Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

waterkokertje

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

waterkokertje

Bericht door curlyone »

Hallo allemaal, misschien een domme vraag maar ik heb een waterketeltje 12 V gekocht, en ik neem aan dat ik die gewoon kan gebruiken. Net even rijdend geprobeerd maar al heel snel was de zekering door.
Op de doos staat: For 12V: DC 12V-170W .Kan iemand mij vertellen of die geschikt is voor mijn karretje?
alvast bedankt,
groetjes Hannie :driveT4
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: waterkokertje

Bericht door Rotor »

Kan altijd, alleen moet je wel een zekering van 15 ampère hebben, en wel een kabel die het wel aan kan.
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: waterkokertje

Bericht door curlyone »

Oh zie je, er zit een 10 ampere zekering in en in het boekje staat vet gedrukt dat er geen zwaardere zekering in mag. Weer te impulsief gekocht dus.....

groetjes Hannie :driveT4
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: waterkokertje

Bericht door matje86 »

2 de accu d,r in en daar op laten draaien, ff oskar vragen wat je d,r voor kwijt bent :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: waterkokertje

Bericht door curlyone »

Ja het camping gasje gaat gewoon weer mee, ik ga nu alleen even snel heel en weer naar Engeland, maar dan wel via Dortmund. Dus dacht ik, makkelijk zo'n waterkokertje, kan ik al rijdend water koken voor mijn oplos esspresso, denk toch niet zo'n goede aankoop geweest :bonk Nou ja, dan maar even op het gasje, nog niet onder het luifeltje, de rails moet er nog op, doen we volgende week. Ik ga nu toch alleen maar rijden en 2 nachten slapen op een service station, niet genoeg tijd om een camping op te zoeken. Mijn eerste lange rit met Herbie XL :ikrij
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: waterkokertje

Bericht door Erwin L »

Voor mijn trip naar Noorwegen had ik ook zo'n elektrisch dingetje gekocht maar ik vind het niks. Duurt enorm lang voor het water eens een keer heet is. Met een dunwandig fluitketeltje op het camping gaz gaat het veel sneller.

Ik hoor goede berichten over die spotgoedkope gasstelletjes met gasbusjes van de action.

Een tweede accu is inderdaad erg handig, maar dan moet je er meer werk voor hebben dan alleen een waterkokertje......
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: waterkokertje

Bericht door curlyone »

Ik heb gewoon mijn kampeer-keuken-kratje meegenomen en even water gekookt op mijn kleine camping gasje zoals ik altijd al deed. Heb altijd een thermosflesje in de auto die ik dan vul, dus ik had het waterkokertje ook helemaal niet nodig eigenlijk :bonk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: waterkokertje

Bericht door Multivan Generation »

Misschien heb je het bonnetje nog en kun je hem terug brengen?
Plaats reactie