Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Monteren trekhaak

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dominique
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2007, 12:49
Locatie: Pellenberg (België)

Monteren trekhaak

Bericht door dominique »

Heeft iemand ervaring omtrent het zelf plaatsen van een trekhaak op de T5 alsook aansluiting van het electrisch gedeelte ??
Adressen in Duitsland voor aankoop trekhaak op paralelle markt ?

Dominique
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Hans Free-lance
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2007, 00:24
Locatie: Nieuw Weerdinge

monteren trekhaak

Bericht door Hans Free-lance »

Als je een beetje handig bent is het heel goed zelf te doen. (1,5 uurtje)

Je begint met het downloaden van montage handleiding in de vorm van een pdf-file. Ikzelf heb deze handleiding gedownload vanaf de website van hollands beroemste trekhaak fabrikant uit Staphorst.

Tweedehands trekhaken voor een T5 worden regelmatig aangeboden op de diverse sites (Marktplaats, Speurders etc.) Let wel op!!! Soms probeert een slimmerik een trekhaak te verkopen die hij als schadehersteller tijdens z'n werk heeft moeten vervangen.

Ik heb zelf een complete originele aansluitset bij de dealer gekocht (€47,49 excl. btw). Ik geef je het advies om ook een originele aansluitset te gebruiken.
Je kan dan alles aansluiten op je originele achterlicht-stekkers en je hoeft dus geen draden door te knippen of bij te voegen.

Het is wel belangrijk om van tevoren te weten waar je de trekhaak voor gaat gebruiken. Als het is om een normale aanhanger te slepen volstaat de kabelset zoals ik die boven noem. Ga je er echter bijv. een sleurhut achter hangen met een constant stroom aansluiting voor je 12 volt koelkast, magnetron en airco dan moet je er een extra (prijzig :ie ) kastje bij kopen.

Misschien weet iemand anders hoe dit kastje precies heet.

In ieder geval succes.

Hans
Je moet niet vloeken...da's beter voor later....
berry
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mar 2007, 18:48
Locatie: veldhoven

Bericht door berry »

heb het bij mijn T5 ook gedaan , valt wel mee
Gebruikersavatar
dominique
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2007, 12:49
Locatie: Pellenberg (België)

Bedankt, maar wat met modellen 2008

Bericht door dominique »

Ik heb me laten wijsmaken dat het met de modellen 2008 vrijwel onmogelijk wordt zelfd de stekker aan te sluiten ingevolge het gebruik van totaal nieuwe stekkers in de wagen zelf. Bovendien zou het gebruik van de computer onontbeerlijk zijn voor de programmatie ????
Plaats reactie