Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ervaring met Tunex ?????
ervaring met Tunex ?????
wie heeft er ervaring met de firma Tunex. positief/ negatief
doen veel in tunning van auto's.
zit met het volgende wil kat er onderuit halen en erg klep dicht zetten.( auto nu t5 2.5tdi)
dit heb ik bij mijn vorige auto t4 2.5 tdi ook gedaan daarna geen problemen meer.
wat kan ik het beste doen??
mvg farmer
doen veel in tunning van auto's.
zit met het volgende wil kat er onderuit halen en erg klep dicht zetten.( auto nu t5 2.5tdi)
dit heb ik bij mijn vorige auto t4 2.5 tdi ook gedaan daarna geen problemen meer.
wat kan ik het beste doen??
mvg farmer
-
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
- Contacteer:
Re: ervaring met Tunex ?????
Het forum staat vol met weetjes over Tunex, gewoon de zoekfunktie gebruiken.
Zelf gekozen voor JD Enginering waar ze het roetfilter hebben verwijderd en een pijp ervoor gemonteerd hebben en de EGR afgedicht en eveneens uitgeschreven. En tevens gesipt hebben van 140 naar ongeveer 170 beestjes.
Absoluut tevreden, onderin meer kracht en aanzienelijk zuiniger en naar mijn idee een betrouwbare tuner.
Nadeel is de prijs maar die laat je achter je als je hard wegrijd
Zelf gekozen voor JD Enginering waar ze het roetfilter hebben verwijderd en een pijp ervoor gemonteerd hebben en de EGR afgedicht en eveneens uitgeschreven. En tevens gesipt hebben van 140 naar ongeveer 170 beestjes.
Absoluut tevreden, onderin meer kracht en aanzienelijk zuiniger en naar mijn idee een betrouwbare tuner.
Nadeel is de prijs maar die laat je achter je als je hard wegrijd
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: ervaring met Tunex ?????
Tunex is heel relaxt en goedkoop, mijn ervaring is positieffarmer schreef:wie heeft er ervaring met de firma Tunex. positief/ negatief
doen veel in tunning van auto's.
zit met het volgende wil kat er onderuit halen en erg klep dicht zetten.( auto nu t5 2.5tdi)
dit heb ik bij mijn vorige auto t4 2.5 tdi ook gedaan daarna geen problemen meer.
wat kan ik het beste doen??
mvg farmer
Ze copieeren je oude software op een CD
Zetten de aangepaste (snelle) software erop met laptop via OBD en binnen 10 min. sta je weer buiten.
Bevalt het niet ?
krijg je al je geld terug en middels de CD die je mee hebt gehad zetten ze je oude software weer terug, gratis !
Deze ervaring betreft wel mijn T4 uit 2002 , voor de T5 ligt het allemaal iets gecompliceerder.
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 17 nov 2013, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: ervaring met Tunex ?????
Tunex?
Gewoon standaard chip schuiver! (Zoals zovelen)
Gewoon standaard chip schuiver! (Zoals zovelen)
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ervaring met Tunex ?????
Is niet echt een aanrader,
net zoals de vorige schrijver ook al aangaf..
Software op maat kan je zo veel meer geven..als een standaard er in gekwakte file van Tunex.
Gebruik de zoekfunctie maar eens en kijk ook maar eens naar de topics over roetfilter..
net zoals de vorige schrijver ook al aangaf..
Software op maat kan je zo veel meer geven..als een standaard er in gekwakte file van Tunex.
Gebruik de zoekfunctie maar eens en kijk ook maar eens naar de topics over roetfilter..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: ervaring met Tunex ?????
weet het niet meer veel problemen gehad met de t5. denk dat ik weer terug ga na de t4 beviel me veeeeel beter.
mvg farmer
mvg farmer
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: ervaring met Tunex ?????
farmer schreef:weet het niet meer veel problemen gehad met de t5. denk dat ik weer terug ga na de t4 beviel me veeeeel beter.
mvg farmer
Ook 6000 euro armer aan rep. tussen 125.000 / 130.000 km in 6 maanden tijd ? Of ben ik nog steeds record houder ?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: ervaring met Tunex ?????
denk dat ik een goede 2e plek bezit nu.
maar heb ook nog niet zo veel km gereden 35.000 km
kop gereviseerd
aandrijfas rechts kapot
turbo kapot.
maar heb ook nog niet zo veel km gereden 35.000 km
kop gereviseerd
aandrijfas rechts kapot
turbo kapot.
-
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
- Contacteer:
Re: ervaring met Tunex ?????
Mis ik iets??farmer schreef:denk dat ik een goede 2e plek bezit nu.
maar heb ook nog niet zo veel km gereden 35.000 km
kop gereviseerd
aandrijfas rechts kapot
turbo kapot.
In een eerder topic berichtte je van een km stand van 312.000 km.. of bedoel je dat je zelf er 35.000 km bijgestuurd hebt?
Re: ervaring met Tunex ?????
ja ja goed opgelet.
maar als het al zo veel problemen geeft i met 35000 km wordt je gevoel er niet beter op he.
maar als het al zo veel problemen geeft i met 35000 km wordt je gevoel er niet beter op he.
ervaring met Tunex en: afdoppen? wie ?
Tunex: Verwijdering roetfilter: levert weinig op (bij 170.000 km)
Advies om EGR klep af te doppen met een plaatje.
Ze weten echter niet waarover ze spreken.
Als je dit al laat doen, moet er wel een klein gaatje in, anders foutmeldingen.
Ze doen het in ieder geval niet zelf, ondankes dat ze zeggen dat het een klusje van niets is.
Tuning is standaard, niet specifiek.
Resultaat van stage 1 slecht, onzuiniger.
Als je al zuinig rijdt (met puntje van je teen gas geeft) zou stage 1 volgens hen zelf niet eens veel doen!
Werd het ineens een eco-tuning, die helemaal niets deed.
Kortom: niet veel soeps, helaas. Volgens mij standaard 'chip-schuiver'.
Dus: wie weet een goed en betaalbaar afdop adres met gaatje voor T5 2.5 TDI 130 pk (2009)?
T5 TDI 130 PK (2009) kort dubbele cabine.
170.000 km
- rond 125.000 aandrijfas voor kapot
* volgens lokale VW Garage bijna bij alle T5 modellen (2004-2009), rond 125.000 km; volgens Pon niet.
- rond 150.000 versnellingsbak kapot
* volgens VW / Pon revisiebak nodig met drukgroep en koppelingsplaten, ca 5500 €
* volgens revisiebedrijf in Groningen: alleen lagers vervangen, drukgroep en koppelingsplaten, ca 2000 €
- kortom: een feest auto met veel kosten!
Advies om EGR klep af te doppen met een plaatje.
Ze weten echter niet waarover ze spreken.
Als je dit al laat doen, moet er wel een klein gaatje in, anders foutmeldingen.
Ze doen het in ieder geval niet zelf, ondankes dat ze zeggen dat het een klusje van niets is.
Tuning is standaard, niet specifiek.
Resultaat van stage 1 slecht, onzuiniger.
Als je al zuinig rijdt (met puntje van je teen gas geeft) zou stage 1 volgens hen zelf niet eens veel doen!
Werd het ineens een eco-tuning, die helemaal niets deed.
Kortom: niet veel soeps, helaas. Volgens mij standaard 'chip-schuiver'.
Dus: wie weet een goed en betaalbaar afdop adres met gaatje voor T5 2.5 TDI 130 pk (2009)?
T5 TDI 130 PK (2009) kort dubbele cabine.
170.000 km
- rond 125.000 aandrijfas voor kapot
* volgens lokale VW Garage bijna bij alle T5 modellen (2004-2009), rond 125.000 km; volgens Pon niet.
- rond 150.000 versnellingsbak kapot
* volgens VW / Pon revisiebak nodig met drukgroep en koppelingsplaten, ca 5500 €
* volgens revisiebedrijf in Groningen: alleen lagers vervangen, drukgroep en koppelingsplaten, ca 2000 €
- kortom: een feest auto met veel kosten!