Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tuning na montage nieuwe verstuivers

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Geert G »

Harry 341 schreef:Is er ook een link of adres van die engelse verstuiver leverancier/omruiler?
Als de prijs me aanstaat laat ik de mijne niet eens testen...kost ook weer geld... :knipoog
grt.Harry
Daarvoor hoef je niet naar Engeland.......In Olst, Nederland : http://www.diesel-service.nl/vermogen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rond de € 75,00 per verstuiver
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Pascal-141 »

Voor een set AJT verstuivers (de speciale PP2 , en beter dan de standaard verstuivers) kosten 340 UK pond .

Deze zijn wel een stuk duurder dan de PP1 verstuivers voor de ACV blokken . (die kosten nog geen 200UK pond dacht ik.)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb de vraag daar op het forum uitstaan welk merk nozzles ze dan wel gebruiken..
Je ziet bijvoorbeeld op ebay nozzles (no name staan) vanaf 20 euro per stuk..


Nog geen antwoord gehad... :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door guust »

Na meer als 300.000 km waren de originele verstuivers wel eens aan de beurt. Nu kan je ze laten testen en eventueel laten reviseren, maar ik zag op het engelse forum dat daar gereviseerde verstuivers met met een wat grotere flow voor ongeveer €400 aan geboden werden. Dit zijn dus de zogenaamde xtra-flow verstuivers. Gezien de reakties op dat forum wilde ik ze ook wel eens uitproberen.
Als deze verstuivers gemonteerd zijn, dan moet de motorcomputer gechipt worden. Hij rijd nu gewoon merkbaar een stuk beter, maar hij roet en stinkt behoorlijk.
Met de standaard verstuivers en een nieuwe chip kan je ongetwijvelt ook een eind komen. Maar ik denk dat ik met deze iets meer mee kan.
Ben dus niet op zoek naar het maximale vermogen wat er eventueel uitgehaalt kan worden, maar ik wil gewoon een fijn rijdbare bus hebben. Misschien gaat er in de toekomst er wel een grotere turbo op. We zullen het wel zien.
Maar voor het chippen lijkt JD dus wel een goede keuze.
T5.2 140 pk 4motion
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door guust »

Geert G schreef:
Harry 341 schreef:Is er ook een link of adres van die engelse verstuiver leverancier/omruiler?
Als de prijs me aanstaat laat ik de mijne niet eens testen...kost ook weer geld... :knipoog
grt.Harry
Daarvoor hoef je niet naar Engeland.......In Olst, Nederland : http://www.diesel-service.nl/vermogen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rond de € 75,00 per verstuiver
Fratelli Bosio 520: set van 4 € 370. En je hebt er 5 nodig!
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Multivan Generation »

guust schreef: Met de standaard verstuivers en een nieuwe chip kan je ongetwijvelt ook een eind komen. Maar ik denk dat ik met deze iets meer mee kan.
Ben dus niet op zoek naar het maximale vermogen wat er eventueel uitgehaalt kan worden, maar ik wil gewoon een fijn rijdbare bus hebben. Misschien gaat er in de toekomst er wel een grotere turbo op. We zullen het wel zien.
Maar voor het chippen lijkt JD dus wel een goede keuze.
Ik heb hier wat opmerkingen over..
- Weet jij welk merk nozzles er in die Engelse set gebruikt worden?
- Zijn ze gebalanceerd ten op zichte van elkaar?
- Een gewoon fijn rijdbare bus had je ook met 102 pk standaard nozzles kunnen behalen, je komt van 102 pk en dan is richting de 130 pk al een heel groot verschil.
Dus is net na, wat jij verstaat onder een fijn rijdbare bus..
- Mooi dat je denkt dat er in de toekomst een grotere turbo op zou kunnen komen, dan kun je dus 2x dokken voor aangepaste software..

Advies wat ik je extra mee zou willen geven, is om na te denken over een grotere interkoeler... in combinatie met een ander inlaatspruitstuk geeft dat een enorm verschil.. :knipoog

Groetjes en ben benieuwd naar je ervaringen..

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door mastercraft »

Pascal-141 schreef:Voor een set AJT verstuivers (de speciale PP2 , en beter dan de standaard verstuivers) kosten 340 UK pond .

Deze zijn wel een stuk duurder dan de PP1 verstuivers voor de ACV blokken . (die kosten nog geen 200UK pond dacht ik.)
dat waren de eerste aanbiedingen. Dat hebben ze in het eerste jaar wel verkocht voor die prijs maar dat kon niet meer.
Ze zijn nu overgegaan naar de pp 2 verstuivers welke op rond de 350 pounds komen.
Ze hebben ook twee filmpjes op you tube staan betreffende de originele verstuiver en de pp .
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Pascal-141 »

mastercraft schreef:
Pascal-141 schreef:Voor een set AJT verstuivers (de speciale PP2 , en beter dan de standaard verstuivers) kosten 340 UK pond .

Deze zijn wel een stuk duurder dan de PP1 verstuivers voor de ACV blokken . (die kosten nog geen 200UK pond dacht ik.)
dat waren de eerste aanbiedingen. Dat hebben ze in het eerste jaar wel verkocht voor die prijs maar dat kon niet meer.
Ze zijn nu overgegaan naar de pp 2 verstuivers welke op rond de 350 pounds komen.
Ze hebben ook twee filmpjes op you tube staan betreffende de originele verstuiver en de pp .
De AJT set kostte gisteren toch nog 340 UK pond , en 20pond verzendingskost . :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door guust »

Multivan Generation schreef:
guust schreef: Met de standaard verstuivers en een nieuwe chip kan je ongetwijvelt ook een eind komen. Maar ik denk dat ik met deze iets meer mee kan.
Ben dus niet op zoek naar het maximale vermogen wat er eventueel uitgehaalt kan worden, maar ik wil gewoon een fijn rijdbare bus hebben. Misschien gaat er in de toekomst er wel een grotere turbo op. We zullen het wel zien.
Maar voor het chippen lijkt JD dus wel een goede keuze.
Ik heb hier wat opmerkingen over..
- Weet jij welk merk nozzles er in die Engelse set gebruikt worden?
- Zijn ze gebalanceerd ten op zichte van elkaar?
- Een gewoon fijn rijdbare bus had je ook met 102 pk standaard nozzles kunnen behalen, je komt van 102 pk en dan is richting de 130 pk al een heel groot verschil.
Dus is net na, wat jij verstaat onder een fijn rijdbare bus..
- Mooi dat je denkt dat er in de toekomst een grotere turbo op zou kunnen komen, dan kun je dus 2x dokken voor aangepaste software..

Advies wat ik je extra mee zou willen geven, is om na te denken over een grotere interkoeler... in combinatie met een ander inlaatspruitstuk geeft dat een enorm verschil.. :knipoog

Groetjes en ben benieuwd naar je ervaringen..

Peter
Geen idee welk merk nozzles er gebruikt worden.
De set is gebalanceerd.
De standaard verstuivers is nu voor mij even een gepasseerd station.
Misschien vind ik het bij 160 pk het een fijn rijdende bus :ikrij
Die grotere turbo is nog maar een vaag idee. Voorlopig daarvoor geen tijd.

Die grotere interkoeler en ander inlaatspruitstuk is wel interessant, is daar een plug en play oplossing voor?

Als ik met mijn bus wil blijven rijden, zal ik hem nu toch moeten laten chippen want zo komt hij in ieder geval niet door de APK heen.
En mocht ik ooit een keer met die turbo aan de gang gaan dan moet ik nog maar een keer naar de tuner. Een hobby mag toch geld kosten :yes
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Multivan Generation »

guust schreef:Die grotere interkoeler en ander inlaatspruitstuk is wel interessant, is daar een plug en play oplossing voor?
Ja, origineel AXG van VW. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door jos_br »

guust schreef:Na meer als 300.000 km waren de originele verstuivers wel eens aan de beurt............ .
Wat was er dan aan de hand met de verstuivers (gaat toch om een ACV ?) aangezien ik hier (incl. mijn eigen ACV) toch heel wat T4en rond heb rijden met respectabele km standen en geen verstuiver problemen. De ATJ daargelaten, deze verstuivers wordt je niet vrolijk van.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door guust »

jos_br schreef:
Wat was er dan aan de hand met de verstuivers (gaat toch om een ACV ?) aangezien ik hier (incl. mijn eigen ACV) toch heel wat T4en rond heb rijden met respectabele km standen en geen verstuiver problemen. De ATJ daargelaten, deze verstuivers wordt je niet vrolijk van.

Jos.
Weet niet of er wat met de verstuivers aan de hand was, heb ze niet laten testen.


Iemand hier ervaring met Marja voor het chippen?
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door Multivan Generation »

guust schreef:Iemand hier ervaring met Marja voor het chippen?
Ja, ikke :knipoog

Stuur me anders eens een PB :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door guust »

Vanochtend op de vermogenstestbank geweest; na wat gepruts met de chip heb ik 155.7 pk en 366 Nm.
Ben niet ontevreden. :jumpklap :jumpklap :jumpklap
T5.2 140 pk 4motion
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Tuning na montage nieuwe verstuivers

Bericht door mastercraft »

Cool. Dat is een best vermogen wat je er uitgehaald hebt.
En dit met de standaard intercooler?
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Plaats reactie