Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

pompverstuiver

vragen over de T5
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: pompverstuiver

Bericht door jos_br »

teevijf schreef:Bedankt Jos. Er zijn nog een paar topics waar behoefte is aan verstandig commentaar, ga zo door.
Sorry, wordt altijd een beetje ongemakkelijk wanneer iemand onzin begint uit te kramen. Een verstuiver kost geen € 1200,=. Juist met verstuivers hebben we niet echt problemen, met de kop wel.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: pompverstuiver

Bericht door emil »

ja , jammer dat er zulke woorden worden gebruikt
maar degene die hier wat langer op het forum zitten kennen robert inmiddels wel
zijn al een paar dingetjes geweest, iets met een tuner en een voorval met de aanschafprijs wat gewoon gelogen was
aangezien hij geen t5 meer heeft had ik gehoopt dat hij zijn negatieve commentaar hier niet meer zou posten
................maar helaas
dus jos... , sorry
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: pompverstuiver

Bericht door jos_br »

Aha!

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: pompverstuiver

Bericht door robertTREBOR »

Okay mijn welgemeende excuus voor het woord LOOSER , maar dat komt omdat iemand mij van onwaarheid beticht.

Ik heb hier nog NOOIT een onwaarheid op het forum gezet, waarom ? Ik heb hier niets te verdienen of te verliezen.

En dat een pompverstuiver wissel bij de dealer 1214 euro kost en bij een universeel bedrijf minder dat zou best kunnen.

Maar als je bus ineens voor een stoplicht afslaat en niet meer aanslaat dan heb je wel gratis mobiliteits garantie mits je altijd

in onderhoud bij de dealer bent geweest, zoals ik.

Ik denk dat op een oprijwagen trekken en naar een universeel bedrijf brengen ook 350 euro

kost en dan ben je net zo duur uit toch ?? Of komt dat Universele bedrijf ook gratis met een oprijwagen ?

Laten we gewoon eerlijk tegenover elkaar zijn en het forum gebruiken waar het voor is , ervaringen bespreken zowel de goede

als soms ook de slechte, en bruikbare tips uitwisselen.

Een T5 is helaas niet de kwaliteit van een T4 daar had ik al die ongein niet mee.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
teevijf
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2007, 20:12

Re: pompverstuiver

Bericht door teevijf »

robertTREBOR schreef:Okay mijn welgemeende excuus voor het woord LOOSER , maar dat komt omdat iemand mij van onwaarheid beticht.

Ik heb hier nog NOOIT een onwaarheid op het forum gezet, waarom ? Ik heb hier niets te verdienen of te verliezen.

En dat een pompverstuiver wissel bij de dealer 1214 euro kost en bij een universeel bedrijf minder dat zou best kunnen.

Maar als je bus ineens voor een stoplicht afslaat en niet meer aanslaat dan heb je wel gratis mobiliteits garantie mits je altijd

in onderhoud bij de dealer bent geweest, zoals ik.

Ik denk dat op een oprijwagen trekken en naar een universeel bedrijf brengen ook 350 euro

kost en dan ben je net zo duur uit toch ?? Of komt dat Universele bedrijf ook gratis met een oprijwagen ?

Laten we gewoon eerlijk tegenover elkaar zijn en het forum gebruiken waar het voor is , ervaringen bespreken zowel de goede

als soms ook de slechte, en bruikbare tips uitwisselen.

Een T5 is helaas niet de kwaliteit van een T4 daar had ik al die ongein niet mee.


Niemand beticht je hier van een onwaarheid, het is altijd vervelend als je een garagerekening krijgt waar je van schrikt. En meer dan dat is het niet wat mij betreft, daar ging mijn opmerking over.
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: pompverstuiver

Bericht door Jay »

@robert trebor
jouw T5 is van 10-2008, getuned bij JD, oa is de roetkat verwijdert en de software is uitgeschreven, toch?

Bij tuning vervalt in principe de fabrieksgarantie, dat zal niet zo zeer zijn mbt bijvoorbeeld de lichtschakelaar maar met name motor, aandrijving (v-bak, aandrijf assen ed).

En denk jij (zonder enige schroom) als je eventueel je bus naar Duitsland (of Frankrijk) had gebracht, dan wel voor garantie in aanmerking zou zijn gekomen?

Dat denk ik dus echt niet …
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: pompverstuiver

Bericht door robertTREBOR »

Jay schreef:@robert trebor
jouw T5 is van 10-2008, getuned bij JD, oa is de roetkat verwijdert en de software is uitgeschreven, toch?

Bij tuning vervalt in principe de fabrieksgarantie, dat zal niet zo zeer zijn mbt bijvoorbeeld de lichtschakelaar maar met name motor, aandrijving (v-bak, aandrijf assen ed).

En denk jij (zonder enige schroom) als je eventueel je bus naar Duitsland (of Frankrijk) had gebracht, dan wel voor garantie in aanmerking zou zijn gekomen?

Dat denk ik dus echt niet …
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pompverstuivers gaat stuk of je nu tuned of niet.
Cijlinderkoppen daar trillen de pompverstuivergaten van ovaal getuned of niet.
Vraag aan JD dat zijn de motor experts bij uitstek of dit ook maar iets met tunen te maken hebt als je er zelf geen verstand van hebt.
ik heb alleen laten tunen om zuiniger te kunnen rijden, mijn verbruik was na tunen 1 op 13 soms 1 op 13.5
ik reed er als een dooie mee omdat ik wist dat de techniek kwetsbaar was, kwam zelden boven de 2200 omw.
Met een set remblokken deed ik 120 dkm.
Helaas maakt het bij de T5 niet uit stuk gaat het sowieso, verder geen kwaad woord over de T5 het is een fijne bus.
Coulance garantie is max 48 maanden of max 100.000 km bij PON of je nu tuned of niet dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
Naar Duitsland gaan als je in Rotterdam woont is ook geen optie dus daar schiet je ook nix mee op.
Het kost gewoon serieus geld om in een T5 te rijden daar moet je geen problemen mee hebben dan is er nix aan het handje.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: pompverstuiver

Bericht door ktmkrik »

Overal waar het woord pompverstuiver opduikt komt het ellendige verhaal weer opduiken....Robert WE WETEN NU WEL EEN KEER DAT JIJ GENAAID BENT DOOR JOU DEALER!!!
Jij denkt ook alles beter te weten mannetje hou eens een keer op met die eindeloze verhalen, daar zit niemand meer op te wachten!
Als 1 iemand weet waar die over praat dan is het Jos wel, om dan met termen als looser te gaan gooien geeft wel aan dat je nog steeds gefrustreerd bent maar ga daar een ander mee lastig vallen en NIET hier op het forum!!
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: pompverstuiver

Bericht door fokkert »

Ik heb nu 430.000 km met de BNZ motor. BPC Turbo en +200 pk. Wist niet dat de verstuivers kapot konden gaan. Nooit geen last van gehad. :adhd
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: pompverstuiver

Bericht door heemskerk »

Heren, heren toch...

Kapitale letters in rood of zwart;
Wie schreeuwt krijgt met de gard

Papa Jos bedoelt het goede,
maar was confuus door Robert's woede

De Sint maakt gratis goede franje:
Koop je T5 of UP voortaan maar in Spanje!

Garantie tot in lengte van dagen,
Coulance? je hoeft er alleen maar om te vragen!

Ben Pon én alle stoute dealers van VW,
gaan in de zak direct naar Spanje mee

In ieder dealerfiliaal
staat bij de Sint in Spanje de klant alleen centraal

Verstuiver, kop of aandrijfas
bij ons in Spanje is iédere VW rijder MATELOOS IN ZIJN SAS!
Laatst gewijzigd door heemskerk op 06 dec 2013, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: pompverstuiver

Bericht door harry t5 191 »

:yes

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie