Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

opknapper multivan westfalia

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door arjanzevenaar »

daar gaan we weer,

Na lange tijd bezig geweest te zijn ander dingen dan de bus ( oa aanleggen tuin voor de vrouw) staat de bus nu al 4 maanden stil op bokken onder de carpoort. IK begin mijzelf zo langzaamhand wel af te vragen waar ik aan ben begonnen. Want wat een enorme roestbak is die T4, tenminste die van mij. nou ja foto's zullen voor zich spreken.
Hier staat de bus onder de carpoort
bus onder de carpoort
bus onder de carpoort
002 (Mobile).JPG (62.64 KiB) 2243 keer bekeken
|oppervlakkige roest bij de deuren
003 (Mobile).JPG
(50.38 KiB) 1299 keer gedownload
Roestige remmen en voor de oplettende kijker ook nog eens de verkeerde remschijven, deze schijven hebben er 5000 km op gezeten maar er werd mij verteld dat het de verkeerde waren, misschien wil iemand ze nog overnemen, volgens mij passen we wel op een 2,4D of een 1.9D, ik heb geen idee.
004 (Mobile).JPG
004 (Mobile).JPG (58.16 KiB) 2243 keer bekeken
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door arjanzevenaar »

en dat was nog niet het ergste, Omdat er in de bus altijd een toch een rare lucht hing weet ik nu waar die lucht vandaan kwam, het tussenschot of ook wel genoemd het ......, (ben ff de naam kwijt) was achter de accu compleet doorgeroest. Het rare was dat je er helemaal niks van zag, ja een klein streepje met roest zag je zitten maar ik prikte er met mijn vinger zo doorheen, oeps, baal baal.
016 (Mobile).JPG
halllllloooooooo... echo echo
(52.4 KiB) 1298 keer gedownload
de accu past er doorheen.....
de accu past er doorheen.....
018 (Mobile).JPG (66.25 KiB) 2242 keer bekeken
021 (Mobile).JPG
en nog meer roest.....
(59.02 KiB) 1298 keer gedownload
hierna de velourse automatten ook maar gelijk eruit moeten halen en deze gelijk weggebracht bij het chemisch afval. Voordeel is de bus ruikt weer normaal. Tenminste voor zolang het duurt want de radiateur van de achterste verwarming is ook lek....tja..... T4 for ever............... :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 ( uuuuh waarom is die <----- bus ook groen...????)
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door Jurgen VH »

:ie das een hele klusbus :muur
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door arjanzevenaar »

Zo, dat is lang geleden. Kortom de zin en de tijd ontbrak eraan om hier iets op te schrijven. 28 mei van vorig jaar. Ik ben daarna nog 2 maanden bezig geweest, heb veel geleerd en wil hierbij zeker mijn schoonvader bedanken voor het plaatwerk. Ik heb de bus niet 100% aangepakt gewoon omdat het te koud was om te spuiten. Ik had de bus onder de carpoort staan en aangezien ik wilde spuiten met 2 componenten lak moet het daarvoor wel 20 graden wezen. Dat had ik weer. Maar alles is toch nog goed gekomen alleen heb ik de bus niet 100% kunnen spuiten. dit doe ik op een later tijdstip, ik weet nu hoe het moet.

Hierbij gewoon wat foto'tjes van de klusbus....
002-small.jpg
(58.83 KiB) 1090 keer gedownload
roestige ophanging. roestige instapbak, gaten in plaatwerk....
002-small.jpg
(63.2 KiB) 1090 keer gedownload
pas stukken maken.
004-small.jpg
(48.22 KiB) 1090 keer gedownload
en het nieuwe plaatwerk komt binnen.
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door arjanzevenaar »

007-small.jpg
007-small.jpg (52.31 KiB) 2033 keer bekeken
ook het raam was roestig, en dan ga je krabben en vallen er gaten in.....Tja moeten we dan toch die stap maar gaan zetten....???
027-small.jpg
027-small.jpg (58.9 KiB) 2033 keer bekeken
Nu is er geen weg meer terug, de ruit zat al los aan de bovenkant....
020-small.jpg
(64.78 KiB) 1089 keer gedownload
Ook bij de instapbakken was het niet best.
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door arjanzevenaar »

001-small.jpg
001-small.jpg (55.06 KiB) 2031 keer bekeken
Alle roest uit de raam sponning verwijderen.
003-small.jpg
(54.32 KiB) 1087 keer gedownload
Nieuw plaatwerk passend maken.
001-small.jpg
001-small.jpg (57.01 KiB) 2031 keer bekeken
Nieuw plaatwerk erin "plakken".
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door arjanzevenaar »

013-small.jpg
013-small.jpg (62.94 KiB) 2030 keer bekeken
Ik had hier de bus voor de eerste keer gespoten, wel met een kapotte compressor en zonder oliefilter, gevolg een sinassappelhuid van de bus en wat gevloek en getier. Het enige voordeel is dat ik nu weet hoe hard die lak is, ik ben samen met mijn schoonvader 3 dagen bezig geweest om alles glad te krijgen met schuurpapier. Met de motorkap 7 uur lang op gezwoegd...Flink balen. De verf is wel heel erg goed. Mag ik daarvoor reclame maken... http://www.thecolorestore.nl..." onclick="window.open(this.href);return false;.

ook het spuiten veel mij 100% mee. Ik heb dus alleen de dorpels gespoten en de voorkant en de bovenkant van de bus gedeeltelijk. In de toekomst wil ik de hele bus spuiten maar dan wel met mooi warm rustig weer.
2013-06-30 19.20.16-small.jpg
2013-06-30 19.20.16-small.jpg (59.19 KiB) 2030 keer bekeken
De bus was dus net 2 dagen klaar en hierbij een foto toen we al in midden frankrijk stonden. Een top vakantie gehad.
Picture1.jpg
en hier de bus afgelopen oktober in Normandie. Ook weer een top vakantie. Weet ik tenminste waar ik het voor deed.

:T44EVER :zwaai
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door mastercraft »

Je vraagt je toch af hoe een 1998 er zo verrot bij kan staan. De mijne is van 1999 en heb hem net zover los gehad maar geen roest gevonden.

Het resultaat is iedergeval weer super. Een strakke t4 waar je weer heel veel plezier mee kan hebben.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door Pascal-141 »

Wat een erge staat van doorroesten zeg , en dat voor een 98-er :ie
Dat is echt niet normaal , wat oppervlakkige roest , of eens een klein gaatje , maar dit is wel erg zeg.
Waar heeft die bus zo lang stilgestaan ? In een vochtige kelder of zo ? :muur

Maar euh ... je bent goed bezig hoor :toppie
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door arjanzevenaar »

Die vraag heb ik mij ook meerdere keren afgevraagd. Mijn vermoeden is dat het een echte surfbus is geweest, ik haal er nu nog soms zand uit, en dan dat echte zand wat je vind aan strand. Dus misschien veel stil gestaan aan de kust en toen ergens weggezet in een weiland of zo :knipoog . De bus is van een duitser geweest en heb zelfs zijn naam kunnen traceren, ik vond enkele bonnetjes en camping toegangskaartjes uit Spanje met een Duitse naam en zelfs geld, jawel duitse marken..............

Maar ja, ik heb de bus nu van binnen en buiten gezien en ben er best tevreden over. Sterker nog het wordt voor mij denk ik een echte klassieker. Hij rijd goed en is heel zuinig. Misschien nog een ander interieur, stoelen en banken zou ik graag anders willen hebben. Bedankt voor de reacties ! :yes :T44EVER
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door matje86 »

arja er staat een compleet interrieur in bruggen te koop, ik had 700 geboden maar hij wil er 900 voor hebben
ik heb geen foto,s gezien maar ga er van uit dat het er uit ziet als een dikke duitser(stof gok ik op caravelle bs)

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... ref=search" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door heartbeat »

Nou petje af hoor wat je allemaal geflikt heb maar wil hem nu wel eens in het echie zien kom je dit jaar ook naar de camper meeting super gezellig en heel veel info voor en van elkaar
Rob & Lize
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door arjanzevenaar »

bedankt voor de reacties. @Rob: als ik er de gelegenheid voor heb kom ik zeker camperen. @Matje, Bedankt voor de tip alleen ik zit meer te denken aan interieur van de laatste serie, generation of atlantis of bijvoorbeeld deze: http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 1-mercedes" onclick="window.open(this.href);return false;
Davebv
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2013, 22:24
Locatie: Rotterdam

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door Davebv »

Sodeju, als jij jezelf een hobby sleutelaar noemt dan ben ik echt onhandig....

Respect hoeveel tijd liefde je in de T4 stopt.

Vooral blijven posten, kan ik wat van leren :-)
Transporter T4 2.5 TDI 102pk 1999
Een mountainbike die perfect in de T4 past !
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door matje86 »

arjanzevenaar schreef:bedankt voor de reacties. @Rob: als ik er de gelegenheid voor heb kom ik zeker camperen. @Matje, Bedankt voor de tip alleen ik zit meer te denken aan interieur van de laatste serie, generation of atlantis of bijvoorbeeld deze: http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 1-mercedes" onclick="window.open(this.href);return false;
de laatste serie dan mag je de vloer weer verbouwen :werkaanT4 glijgoten en zzo kosten rond de 300 euro

deze is eenvoudiger een hang b2b een staande met koolbox http://www.ebay.de/itm/Sitz-Sitze-Innen ... 565ff9ca26" onclick="window.open(this.href);return false; mits compleet met koolbox en console,s(wordt vaak appart aangeboden)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie