Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afzet camperunit

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Afzet camperunit

Bericht door Rolf T5 54 »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn 2e afzetunit, deze heb ik gekocht nadat de eerste door brand werd verwoest.... Ik wil niet mijn t5doka ombouwen naar camper kenteken dus de "nieuwe"unit moet afzetbaar blijven... Deze 2e unit heb ik gekocht via marktplaats, compleet met een t4 eronder. Deze t4 heb ik verkocht en de unit pas gemaakt op de t5. Dit lukt allemaal wel ware het niet dat de elektrische poten erg langzaam zijn. Daarom heb ik nu hydraulische poten besteld. Alleen om deze te monteren moet er het e.e.a. aan gebeuren. Tevens heb ik omdat er van binnen net te weinig ruimte in zit, voor ons vieren met de hond, een daktent gekocht. Ik heb al een groter dakluik gemonteerd zodat er van binnenuit naar de daktent gekomen kan worden. Maar nu, ik deed het allemaal op de eigen oprit in Assen... Het zit wat tegen en vooral met het weer. Dus ik ben op zoek; voor mijn project Wie O Wie heeft in de buurt van Assen nog wat ruimte of weet wat ruimte waar ik even terecht kan?? Ik hoef geen brug o.i.d. maar alleen een vlakke vloer onder een dak van minstens 3 meter hoog..... Dus wie heeft er wat voor mij ??
O ja ik kan geen 1200 euro huur ophoesten......

Alvast bedankt. En ja ik zal wat foto's plaatsen van het geheel, kwestie van prioriteiten stellen ;-) :zwaai
Bijlagen
De afzetunit met daktent in Willingen afgelopen week.
De afzetunit met daktent in Willingen afgelopen week.
Laatst gewijzigd door Rolf T5 54 op 26 feb 2011, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Afzet camperunit

Bericht door Mickel Moen »

Rolf,

Welkom met je project. Dit is toch wel weer even heel iets anders en ik ben benieuwd hoe een en ander er uit ziet. Heel veel succes !.
:zwaai
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Afzet camperunit

Bericht door Multivan Generation »

gaaf! :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Afzet camperunit

Bericht door emil »

ja mooi concept
vind het een goed idee .jij rijd tenminste niet het hele jaar rond met
de volle bepakking en als je op vakantie gaat pak je het "rugzakje" en gaan.

zo heb je maar 1 auto nodig en heb je een gunstig brandstof gebruik als je zonder camper rijd
maar .... foto's a.u.b.
Gebruikersavatar
hein uut mooi drenthe
Berichten: 296
Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:22
Locatie: mooi drenthe

Re: Afzet camperunit

Bericht door hein uut mooi drenthe »

hoe lang heb je die ruimte nodig rolf?
De rooie is verkocht.
En inmiddels weer een andere rooie :driveT4
En nu weer een rooie :driveT5
En nu een blauwe :T5cruisin
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: Afzet camperunit

Bericht door Rolf T5 54 »

hein uut mooi drenthe schreef:hoe lang heb je die ruimte nodig rolf?
Hallo Hein,
Heb je de foto al gezien? Ik heb net een foto erbij geplaatst, ik heb het toch op de oprit voor elkaar gekregen.... Als je iets in de aanbieding hebt ben ik natuurlijk altijd nieuwsgierig wjw.. ik hoor het anders wel.
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: Afzet camperunit

Bericht door Rolf T5 54 »

emil schreef:ja mooi concept
vind het een goed idee .jij rijd tenminste niet het hele jaar rond met
de volle bepakking en als je op vakantie gaat pak je het "rugzakje" en gaan.

zo heb je maar 1 auto nodig en heb je een gunstig brandstof gebruik als je zonder camper rijd
maar .... foto's a.u.b.
Hallo Emil,
Ja het klopt wat je zegt ik heb namelijk geen zin om inderdaad volledig bepakt rond te blijven rijden. Maar wat me nog meer tegenstaat is dat je met de caravan allerhande beperkingen tegenkomt van inhaalverboden tot algehele verboden aan toe. Tevens is het soms makkelijk dat je een bestelbus bent ipv een camper ;-).

Maar in het verleden hadden we maar een auto en nu twee ..... Ik heb namelijk in 2009 een Lupo 3L geïmporteerd (wegenbelasting vrij) en die verbruikt ff wat minder als de t5....
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Afzet camperunit

Bericht door bartt4 »

wat maakt het makkelijker als je bestel bent inplaats van camper? camper verzekering is goedkoop, belasting is goedkoop. Mischien denk ik verkeerd
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: Afzet camperunit

Bericht door Rolf T5 54 »

het begin met de "laadvloer"
het begin met de "laadvloer"
Zo ben ik weer..... Zag dat ik deze topic alweer 3 jaar geleden ben gestart, in de start staat dat een topic moet updaten en niet zomaar een nieuwe beginnen.... Dus bij deze.
Tijden veranderen, kinderen groeien en de belasting stijgt en kilometers blijven onder de wielen doorrollen...
Daarom het plaatje maar weer eens tegen het licht gehouden. De Lupo had 2 ton op de klok en de T5 moest iedere keer in of uit de schorsing en met z'n vieren (en de hond) in de Lupo was ook geen doorslaand suc6. Af en toe een auto gehuurd (een zafira voor een lang weekend voor 99 euro met 400km vrij) liep op den duur ook in de papieren.

Daarom nu het volgende; de Lupo ingeruild (een mooie prijs voor teruggekregen) en een Seat Altea XL 2008 teruggekocht. Wow wat een ruimte en wat een onderschatte auto. Maar nu de T5 ; daar ben ik bezig met de afzetunit op vast te bouten.
Niet dat dat zo makkelijk gaat, eerst de laadvloer eraf die ik onder de pickupbak had samen met het aluminium raam. en vervolgens even over de weegbrug...... 1760kg !!!!! Een chassiscabine met alleen de chassisbalkjes achter, ook zonder reservewiel (tank halfvol). Vervolgens hardhouten latten gekocht en deze op maat gemaakt en op het chassis geplakt. En O ja de luchtvering wilde ik alweer ff aanpassen daar heb ik gelijk de gelegenheid voor...

Nu heb ik dus een handje onderdelen over;
Een trekhaak (voor chassiscabine of pick-up).
Een laadbak met aluminium schotten, 10 jaar oud en normaal gebruikt met afdekzeil.

Ik zal deze ook op het te koop aangeboden deel neerzetten.
Bijlagen
Adam en Eva
Adam en Eva
het kale chassis
het kale chassis
Gebruikersavatar
De Graveur
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:14

Re: Afzet camperunit

Bericht door De Graveur »

Heyhey Rolf,

Mooi project man.
Fijn dat er weer een camper/unit is na de brand.
Ik las het net op het camper forum, :lach
Ja wij hebben de T4 nog dus wel altijd lezen bij het T4 overzicht.

Groet Willem :zwaai
(net de unit weer op de auto)
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: Afzet camperunit

Bericht door Rolf T5 54 »

Hoi willem,

Dank je voor de reactie, de unit was er wel kort na de brand een andere gekocht en een hoop in geinvesteerd... Maar het op/afzetten en steeds weer schorsen beu (reed m als particulier) daarom voor dit geopteerd...
Maar ik hou het forum(s) op de hoogte...

Trouwens een mooie metamorfose die jouw bus is ondergaan.
Gebruikersavatar
Hilko Odink
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mar 2014, 13:14
Locatie: Ane

Re: Afzet camperunit

Bericht door Hilko Odink »

Even een andere vraag. Heb je de side bars en de push bar nog?.
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: Afzet camperunit

Bericht door Rolf T5 54 »

Alleen de pushbar heb ik nog, stuur wel een pb.
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: Afzet camperunit

Bericht door Rolf T5 54 »

Zo hij is afgelopen vrijdag gekeurd, apk en camperombouw. Goedgekeurd met een ledig gewicht van 2370kg! Nu net via mijn rdw gezien dat mijn nieuwe kenteken ook binnen is -XFF-- geinig ;-)
De bpm viel mij gelukkig mee, via autodata 712euri's...
Plaats reactie