Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorkom diefstal

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ktmkrik »

Een dummie stekker is zonde van je energie die je er insteekt omdat dit gewoonweg geen enkele zin heeft.
Als ze willen komen ze er zelfs via de bedrading van je zijknipperlichten in of via de contactdoos bij de trekhaak!
Een schot hagel is het enigste wat helpt om het tuig uit de goot bij je auto weg te houden,
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Nou dat weet ik nog niet.
Stekker aansluiten en geen signaal of iets krijgen is al gauw van sjips wat is hier aan de hand.
Zaklamp er onder door en als je dan 1 2 3 niets ziet laat je het al gauw staan.
OK later terug en op een andere manier proberen dat kan.
Vandaar de extra onderbreker maken en een flinke stuurslot er op.

Heeft m.i. altijd wel iets zin.
En die hagel als bonus natuurlijk :lach
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ktmkrik »

Een Bearlock heeft in mijn ogen dan nog het meeste effect.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Dat is zeker zo, maar niet iedereen heeft een paar 100 euro liggen om dat ff te doen.
Staat zeker op mijn lijst zoals zo veel dingetjes, maar die euries he....
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: Voorkom diefstal

Bericht door WouterW »

ktmkrik schreef:Een dummie stekker is zonde van je energie die je er insteekt omdat dit gewoonweg geen enkele zin heeft.
Als ze willen komen ze er zelfs via de bedrading van je zijknipperlichten in of via de contactdoos bij de trekhaak!
Een schot hagel is het enigste wat helpt om het tuig uit de goot bij je auto weg te houden,
Precies, en daarom ga voor een home-made startonderbreker. Via een goed verborgen schakelaar de brandstoftoevoer afsluiten blijft m.i. de beste methode om je bus niet oneigenlijk van plek te laten veranderen. Dmv de zoekfunctie zijn heel veel tips te vinden mbt dit onderwerp.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

ronald tdi schreef:Dat is zeker zo, maar niet iedereen heeft een paar 100 euro liggen om dat ff te doen.
Staat zeker op mijn lijst zoals zo veel dingetjes, maar die euries he....
Jij zal waarschijnlijk ook elk dubbeltje moeten omdraaien zie: Tips voor de minima's overleven in tijd van recessie.
Daar heb je vast wel iets aan, de bearlock geeft ook verzekering premie korting langzamerhand verdien je weer wat terug, en veel minderkans op diefstal.
Wel goed informeren de prijzen lopen uiteen.

Groet,
Jakob G :wjw
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ktmkrik »

ronald tdi schreef:Dat is zeker zo, maar niet iedereen heeft een paar 100 euro liggen om dat ff te doen.
Staat zeker op mijn lijst zoals zo veel dingetjes, maar die euries he....
Begrijp goed dat niet iedereen alles zo maar kan aanschaffen maar wellicht een beetje kan schuiven met de euro's, als je bus weg is kost het meer dan die paar honderd euro toch?
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

ktmkrik schreef:
ronald tdi schreef:Dat is zeker zo, maar niet iedereen heeft een paar 100 euro liggen om dat ff te doen.
Staat zeker op mijn lijst zoals zo veel dingetjes, maar die euries he....
Begrijp goed dat niet iedereen alles zo maar kan aanschaffen maar wellicht een beetje kan schuiven met de euro's, als je bus weg is kost het meer dan die paar honderd euro toch?
Dat heb ik nog net niet gezegd, maar ook de ervaring dat je busje/campertje gestolen word wij moeten er niet aan denken, en je had wat kunnen doen om het te voor komen. :bonk

Groet,
Jakob G
Ps, dan word het zo :camping als hij weg is. :bbq
Laatst gewijzigd door Jakob G op 15 mar 2014, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Voorkom diefstal

Bericht door frank884 »

Ik heb ik 2006 de bearlock erin laten zetten (in een :driveT4 ) dus die zit er al dik 7 jaar in
en dat was toen 123 euro inclusief montage
wel in Poznan bij Bearlock zelf. http://www.niedzwiedz-lock.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
en ik gebruik die altijd,... super systeem in z'n achteruit de pin de bodem in en klaar
het verschil tussen stalen en alu velgen is al veel meer dan dat bedrag!!!

ik geef dat geld liever uit aan veiligheid, dan aan "kitsch" ,....
Laatst gewijzigd door frank884 op 26 jan 2014, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Das inderdaad een groot verschil, maar dan moet je wel naar polen.....
Hier kost het al gauw 500,= euro.
Het gaat zeker gebeuren, echter ook hier even sparen.
Daarnaast wil ik het ook graag gechipt hebben, niet vanwege snelheid, maar om de zuinigheid en het soepele rijden.
Dus voorlopig genoeg wensen die een flinke stuiver kosten.

Betreft het rond komen, als ik jouw verhaal lees mag en durf ik niet te klagen.
Ik/wij moeten inderdaad elke dubbeltje 2 en soms 5 x omdraaien, maar er komt nog steeds rook uit de schoorsteen en we hebben elke dag voldoende eten.
Dus na jouw verhaal gelezen te hebben denk ik dat wij het nog redelijk goed hebben.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Voorkom diefstal

Bericht door robertTREBOR »

ktmkrik schreef:Een dummie stekker is zonde van je energie die je er insteekt omdat dit gewoonweg geen enkele zin heeft.
Als ze willen komen ze er zelfs via de bedrading van je zijknipperlichten in of via de contactdoos bij de trekhaak!
Een schot hagel is het enigste wat helpt om het tuig uit de goot bij je auto weg te houden,
--------------------------------------------------------------
Volgens mij doel je op het canbus sijsteem
Transporters t/m bouwjaar 2008 hebben geen canbus , die hebben nog ouderwetse bedrading lopen ipv data kabel.
Stel dat je wel Canbus hebt snap ik nog steeds niet hoe je via een draadje van je zijknipperlicht je motor
kan starten want dat draadje loopt naar de knipperautomaat.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
red
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013, 14:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door red »

ktmkrik schreef:Een dummie stekker is zonde van je energie die je er insteekt omdat dit gewoonweg geen enkele zin heeft.
Als ze willen komen ze er zelfs via de bedrading van je zijknipperlichten in of via de contactdoos bij de trekhaak!
Een schot hagel is het enigste wat helpt om het tuig uit de goot bij je auto weg te houden,
Hoi, hun moeten bij canbus zijn, om iets te bereiken.
Het is technisch niet mogelijk om via jouw geschrevene het voertuig te starten.

Groeten RED
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

ronald tdi schreef:Das inderdaad een groot verschil, maar dan moet je wel naar polen.....
Hier kost het al gauw 500,= euro.
Het gaat zeker gebeuren, echter ook hier even sparen.
Daarnaast wil ik het ook graag gechipt hebben, niet vanwege snelheid, maar om de zuinigheid en het soepele rijden.
Dus voorlopig genoeg wensen die een flinke stuiver kosten.

Betreft het rond komen, als ik jouw verhaal lees mag en durf ik niet te klagen.
Ik/wij moeten inderdaad elke dubbeltje 2 en soms 5 x omdraaien, maar er komt nog steeds rook uit de schoorsteen en we hebben elke dag voldoende eten.
Dus na jouw verhaal gelezen te hebben denk ik dat wij het nog redelijk goed hebben.
Wij waren minder geld kwijt, overal een goed op gestel mailtje sturen, er is een lijst met inbouwers

Ik ben er heel blij mee dat verschillende, beseffen dat ze het dan nog beter hebben, wij hebben zelfs nog slechtere tijden mee gemaakt en zijn toch blij met wat we hebben en kunnen doen. :jumpklap

Stook gewoon minder trek dikkere kleding aan eventueel termokleding, dat spaar nogal wat uit, de verdere tips kan je ook best wat van proberen, in overleg met jou maatje komen jullie er ook wel uit.

Jou bericht: Daarnaast wil ik het ook graag gechipt hebben, niet vanwege snelheid, maar om de zuinigheid en het soepele rijden.
Dat is ook een grote wens van ons, dan kunnen we iets meer rijden dan nu.


Sterkte en tot later, :wjw
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
red
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013, 14:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door red »

robertTREBOR schreef:
ktmkrik schreef:Een dummie stekker is zonde van je energie die je er insteekt omdat dit gewoonweg geen enkele zin heeft.
Als ze willen komen ze er zelfs via de bedrading van je zijknipperlichten in of via de contactdoos bij de trekhaak!
Een schot hagel is het enigste wat helpt om het tuig uit de goot bij je auto weg te houden,
--------------------------------------------------------------
Volgens mij doel je op het canbus sijsteem
Transporters t/m bouwjaar 2008 hebben geen canbus , die hebben nog ouderwetse bedrading lopen ipv data kabel.
Stel dat je wel Canbus hebt snap ik nog steeds niet hoe je via een draadje van je zijknipperlicht je motor
kan starten want dat draadje loopt naar de knipperautomaat.
Onzin, ze hebben wel canbus.
Groeten RED
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Voorkom diefstal

Bericht door robertTREBOR »

Beste RED

Mijn ex transporter 128KW 8-2008 had nog geen can bus !
Ik kon overal gewone led zonder canbus weerstanden instoppen zonder foutmelding , Xenon koplampen ed.
Ook geen melding van kapotte lampen ed. onze fiat doblo's uit 2010 hebben overduidelijk canbus want zelfs
een kapot remlicht krijg je direct na het aanslaan van de motor keurig in de display te lezen dat tie stuk is.
1000% zeker dat mijn tdi 128KW uit 8-2008 dat NIET had.
Volgens mij is dat canbus pas gekomen bij de transporter T5gp vanaf 2009 wel zo logisch ook eigenlijk dat ze
bij de model wissel de canbus hebben ingevoerd.
Maar daar ging de discussie niet over.
Er werd hier beweerd dat je een transporter bus kan starten via een draadje van het knipperlicht, of via de stekkerdoos
van de trekhaak, remlicht , knipperlichten, stadslicht ed.
Lijkt me niet te kunnen
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie