Nou we hebben het voor elkaar ...
Sommigen doen dat in 15 minuten per kant
De vervangbout is op 2 zijden vastgelast aan het subframe.

- Bout in de epoxy.jpg (133.83 KiB) 1204 keer bekeken
Ik kwam ook nog wat loshangende bodembescherming tegen.
Schroevendraaier erin en er kwam een stuk van 15x5cm los.
En bij nadere inspectie ook een scheurtje door-en door.
Het bleek onder mijn pedalen uit te komen.
Omdat ik toch ging lassen meteen maar een nieuw plaatje erin.
Flink wat tijd kwijt om een stukje plaatwerk passend te maken.
Niet helemaal naar mijn zin, maar de klok tikt door.
Uiteindelijk het plaatje vastgelast en de kieren opgevuld met epoxy primer en carrosseriekit.
We zien wel hoe lang het goed blijft, een gat is erger.
(geen foto's van)
En toen de dempers monteren ... Ik had alle bevestigingsmaterialen nieuw gehaald.
Geleerd van de vorige sessie (achterschokbrekers)
De lange bout onderaan kreeg ik er wat moeilijk door.
Ik dacht dat het aan de rubbers van de 'hondebotjes' lag.
Met het vastschroeven de schroefdraad van de nieuwe bout aan gort gedraaid.

- Bouten.jpg (6.02 KiB) 1204 keer bekeken
Voorbode van een leuke verrassing;
Wat blijkt, de nieuwe bouten zijn een cm korter dan de oude die erin zaten.

En dan heeft de moer te weinig grip en draait het kapot.
Dan maar de oude erin, en met veel krachttermen is het 'klusje' uiteindelijk geklaard.
Rechtsboven de plek waar het plaatje is gelast.
Op naar het volgende 'kleine klusje'
Odorf