Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Goedkopere busmuts? De eerste foto's!!!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Multivan Generation »

Is leuk en aardig..

Maar jij hebt een rail aan de linkerzijde,
maar het gros van de camperaars niet,
dus zullen wij daarvoor iets moeten verzinnen.

En dat is echt wel iets waar over naagedacht moet worden,
anders is het aan een kant vast, aan de andere kant één of ander bevestigingetje,
wind er onder en je hebt een grote ballon :zwaai

En met grote elastieken onderaan de auto vastzetten, die tijd heb ik gehad.. (heb sideskirts en geen steigerpijpen)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ignace
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 jul 2012, 08:13

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Ignace »

Volgens mij is het handig om een bevestigingssysteem uit te dokteren voor de verschillende situaties:
- 2 rails: inschuifdeel in de rail en hieraan een oog, middels spanners (die je ook zie bij de bevestiging van de randbeschermers van trampolines aan het onderstel) kan je snel aan de 4 ogen van zijkant van de muts verbinden.
- 1 rail: railkant zie boven, andere kant dacht ik aan 2 grondankers en dan in V opspannen
- geen rail: aan de schuifdeur zijde, 2 touwtjes die de schuifdeurnaar binnengaan?

Vraag is wel of het bevestigingssyteem de uitvoering beinvloedt? Er kan altijd een pees in de zoom ingenaaid worden zodat je met een koppelprofiel verder kan.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Oviivo »

met zuignappen op de zijruiten? Zo heb ik voor en achter vast zitten.

Ik snap dat van die linkerrail. Ik heb rechts (deel) het probleem omdat het luifel in de weg zit. Maar daarvoor zit er bij die mutzzzzz een wat langer elastiek die je dan aan de uiterste bevestigingsknoppen kunt vastmaken. Werkt prima en is getest met storm :knipoog
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Hans 678 »

Ik ben ook wel geïnteresseerd naar de kosten van zo'n muts. Is het een optie om magneetstrips in de zoom te laten naaien zodat deze op het dak plakken? Of is dit niet sterk genoeg? Er kunnen dan natuurlijk nog ogen in voor het verder vastzetten op de hoeken oid.
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
Ignace
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 jul 2012, 08:13

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Ignace »

Oviivo: zuignappen OK, maar over de hele zijkant stormvast??? Dan zal je wel een behoorlijke zuignap nodig hebben.

Hans 678: magneten lijken mij niet goed genoeg voor stormvastheid. Het kan wel want die stoffeerder kan h

Kunnen we de wielen niet gebruiken? Lapje stof met oog erin en op het lapje rijden. Trekkoord aan dit oogje vastrijgen??

So many ways, only to keep it simple that's the problem.

Ignace
RHH
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 mar 2012, 19:35

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door RHH »

:wjw hallo
heb ook wel interesse in de bus muts
gaat wel om een dehler maar maakt niet veel verschil
alleen het dak gaat andersom los
a silence so loud
Ignace
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 jul 2012, 08:13

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Ignace »

Rhh: het hefdaík van de dehler zal vermoedelijk niet dezelfde vorm hebben als een westfalia hefdak, of heb je het al eens langs mekaar gezet? Beste kan je toch informeren bij poptop volgens mij.

Grt

Ignace
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door heartbeat »

er zijn speciaal kleine zuignappen die echt sterk genoeg zijn hoor die gebruiken ze ook bij bussen die geen rail hebben en wel een bustent aan de bus doen

anders een wat langer touwtje aan het wiel of gewoon een haring in de grond toch als er rondom de muts gewoon mooie ogen in het doek zitten kan men er aan maken wat voor diegene mogelijk is :yes
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Multivan Generation »

Dat is wel een idee Rob,
ik heb er nog 2, die zijn van DWT-zelte en oer-degelijk..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door jorritK »

Interessant onderwerp. Heb er ook al wel eens over nagedacht. We (manon moet ik eigenlijk zeggen;) hebben zelf vorig jaar een silverscreen gemaakt en van die stof wil ik ooit nog eens een hefdakmuts maken. Het idee van die magneetstrips in de zoom wil ik dan toepassen icm met een paar ogen voor extreme weersomstandigheden. Volgens mij zijn de magneetstrips er ook in verschillende sterktes te krijgen.
Mij lijken magneetstrips de mooiste oplossing. Bovendien kun je de rail (s) nog gewoon benutten voor een luifel.
Ignace
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 jul 2012, 08:13

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Ignace »

Misschien is volgende zuignap wel wat: http://www.everloc.nl/everloc-algemeen/ ... 70-cm.html.
Voor de rest zit ik ook met simultaan gebruik van rail voor de muts en luifel, dan wil ik met de dubbele peesband van de peesadapterset http://www.obelink.nl/voortenten-luifel ... er-nl.html wat verzinnen.
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Coen220 »

Missien kan je aan de onderkant van de muts een kokertje stikken met wat uitsparinkjes, waarin je een tend buis kan schuiven
daar kan je dan willekeurig scheerlijnen of dergelijke aan vast maken.
Zit tevens wat strakker en minder windgevoelig, je zou dat ook aan voor en achterkant kunnen doen, als ik de muts zo op de T5 zie zitten van voren, is dat toch een windhapper en tevens gaat de isolatie die je wilt hebben aardig verloren op die manier.
Coen 220
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Hans 678 »

Is er al iets meer bekend over de busmuts voor de :campingT4
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Mickel Moen »

Voor wie twijfelt aan de muts :winter

is de hefdaksjaal :sjaal

wellicht een alternatief :gekte

http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/hefdak-sjaal.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Ignace
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 jul 2012, 08:13

Re: Goedkopere busmuts??????

Bericht door Ignace »

Ik heb de stoffeerder maandag (18/03) gesproken, hij heeft wel erggggg druk op dit moment. Ik heb prijs gevraagd voor vijf stuks hefdakmutsen. Woensdag kon hij nog niks zeggen. Zal morgen nog ff langsrijden.

Grt,

Ignace
Plaats reactie