Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Extra verlichting laadruimte

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erik T5 371
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 feb 2013, 22:34
Locatie: Limburgs land

Extra verlichting laadruimte

Bericht door erik T5 371 »

Beste wjw-ers,

In de laadruimte van mijn nieuwe T5GP ben ik van plan om extra verlichting in te bouwen. Nu heb ik hier nog 2 originele interieurlampen liggen.

De bedoeling is om de kabel van de bestaande lamp te voorzien van 2 aftakkingen. Is het mogelijk om de extra 2 lampen aan te sluiten op die kabel, of moet ik hiervoor een extra kabel trekken? Er zullen dan in totaal 3 lampen branden zodra de achterklep wordt geopend.

Alle reacties/tips etc. zijn welkom! :wjw

Hierbij een voorbeeldfoto van de binnenverlichting:

Afbeelding

Erik T5 371 :T54LIFE
T5 2.5TDI 174PK Tiptr
T5GP 2.0TDI 140PK DSG
'10 tot '13 T5 2.5TDI 131PK 6bak

Afbeelding
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Extra verlichting laadruimte

Bericht door runnerted »

Dat zou mogelijk zijn,

maar is het niet wijzer om bij de zweedse woonwinkel wat led verlichting te kopen op een strip?

je wilt extra verlichting... dus meer lichtopbrengst??
Het heeft niet de orginele look, maar denk dat je dan wel een bak met licht heb :yes
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Extra verlichting laadruimte

Bericht door heemskerk »

Dat gaat lukken, Ik heb anderhalf jaar geleden hetzelfde gedaan en heb ook van deze originele plafondlampen bijgeplaatst. Staat mooi origineel zeker als je ze symmetrisch plaatst.

Ik heb in de achterdeurtjes ook nog twee deurlampjes (van die rood/witte) uit een golf vier geplaatst, alles op dezelfde kabel.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Extra verlichting laadruimte

Bericht door ktmkrik »

Of je plakt het volgende nagenoeg uit het zicht onder je hemel.
Ik heb er twee van geplaatst en een zee van licht plus het voordeel dat je de laadruimte open kan laten voor lange duur zonder het gevaar dat je accu word leeg getrokken (In mijn geval ruim een halve dag zonder problemen)

http://www.ebay.de/itm/LED-Strip-Streif ... 5d2dd4a2a0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
erik T5 371
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 feb 2013, 22:34
Locatie: Limburgs land

Re: Extra verlichting laadruimte

Bericht door erik T5 371 »

@ Runnerted & ktmkrik:

De bedoeling is om de bus aan te passen met zoveel mogelijk originele onderdelen. Dus een ledstrip van de IKEA o.i.d. zal er bij mij niet inkomen.

@ Jan2009:

Bedankt voor de tip! Maar geeft een led meer of minder licht als de originele?

Zodra de bus er is, en de verlichting heb geplaatst zal ik hiervan foto's plaatsen incl. stofferen laadruimte.


Erik T5 371 :T54LIFE
T5 2.5TDI 174PK Tiptr
T5GP 2.0TDI 140PK DSG
'10 tot '13 T5 2.5TDI 131PK 6bak

Afbeelding
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Re: Extra verlichting laadruimte

Bericht door bobkim »

Ik wilde eigenlijk ook extra originele lampen van VW achterin erbij plaatsen maar de lichtopbrengst valt in het niet bij led verlichting. Ja het zijn led strips maar dan niet van Ikea. Gewoon proffesioneel spul van de Technische Unie in een doorzichtig gootje. Is echt gewoon netjes gemaakt en ideaal om als het donker is tekeningen te bekijken of gereedschap te pakken.
polletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jan 2013, 12:00

Re: Extra verlichting laadruimte

Bericht door polletje »

Ik had12 volt tl lampen in mijn oude busje, dat gaf ook een hoop licht in de laadruimte.
niet orgineel maar vindt die eigenlijk te weinig licht geven
Plaats reactie