe te monteren. Zijn er inmiddels al andere oplossingen ???
Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: DAGRIJVERLICHTING T4 Wijsneus

Bericht door kenny367 »

Ik heb ze ingebouwd (meer opgeplakt) en werken bij mij zeer goed. Via ebay "drl cob" intikken en ik heb ze van ong. 17cm op de onderste rand van mijn bumper geplakt met kit en aangesloten op een relais waarbij je contact maakt ze gaan branden. Doe je het licht aan dan dimmen zij met 50%. als je even geduld heb zal ik er foto's van maken en de gegevens opsporen van het relais.

Het relais bestaat uit twee types SY DRL300A en B B is diegene die dimt bij licht aan. Je hebt ook een aansluitschema downloaden in pdf
http://www.autostyle.nl/slagerdenhaag/c ... odule+3Amp" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, John
Plaats reactie