Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

diefstal beveiliging

vragen over de T4
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Egbert&Manon »

Mac schreef:
versnelingsbak slot Gerrits.JPG
Zoiets is ook mogelijk, constructie van Herman 744
Electra in de buurt voor de slijptol :jump

Mooie oplossing!
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
boulderbus
Berichten: 140
Lid geworden op: 11 nov 2012, 21:12
Locatie: Rotterdam

Re: diefstal beveiliging

Bericht door boulderbus »

Mac schreef:Heb er een Dipol versnellingsbakslot ingezet, voor 5 jaar geleden nieuw gekocht voor €160,-
Bij een camper bedrijf ergens in Twente ??
Versn.Bak.Slot.JPG
versn-b-slot.JPG
Hoi Mac,

weet je misschien nog welk bedrijf dat was?
als ik zoek op dipol kan ik niets vinden.
het ziet er redelijk doenbaar uit om zelf te monteren

mvg
frans
T4 2,4D bj 91' westfalia camper
T4 2.5 TDI 130 pk 2001 westfalia camper
T5 2,5 TDI 174 pk 2006 california
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Oviivo »

Hey, inderdaad een derde;

http://www.dipol.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

:toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Herman744 »

He Mac,

Mooie foto. Wist niet dat je die gemaakt had.

Boulderbus,

Je kunt ook de stroomvoorziening van je brandstofpomp naar binnen leiden en er een schakelaartje tussen bouwen. Dat schakelaartje onderbreekt de stroom naar de brandstofpomp. Schakelaartje breng je aan op een verborgen, maar voor jou makkelijk bereikbare plek ergens onder je dashboard of je stoel. Voor de prijs van een schakelaartje en een stukje draad ben je toch beter beschermd. Mijn bus hebben ze niet meegekregen na poging tot diefstal. Wel was het slot van de deur vernield, het contactslot afgebroken en het stuur verbogen, omdat ik daar ook nog een zelfgemaakt stuurslot op had zitten. Mijn bus is van 1992. Die willen ze nog steeds hoor. Schakelaartje wel consequent gebruiken. Gebruik op de ene draad een mannetje en op de andere draad een vrouwtje, zodat je de draden bij een eventueel defecte schakelaar weer gewoon rechtstreeks kunt doorverbinden. Zorg voor een sleuteltje 10 in de bus om de radiator te kunnen kantelen indien nodig.

Herman744
Mac
Berichten: 769
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Mac »

boulderbus schreef:
Mac schreef:Heb er een Dipol versnellingsbakslot ingezet, voor 5 jaar geleden nieuw gekocht voor €160,-
Bij een camper bedrijf ergens in Twente ??
Versn.Bak.Slot.JPG
versn-b-slot.JPG
Hoi Mac,

weet je misschien nog welk bedrijf dat was?
als ik zoek op dipol kan ik niets vinden.
het ziet er redelijk doenbaar uit om zelf te monteren

mvg
frans
Het is al een tijd geleden, dacht dat het ergens in Hengelooooooooooo was, bedrijf weet ik niet.
Als je niets kunt vinden op Dipol, zal er waarschijnlijk geen importeur meer zijn (zelf importeren?)
Als je een brug tot beschikking hebt is het monteren niet zo moeilijk, de plaats even goed bepalen, en dan wat gaten boren. :ikrij
It's not what you buy
It's what you create.
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Harm »

Als ik het goed zie heeft het Dipol system geen afschermplaat aan de onderzijde die voorkomt dat de blokkering van de schakelstang kan worden bereikt. Bear Lock heeft dat wel.
Mac
Berichten: 769
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Mac »

Harm schreef:Als ik het goed zie heeft het Dipol system geen afschermplaat aan de onderzijde die voorkomt dat de blokkering van de schakelstang kan worden bereikt. Bear Lock heeft dat wel.
Klopt, zat er bij mij ook niet bij, voor het prijsverschil met een Bearlock kun je een hoop plaatstaal kopen, en zelf een afschermplaat maken.
Overal verschillende bouten inzetten, vertraagd ook enorm om het te demonteren. :nuts
It's not what you buy
It's what you create.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: diefstal beveiliging

Bericht door rick_k »

Ik haal meestal 's nachts de sleutel eruit. Werkt tot nu toe nog steeds...

:bonk

Bij een TDI kan je gewoon relais 109 meenemen...

mvg Rick
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Jurgen VH »

rick_k schreef: Bij een TDI kan je gewoon relais 109 meenemen...

mvg Rick
Is het dan mss niet makkelijker om hier een schakelaartje voor te zetten, dan hoef je hem er niet telkens uit te halen :knipoog Waarvoor dient deze relais 109 ?

Edit gevonden 109 = start relais
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: diefstal beveiliging

Bericht door freek »

Herman744 schreef: Je kunt ook de stroomvoorziening van je brandstofpomp naar binnen leiden en er een schakelaartje tussen bouwen. Dat schakelaartje onderbreekt de stroom naar de brandstofpomp. Schakelaartje breng je aan op een verborgen, maar voor jou makkelijk bereikbare plek ergens onder je dashboard of je stoel.
Herman744
Helaas is het niet bij alle t4's zo simpel. Ik dacht deze truc ook toe te passen bij een tdi van 2003. Ook heb ik het iets geavanceerder uitgevoerd. Bij gebruik van een drukknop en een relais kan je het zo schakelen dat bij ontgrendelde deuren het relais bekrachtigd kan worden en bij het weer vergrendelen valt de stroom weg waardoor de beveiliging automatisch wordt geactiveerd. Maar..... bij onze tdi van 2003 dient de stopklep alleen voor het uitschakelen van de brandstoftoevoer. Als de stopklep geen spanning heeft (=beveiliging actief) slaat de motor na zo'n 10 seconden starten toch gewoon aan. Vreemd maar waar (op een duits forum kwam ik eenzelfde ervaring tegen). Onderbreken van relais 109 lijkt in dat geval dan ook een beter alternatief.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Endebendebus »

En in dit geval als je de deurknopjes per ongeluk indrukt tijdens het rijden valt je motor stil??
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Ruud
Berichten: 651
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:56
Locatie: maasbracht

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Ruud »

Mac schreef:
Harm schreef:Als ik het goed zie heeft het Dipol system geen afschermplaat aan de onderzijde die voorkomt dat de blokkering van de schakelstang kan worden bereikt. Bear Lock heeft dat wel.
Klopt, zat er bij mij ook niet bij, voor het prijsverschil met een Bearlock kun je een hoop plaatstaal kopen, en zelf een afschermplaat maken.
Overal verschillende bouten inzetten, vertraagd ook enorm om het te demonteren. :nuts
en bij construct zitten afbreek bouten,eenmaalvast niet meer los te draaien
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: diefstal beveiliging

Bericht door freek »

Endebendebus schreef:En in dit geval als je de deurknopjes per ongeluk indrukt tijdens het rijden valt je motor stil??
Nee, want nadat de motor is gestart wordt de stroom overgenomen door de 'Dauerplus' (klem 30). En nu ik hier weer over nadenk heb ik hier misschien toch een foutje gemaakt en zorgt de ronddraaiende startmotor dat deze 'dauerplus' stroom gaat leveren en de stopklep van spanning voorziet. Ik zal de aansluitingen op het relais nog eens goed bekijken.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Endebendebus »

freek schreef:
Endebendebus schreef:En in dit geval als je de deurknopjes per ongeluk indrukt tijdens het rijden valt je motor stil??
Nee, want nadat de motor is gestart wordt de stroom overgenomen door de 'Dauerplus' (klem 30). En nu ik hier weer over nadenk heb ik hier misschien toch een foutje gemaakt en zorgt de ronddraaiende startmotor dat deze 'dauerplus' stroom gaat leveren en de stopklep van spanning voorziet. Ik zal de aansluitingen op het relais nog eens goed bekijken.
Het is wel een interessant idee om uit te werken. Wil je een schetsje posten? (of kijkt de vijand mee :ie )
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: diefstal beveiliging

Bericht door freek »

Ik wil er idd niet teveel aandacht aan besteden maar omdat een ander forumlid toch over de schakelaar begon wilde ik toch reageren. En het idee heb ik ook gewoon van internet, nml het duitse T4Wiki. Voor de kosten hoef je het niet te laten; een relaistje, wat draad en een schakelaar heb je voor zeg 15,-
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie