Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorkom diefstal

vragen over de T5
Plaats reactie
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal, of terug vinden van je bus

Bericht door Jakob G »

ronald tdi schreef:Je kan oom het slot uit de deur verwijderen en vervangen voor een afdekplaatje.
Waarschijnlijk hebben de meeste T5 rijders enkel op de bestuurders deur een deurslot.
OK je moet zeker zijn dat je batterij van de ab goed doet.

Dan heb je al een sleutel probleem minder.

Dan kan je zelf vrij eenvoudig zelf een onder breking maken dmv een schakelaartje die je ergens verstopt.
Dat heb ik ook gedaan en het werkt perfect..... voor de kosten hoef je het niet te laten ... 10 euro
Best Ronald,

Bedank voor je tips, maar als je regelmatig het schakelaartje schakelt zou dat niet opvallen voor de buren of waar je de bus regelmatig neer zet.

Het slotje verwijderen vind ik zeker een goede tip allen wij hebben vier stuks die we dan zouden moeten verwijderen.

Meer tips zijn natuurlijk welkom,

Een telefoon inbouwen kan een goed en goedkope manier zijn om je bus terug te vinden.

Mvg,
Jakob
Ps, Politie vindt gestolen telefoons dankzij tracking app
maandag 19 augustus 2013, 14:56 door Redactie, 7 reacties
Dankzij een tracking app die een 19-jarige Tilburgse op haar iPhone had geïnstalleerd heeft de politie twee dieven aan kunnen houden. Haar tas met daarin onder meer haar iPhone en de HTC telefoon van een vriendin werd vannacht in een Tilburgs café gestolen. Na de ontdekking dat haar tas gestolen was, vroeg ze een bekende om in te loggen zodat ze kon zien waar haar toestel was.
Ze zag dat de telefoon in een woning in de wijk Zorgvlied moest zijn, waarop ze de politie informeerde. Agenten deden eerst nader onderzoek voordat men besloot het pand binnen te gaan. In de woning werden de gestolen tas en de twee gestolen telefoons aangetroffen, waarna de 21-jarige bewoner en een 21-jarige vrouw uit Moergestel, die eveneens in de woning verbleef, werden aangehouden.
De politie adviseert smartphonegebruikers om een tracking app te installeren. Daarmee kunnen dieven en of helers beter opgespoord worden.
https://www.security.nl/posting/360661/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Ik kan van uit de bestuurders stoel de schakelaar bedienen als ik dat zou willen.
Ik bedoel dat ik niet eerst uit moe t stappen en achter de bus iets moet doen of zo iets.
Ja alles heeft een keer zijde, maar het heeft een vertraging en een schakelaartje is vrij klein dus heb je keuze genoeg om deze ergens weg te moffelen.

verder staat thuis de bestuurders zijde strak langs een hek dus die deur kan je niet openen.
Dan springt er licht aan op 2 plaatsen als je in de buurt komt.
ik zet de bus ook altijd met weggedraaide voorwielen dus slepen is ook lastig.
ok dat is de thuis situatie en die heb je onderweg dan weer niet.

al met al kan je nooit 100 % zeker zijn helaas....
maar proberen wel.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

[quote="ronald tdi"]Ik kan van uit de bestuurders stoel de schakelaar bedienen als ik dat zou willen.
Ik bedoel dat ik niet eerst uit moe t stappen en achter de bus iets moet doen of zo iets.
Ja alles heeft een keer zijde, maar het heeft een vertraging en een schakelaartje is vrij klein dus heb je keuze genoeg om deze ergens weg te moffelen.

verder staat thuis de bestuurders zijde strak langs een hek dus die deur kan je niet openen.
Dan springt er licht aan op 2 plaatsen als je in de buurt komt.

Hoi Ronald,

Dat verborgen schakelaartje wat schakel je er precies mee?? stroom voor brandstof pomp?? of ??? de start relais misschien ??? :sjaal
Je schrijft ook: "Dan springt er licht aan op 2 plaatsen als je in de buurt komt." Zijn dat de lichten van het huis?? of heb je een capacitieve schakeling in de bus de de lampen in schakelt??? Een bouw schema van iets dergelijks spreek mij wel aan, kan het dan wel na maken. :jumpklap

Mvg,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Ik zal je een pb sturen vetreft de schakelaar.

Het licht is idd van het huis.
Als je ongeveer een meter bij de carpoort komt springt het licht aan, 1 voor aan en 1 achter aan de bus.
Zo is de gehele bus/oprut/carpoort verlicht.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal, of terug vinden van je bus

Bericht door Jakob G »

Een telefoon inbouwen kan een goed en goedkope manier zijn om je bus terug te vinden.

Mvg,
Jakob
Ps, Politie vindt gestolen telefoons dankzij tracking app
maandag 19 augustus 2013, 14:56 door Redactie, 7 reacties
Dankzij een tracking app die een 19-jarige Tilburgse op haar iPhone had geïnstalleerd heeft de politie twee dieven aan kunnen houden. Haar tas met daarin onder meer haar iPhone en de HTC telefoon van een vriendin werd vannacht in een Tilburgs café gestolen. Na de ontdekking dat haar tas gestolen was, vroeg ze een bekende om in te loggen zodat ze kon zien waar haar toestel was.
Ze zag dat de telefoon in een woning in de wijk Zorgvlied moest zijn, waarop ze de politie informeerde. Agenten deden eerst nader onderzoek voordat men besloot het pand binnen te gaan. In de woning werden de gestolen tas en de twee gestolen telefoons aangetroffen, waarna de 21-jarige bewoner en een 21-jarige vrouw uit Moergestel, die eveneens in de woning verbleef, werden aangehouden.
De politie adviseert smartphonegebruikers om een tracking app te installeren. Daarmee kunnen dieven en of helers beter opgespoord worden.
https://www.security.nl/posting/360661/" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]

Wie geeft een reactie, het lijkt mij een goede goedkope oplossing, en in nood kan je gebruikmaken van het mobiel. :feest

Mvg,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: Voorkom diefstal

Bericht door rene930 »

Dit is zeker een optie maar dan is de auto al weg.
Bovendien is het bij diefstal van de wat duurdere auto's voor de dieven interessant om een gsm/gps scrambler te gebruiken.
Zo'n apparaat stoort op een bepaald frequentie gebied waardoor er geen nuttige signalen de lucht in gaan.
Dit spul is overal voor iedereen te koop en erg handig voor de betere dief.
Diefstal proberen te voorkomen is het beste vind ik.
T5 GP Multivan Edition 25
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Multivan Generation »

In EDC-17 motorcomputers zou het mogelijk moeten zijn,
om de kenvelden die te maken hebben met de wegrij blokkering,
te beveiligen zodat die niet gedeactiveerd kunnen worden.
Een apparaatje op de OBD connector kan dan dus niet,
even simpel in 20 seconden, de wegrijblokkering deactiveren..

Doe er je voordeel mee

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

rene930 schreef:Dit is zeker een optie maar dan is de auto al weg.
Bovendien is het bij diefstal van de wat duurdere auto's voor de dieven interessant om een gsm/gps scrambler te gebruiken.
Zo'n apparaat stoort op een bepaald frequentie gebied waardoor er geen nuttige signalen de lucht in gaan.
Dit spul is overal voor iedereen te koop en erg handig voor de betere dief.
Diefstal proberen te voorkomen is het beste vind ik.
Daar heb je helemaal gelijk in daar om hebben wij ook de BEARLOCK laten in bouwen verdienen het weer terug door korting op de verzekering premie, maar je wilt tocht het nog wat beter doen, vandaar de verdere zoektocht en reacties op wat andere naar voor brengen als goede tip.

Ja de dieven kunnen we bij het jatten het signaal gaan storen maar tijden het rijden blijft het apparaat wat je in bouwt wel zijn werk doen en kan de bus terug gevonden worden waar het uiteindelijk word geplaatst of onderweg dat je dief al word gestopt omdat ze het signaal gevolg hebben. :T4politie :politie

We blijven gewoon door gaan om preventief te zijn en laten we elkaar er bij helpen, op goede ideeën te komen.

We zien er naar uit.

Mvg,
Jakob G.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal en slaap er door beter.

Bericht door Jakob G »

Multivan Generation schreef:In EDC-17 motorcomputers zou het mogelijk moeten zijn,
om de kenvelden die te maken hebben met de wegrij blokkering,
te beveiligen zodat die niet gedeactiveerd kunnen worden.
Een apparaatje op de OBD connector kan dan dus niet,
even simpel in 20 seconden, de wegrijblokkering deactiveren..

Doe er je voordeel mee

Groeten Peter
Beste Peter,

Je komt weel vaker met goede reactie's kun je er mij meer over vertellen in een PBtje

Mvg,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Niet enkel een pb, maar gewoon hier op het forum.
Dan herft een ieder er wat aan.... Zoals ikke ;)
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Heb overgens afdekplaatjes op de deuren gezet.
OK nu kan je geen sleutel gebruiken dus moet de ab zeker vol zijn, maar de tegen partij kan nu dus ook geen sleutel gebruiken of namaken.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

ronald tdi schreef:Heb overgens afdekplaatjes op de deuren gezet.
OK nu kan je geen sleutel gebruiken dus moet de ab zeker vol zijn, maar de tegen partij kan nu dus ook geen sleutel gebruiken of namaken.
Dag Ronald,

Wat heb je gebruikt als dekplaatjes en hoe heb je het bevestigt, je hebt zeker ook de code afgedekt onder bij het voor raam, dieven maken namelijk foto's van de code's om er vervolgens sleutel bij te laten maken.
Is er misschien iemand zo handig valse codes te maken en dat we die er overheen plakken???

Ronald in wij zien uit naar verdere tips, en zeker de aanvullende tip van Multivan Generation Peter :jumpklap :wjw

Mvg,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Deze zijn standaard plaatjes die je op de plek van hwt sleutelgat kan zetten.
Mijn oude buurjongen heeft een schade herstel/spuit bedrijf en wist hiervan.
Hij kreeg een total los t5 waar zo'n plaatje op zat.
Na taxatie heeft hij gevraagt of hij 1 plaatje mocht hebben en zo kreeg ik deze.
Op de andere deuren zat al zo'n plaatje.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Oviivo »

ronald tdi schreef:Deze zijn standaard plaatjes die je op de plek van hwt sleutelgat kan zetten.
Mijn oude buurjongen heeft een schade herstel/spuit bedrijf en wist hiervan.
Hij kreeg een total los t5 waar zo'n plaatje op zat.
Na taxatie heeft hij gevraagt of hij 1 plaatje mocht hebben en zo kreeg ik deze.
Op de andere deuren zat al zo'n plaatje.
Heb je ook de slotcilinders verwijderd (achter de afdekplaatjes)?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

ronald tdi schreef:Deze zijn standaard plaatjes die je op de plek van hwt sleutelgat kan zetten.
Mijn oude buurjongen heeft een schade herstel/spuit bedrijf en wist hiervan.
Hij kreeg een total los t5 waar zo'n plaatje op zat.
Na taxatie heeft hij gevraagt of hij 1 plaatje mocht hebben en zo kreeg ik deze.
Op de andere deuren zat al zo'n plaatje.
Hoi Ronald,

Heb je er toevallig er ook fotootjes van, zijn ze ook ergens te bestellen??? :jump

Mvg,
Jakob G.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... aken.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Jakob G op 24 jan 2014, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie