Helpt niet zo heel veel, heb er zelf ook 1 maar merk weinig verschil.
Bijkomen nadeel is ook nog dat als je een chromen gril hebt deze ook nog word beschadigd als je de cover niet goed aanbrengt.
Kortom ik zou de cover niet weer aan schaffen!
Of je installeerd een vloeistof stand kachel......
Is de motor ook gelijk warm voordat je gaat rijden, verbruik is dan ook lager en het is beter voor de motor in zijn geheel.
Daarnaast is het natuurlijk ook eeruug comfortabel
DNS schreef:Zou dat echt zoveel schelen dan? Lijkt mij dat het niet echt uit moet maken zolang je thermostaat z'n werk goed doet, toch?
Inderdaad , de thermostaat moet zijn werk doen . Een lap voor je radiator helpt niks op het moment dat de motor nog koud is , want er is bij koude motor toch geen circulatie door de radiator (zolang de thermostaat dicht staat)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
De rijwind koelt ook behoorlijk.
Dus de motor is wel sneller op bedrijfstemperatuur hoor.
Kijk maar eens in heel koude landen,hebben ze bijna allemaal de grill dicht met een hoes.
Bij mij 1ste vrachtauto had ik ook een stuk karton achter de grill gemaakt.
Had zeker het idee dat het hielp.
maar bij de transporter zit er onder de grill ook een grote opening, dan zou je die ook moeten afschermen, de grill enkel afschermen? weet ik niet of dat echt wat uit maakt.
Ja, het werkt absoluut!
Zoals te lezen in mijn vorige topic heb ik het een en ander uitgeprobeerd.
Zo'n cover is mogelijk, ik vond een stuk karton voorzien van ducttape ook prima.
Lekker snel warm in de auto.
Mijn zoon en ik zelf gebruiken al jaren een afdekplaat tussen de gril en de Radiateur
Met het resultaat dat de motor sneller op temperatuur is, dus sneller warmte binnen.
mvg .Coen