Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen: fietsensloper

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
fietsensloper
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
Locatie: Ruinerwold

Even voorstellen: fietsensloper

Bericht door fietsensloper »

Hallo daar :yes

Ik zal me ook even voorstellen.
Mijn naam is Simon, ben 20 jaar, woon in Ruinerwold en ik heb een t5 1.9tdi 63KW 2004 enkele cabine en korte uitvoering. Het is de meest kale uitvoering die er is. (op de cruise control na want die heb ik er na aankoop zelf ingebouwd) Ik heb een eigen fietsenzaak en gebruik de bus dus om fietsen op te halen. Verder rijd ik er prive ook gewoon mee. Heb hem namelijk in de bijtelling gedaan(scheelt mij heel veel geld prive) omdat ik in mn prive auto een ton in 2 jaar tijd heb gereden. Nu met de t5 in 10 maand tijd ongeveer 35000 en ik vind het een fijne bus om in te rijden!
Mijn vader had een Peugeot Expert en daar heb ik dus ook nog een tijdje in gereden. Uiteindelijk weg gedaan omdat de koppakking eruit lag, de intercooler lekte, het druklager van de koppeling er bijna uit lag en er 2 verstuivers gereviseerd moesten worden.(KM stand ''al'' 120000 :muur ) Dat vond ik het moment om opzoek te gaan naar een VW. Eerst proef gereden in een paar t4 bussen, maar toen ik 1x in een t5 had gereden vond ik die toch wel een stuk fijner en rustiger rijden.
Ik vind het altijd mooi om op zulke forums mee te lezen, kennis op te doen en eventueel ook wat bij te dragen waar ik kan.
Ik doe al het onderhoud zelf en hij gaat alleen naar de garage voor APK. Auto's maken is eigenlijk een beetje een hobby van me geworden. Heb inmiddels al meerdere auto's helemaal in onderhoud: de 2 auto's van vaders(golf 3 tdi grijs kenteken en een volvo 240 uit 76, de golf 2 uit 84 van z'n vriendin, de Daihatsu Cuore uit 2001 en Ford fiesta van 84 van mn stiefzussen, de golf 4 en Opel vivaro van mn schoonouders enn heb pas geleden een Toyota starlet gekocht voor mn vriendin. Verder heb ik zelf nog een Mercedes 190 van 86 waar ik heel veel geld en tijd in heb zitten en welke ook werkelijk als nieuw rijd :lach
Ja ik weet het, het zijn bijna allemaal oudjes, maar die vind ik toch wat meer hebben dan die nieuwe auto's waar ik gelijk mn laptop aan moet hangen om een of andere vage storing te zoeken...

Maargoed, genoeg over die andere auto's! We gaan weer verder over de t5.
Ik heb er verder geen gekke dingen mee gehad. Alleen wat slijtage delen maarja daar is de KM stand van 210K toen ik heb kocht en inmiddels 245K ook naar. Heb de bus laatst een hele grote beurt gegeven. Nieuwe olie+filter, nieuwe bakolie, nieuw dieselfilter, nieuwe schokdempers rondom, nieuwe schijven + blokken rondom, nieuwe banden rondom, 2 nieuwe fusseekogels en de tandempomp is ook nieuw want die lekte diesel naar buiten toe. Ook heb ik de EGR afgesloten, cruise control ingebouwd en de rechter aandrijfas even preventief ingevet zodat ik niet, zoals zovelen, de uitgaande as van de bak moet vernieuwen door roestvorming en daardoor het afbrokkelen van de vertanding.(tenminste, iemand heeft mij wijs gemaakt dat dat de oorzaak is)

Nou volgens mij was dat hem zo'n beetje :zwaai

Groeten Simon
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: Even voorstellen: fietsensloper

Bericht door marcel 415 »

welkom hier leuke hobbys heb je erbij.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Even voorstellen: fietsensloper

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier Simon :zwaai

Was jouw aandrijfas ook roestig?

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
fietsensloper
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
Locatie: Ruinerwold

Re: Even voorstellen: fietsensloper

Bericht door fietsensloper »

Ja ook die was roestig van binnen. Goed schoongemaakt van binnen met een staalborsteltje op de accuboor en ook een staalborstel over de uitgaande as van de bak gehaald. Ik was er gelukkig optijd bij want hij was nog niet aan het vergaan
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Even voorstellen: fietsensloper

Bericht door ronald tdi »

:zwaai Simon, welkom hier...

Dus als er iets gedaan moet worden weet ik waar ik heen kan :bifun
fietsensloper
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
Locatie: Ruinerwold

Re: Even voorstellen: fietsensloper

Bericht door fietsensloper »

Haha, ja bij de fietsenmaker :toppie
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
Plaats reactie