Jay schreef:@robert trebor
jouw T5 is van 10-2008, getuned bij JD, oa is de roetkat verwijdert en de software is uitgeschreven, toch?
Bij tuning vervalt in principe de fabrieksgarantie, dat zal niet zo zeer zijn mbt bijvoorbeeld de lichtschakelaar maar met name motor, aandrijving (v-bak, aandrijf assen ed).
En denk jij (zonder enige schroom) als je eventueel je bus naar Duitsland (of Frankrijk) had gebracht, dan wel voor garantie in aanmerking zou zijn gekomen?
Dat denk ik dus echt niet …
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pompverstuivers gaat stuk of je nu tuned of niet.
Cijlinderkoppen daar trillen de pompverstuivergaten van ovaal getuned of niet.
Vraag aan JD dat zijn de motor experts bij uitstek of dit ook maar iets met tunen te maken hebt als je er zelf geen verstand van hebt.
ik heb alleen laten tunen om zuiniger te kunnen rijden, mijn verbruik was na tunen 1 op 13 soms 1 op 13.5
ik reed er als een dooie mee omdat ik wist dat de techniek kwetsbaar was, kwam zelden boven de 2200 omw.
Met een set remblokken deed ik 120 dkm.
Helaas maakt het bij de T5 niet uit stuk gaat het sowieso, verder geen kwaad woord over de T5 het is een fijne bus.
Coulance garantie is max 48 maanden of max 100.000 km bij PON of je nu tuned of niet dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
Naar Duitsland gaan als je in Rotterdam woont is ook geen optie dus daar schiet je ook nix mee op.
Het kost gewoon serieus geld om in een T5 te rijden daar moet je geen problemen mee hebben dan is er nix aan het handje.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)