Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan Glaspanelen achter LWB

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Lisboa

Multivan Glaspanelen achter LWB

Bericht door Lisboa »

Al een tijd liep ik met de gedachten de reclame van mijn T5 af te halen, het werd aan een kant minder mooi.
Maar wat moest er voor in de plaats komen, weer nieuwe reclame?
Na wat online zoekwerk was ik er uit, ik heb besloten het privacyglass van de DC door te trekken naar achteren, alles in donker glas dus. Ik ben blij dat de reclame er af is, rijd er ook veel privé mee en gebruik de T5 ook om te overnachten. Nadat ik er even aan moest wennen ben ik er tevreden over.
zie hier de resultaten;
Bijlagen
Oude situatie, met reclame.
Oude situatie, met reclame.
Glasteam aan het werk, goed werk geleverd!
Glasteam aan het werk, goed werk geleverd!
Nieuwe situatie, zijaanzicht.
Nieuwe situatie, zijaanzicht.
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Multivan Glaspanelen achter LWB

Bericht door Kevin »

Ziet er mooi uit!! Staat echt gaaf, alles glas. :toppie

Moest zelf ook even wennen na plaatsing, ging van hele witte zijkant (enkel cabine, geen ruiten na de b- stjil) naar zwart glas over de hele zijkant, maar het resultaat is super.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Lisboa

Re: Multivan Glaspanelen achter LWB

Bericht door Lisboa »

Kevin schreef:Ziet er mooi uit!! Staat echt gaaf, alles glas. :toppie

Moest zelf ook even wennen na plaatsing, ging van hele witte zijkant (enkel cabine, geen ruiten na de b- stjil) naar zwart glas over de hele zijkant, maar het resultaat is super.
Ja na ff wennen idd erg gaaf!
Ik heb jouw project ook even bekeken, ziet er goed uit! Mijn complimenten!
Van de Bearlockfoto's schrok ik even, zag er dramatisch uit, wat een prutsers :ie
Gelukkig hebben ze het voor je hersteld maar niet leuk dat het zo gebeurd is.

Grtz,

Luuk
Lisboa

Re: Multivan Glaspanelen achter LWB

Bericht door Lisboa »

Niet alle glaspanelen zijn hetzelfde, zo heb ik vooraf enkele T5's bekeken met glaspanelen achterop.
Op het eerste gezicht leek het allemaal het zelfde te zijn maar hier bleken aanzienlijke verschillen te zitten.

* Kleur verschillen (van grijs naar zwart)
* Binnenkant van de ruit zwart gecoat of voorzien van zwarte folie
* Overgangsstrip van DC naar achterste ruit om vuil te weren en zo zie je geen spleet met van de kleur van je T5.
* Keuze om hetzelf te doen of het te laten doen(garantie)

Al met al is het geen ingewikkelde klus, maar met het juiste gereedschap en een extra handje erbij werkt het net even prettiger. Ik heb dus laten doen en deze jongens doen dat dagelijks, ging hun erg makkelijk af.
Tussendoor werden alle ramen nog even gepoetst, dan zie je toch dat ze graag goed werk afleveren, en zo hoort het!

Mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Multivan Glaspanelen achter LWB

Bericht door Kevin »

Ik heb het ook bij Autoglaz laten doen en kreeg daar 3 verschillende soorten glas.

Alleen de linkerzijkant waren 2 de zelfde ruiten (kleur van het glas, kleur van de randen en de afmetingen),
de andere zijde waren echt 2 verschillende. Ook anders dan de andere kant van de bus.
De een was groter dan de ander en ik had heel veel verticale strepen in het glas, het zag er echt niet uit.

Ik heb toen alles er aflaten halen en nieuw glas gekregen, en nu is het wel goed.

Maar de eerste dagen dat ik er mee rond reed, met dat gebobbelde glas baalde ik echt als een stekker.
Maar met het nieuwe glas en nadat de wrap op de b-stijl die opnieuw is gedaan is het resultaat super.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Plaats reactie