Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 door de wasstraat

vragen over de T4
bamimame
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2013, 11:32

T4 door de wasstraat

Bericht door bamimame »

Wij hebben een 20 jaar oude witte (en erg vieze) T4 westfalia california, met hefdak en een vast omnistor 2000 zonnescherm, nu is de vraag kan dit veilig door een wasstraat? Ik kwam er niet echt uit op dit forum en las wat tegenstrijdige berichten over daklekkage en dingen die afbreken in de wasstraat, wastraten die te laag zijn te smal enz..

Alvast bedankt voor jullie tips :yes

Mirjam
Bijlagen
t4
t4
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door caddy »

Lekkage,s zou ik niet bang voor zijn.
De omnistore vind ik een ander verhaal.
Als daar draden/doeken achter blijven haken wil jij niet weten hoe snel ze iets kunnen demonteren aan je auto.
Ik heb het zelf gehad met een dodehoekspiegel bovenop mijn zijspiegel.
Voordat ik door had dat de hele kap aan het draaiende gedeelte vast zat en kon toeteren (dan drukken ze de noodknop in) had de kap al 25 keer langs de hele zijkant gebonkt.
Dat wil je wilt vast niet meemaken met je omnistore. :ie
gr, Jan.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door Oviivo »

Wat is er mis met eens goed (laten) wassen met de hand? Wordt-ie typisch schoner van dan door zo'n lakverpestende wasstraat :politie

:yes
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door Donald4Motion »

Net als Oviivo zegt, lekker met de hand, geen swirls enzo op je lak.
Als je met de hand hand gaat soppen wil een beetje afwas ook erg goed helpen door de extra schuim :toppie

En als je het bij houd dan is het een makkie :wjw
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door Doka Driekus »

jan2009 schreef:Hoe wil je anders de onderzijde ontdoen van al die pekelshit?
Hiermee: Underbody lance

Werkt geweldig kan ik uit eigen ervaring vertellen :toppie

Groeten,
Erik
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door MrMillion »

Ik vind de wasstraat niet ideaal voor de bus (lange dc). Spiegels kunnen (volgens) mij niet ingeklapt worden. Dus bewegen heerlijk tijdens het wassen. Tevens past hij qua lengte niet (achterwielen staan op de rol). Ik ga meestal naar de doe het zelf box. Trapje mee voor het dak :)
kolebrie

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door kolebrie »

Door de wasstraat met een California of Multivan Hefdak zou ik persoonlijk niet doen.
Mijn zwager met zijn Multivan/ hefdak heeft zijn spoiler (voorraam) vernield zien worden.

Er zijn doe het zelf wasstraten voorzien van een trap. Dan kun je zelf makkelijk bij het dak.
Met jouw eigen wasborstel (indien je de wasborstel niet vertrouwd).

Uitstekende delen zoals een luifel is meestal op eigen risico in een wasstraat.
Sommige wasstraten beginnen er helemaal niet aan als ze een luifel zien.
Is er een wasstraat die het wel aandurft (met luifel), zet dan een extra riempje om je luifel heen (fietsbandje)

Persoonlijk zou ik mijn luifel er afhalen, het word daar achter de luifel niet goed schoon.

Succes ermee,

:zwaai

Richard
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door Donald4Motion »

Hier in Barneveld heb je een bedrijfswagen wasstraat waar ik geregeld met mijn Crafter door rij.
De Crafter (2.65hoog) is geheel gewrapped dus maak me niet druk om krassen.Kosten, €12 excl.btw :toppie

Er gaan ook vrachtwagens door met alle uitstekende dingen enzo en dat gaat perfect, een vrachtwagen kost meestal meer als een huis of als een T5je.
Bij de gewone wasstraat gaan door de kleinere borstels sneller je spiegel omklappen of je wisser de verkeerde kant op.
Als je de maximale hoogte benut in een wasstraat dan drukt de borstel ook harder op je wagen, iets dat je niet wilt
Anton_W
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2013, 13:29
Locatie: hilversum

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door Anton_W »

ik heb wel een keer gezien wat er met een fietsenrek achter op je t4 gebeurd als die er nog op zit, viel op zich nog wel mee. Rek wat scheef en wat stukjes van de zeem af van de wasstraat. Ik zou de omni eraf halen in elk geval.
2000 California techno blue.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door Leo45 »

Donald4Motion schreef:Hier in Barneveld heb je een bedrijfswagen wasstraat waar ik geregeld met mijn Crafter door rij.
De Crafter (2.65hoog) is geheel gewrapped dus maak me niet druk om krassen.Kosten, €12 excl.btw :toppie

Er gaan ook vrachtwagens door met alle uitstekende dingen enzo en dat gaat perfect, een vrachtwagen kost meestal meer als een huis of als een T5je.
Bij de gewone wasstraat gaan door de kleinere borstels sneller je spiegel omklappen of je wisser de verkeerde kant op.
Als je de maximale hoogte benut in een wasstraat dan drukt de borstel ook harder op je wagen, iets dat je niet wilt

Deze wasstraat gebruik ik ook de mannen soppen 'm lekker in met warm water en hij komt er weer als nieuw uit.
Tip... draai de luifel een paar mm uit dan komt gelijk de groene rommel die er tussenin zit er ook uit.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door Oviivo »

Doka Driekus schreef:
jan2009 schreef:Hoe wil je anders de onderzijde ontdoen van al die pekelshit?
Hiermee: Underbody lance

Werkt geweldig kan ik uit eigen ervaring vertellen :toppie

Groeten,
Erik
Handig! :yes ik ga altijd soort van liggen naast de bas met de Karcher :lach
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door rick_k »

Laatste keer dat ik mijnes waste was het nog 2010...

mvg Rick
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door Icebox »

De mijne wordt dit jaar ook 20!

Ik doe hem nooit door de wasstraat. Voor het gemak vind ik dat wel jammer maar het wordt ten strengste afgeraden door de luifel (en eerder het fietsenrek) die ik erop zit.

:yes
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door Harry 341 »

Met je bus door de wasstraat?? :gif :ie
Stelletje barbaren..... :bifun
Bijlagen
Kopie van IMG_1042.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 door de wasstraat

Bericht door odorf »

De wasstraat is een aardig onderwerp voor een leuke discussie. :toppie

Ik ga overigens altijd naar een zelfwasbox. Volgens mij mag wassen op straat hier niet meer :politie en ik vind het makkelijk in zo'n box.
Op straat loop ik ook tig keer heen en weer met een emmer en een sopje en een trapje, vind ik gedoe.
Ok, kost een paar euro, (gemiddeld 4,-) en je moet niet op zondagmiddag gaan want dan is het druk.
Ik kom met de spuitlans ook redelijk eenvoudig bij de onderkant, en deze krijgt dus ook vaak een sopje.
En ik doe ook de buitenkant en het dak ook met de borstel. Niet te hard drukken.
(In mijn lak van '94 zitten toch al veel swirls.)

Groetjes,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie