Dank u allen voor de reacties! Ik ben tot op heden in mijn nopjes met het ontwerp, al ga ik wel wat aanpassen nog.
En ja, het wordt inderdaad een "vanallemarktenthuisbus" Schnarf :) Ik heb een theaterproductie en meubel/timmer en decorbedrijf en wil goed kunnen laden. Dat werkt toch het beste als er niets in staat. Maar ja, zoals jullie weten vraagt een busje altijd om roadtrips dus de kampeermodule was mijn oplossing om van twee walletjes te kunnen snoepen ;)
Ik heb vannacht de kampeermodule voor het eerst uitgetest en potverdikkie wat heb ik lekker geslapen! De hond is ondertussen ook helemaal gewend aan de bus en ik hoef maar te roepen dat we op avontuur gaan en hops, meneer is er klaar voor.
Wel heb ik besloten een kleine aanpassing te gaan maken in de bedmodule. Er gaat een extra matras uit twee delen mee die ik kan gebruiken om van mijn singlebed een twijfelaar te maken. Voor de hond is ernaast op zijn kussen liggen goed genoeg, maar voor roadtrips met een menselijke reisgenoot is het toch ook wel lekker om goede slaapruimte voor 2 te hebben.
En dan het beste nieuws, ik heb de motor helemaal nagekeken want ik was ergens vermogen aan het verliezen. Ik heb nu 5000 km gereden na de koop en die zijn allen afgelegd met maximaal 80km per uur. Dat was de maximale snelheid met wind tegen, geladen ben ik maar B wegen gaan doen want de snelweg is niet fijn met 70. Het leek en voelde alsof de motor een asma-patient was die besloten had zich dood te roken en bij de minste inspanning al begon te kuchen en pruttelen. De luchtfilter heb ik natuurlijk meteen losgehaald maar daar was niets aan te zien. Ook geen vogelnesten of paaseieren in de buis, dacht ik.... En verder, niets aan het handje, na starten liep hij prachtig stationair maar tijdens het rijden was er vaak wat gesputter, vooral na het even stilstaan bij een rood stolplicht (Zo praktisch).
Van de week werd het euvel nog erger, zo erg dat bij een beetje gas geven de motor stikte, de luchtslang die wegloopt van de motor sloeg zelfs helemaal dicht. Dus, ik heb de boel helemaal los gehad en verder gekeken dan mijn neus lang is en wat bleek? Er zit een extra filter in de buis die van mijn luchtfilter naar mijn motor loopt. Ik denk dat het een vlamdover is, het geheel is een soort kabouterhoedje van +_ 15cm gemaakt van heel dun ijzeren filter en ja, dat filter bleek dus helemaal vol te zitten met fijnstof.
Nu is het schoongemaakt en mijn motor klinkt eindelijk zoals hij bedoeld is, trekt weer op zoals een benzinebus hoort op te trekken en rijdt ook weer 130. Ook het verbruik is aanzienlijk omlaag gegaan, van 1 op 10 naar 1 op 13 is de 1e inschatting.
Ik zal straks nog even een foto maken van de kabouterhoed, maar nu eerst, een keukentje bouwen want ik miste mijn kopje thee toen ik vanochtend wakker werd!
Met creatieve groet,
Thijs