Dank, dank voor jullie reacties...we zijn nog steeds onderweg en konden een paar dagen niet online komen, dus hier een wat late reactie van mijn kant.
Inderdaad sluiten we de achterklep nu gewoon met de sleutel, en dicht is dicht, maar ik wil niet het risico lopen te vergeten de klep te sluiten. Ja, ja, vroeger deden we ieder slot apart "met de hand" dicht, maar we zijn nou eenmaal verwend. Alles moet gewoon centraal dicht - punt!! -
Er is wel een reactie in het achterklepslot, als je op de cdv drukt... maar dat "slaat dan weer uit", zogezegd.
Toch maar even langs onze befaamde knutselaar (=garage) als we weer thuis zijn. Ik hoop alleen dat het geen rib uit ons lijf kost, 't knuffelbeest is al duur genoeg geweest van 't jaar. (Teruggevonden met lelijke beschadiging van €1000,00 over schuifdeur en achterpaneel, na een familiebezoekje in Leiden -> gelukkig door 't Waarborgfonds betaald

Dat noemen ze nou " 'n geluk bij een ongeluk") Maar ja, dan laat je meteen nog even een andere, oudere beschadiging-zonder-afzender "meenemen", en voordat je 't weet, zit er toch een gat in je spaarpot!