Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 stug schakelen
T4 stug schakelen
Hallo, ik ben nieuw hier.
Ik heb pas een verlengde T4 gekocht, 75kW 2,5TDI van 2000 met 130.000 km op de teller.
Ik ben zeer tevreden met m'n busje maar had het idee dat hij wel erg stug schakelde. Het schakelen gaat op zich prima, hij valt ook niet uit de versnelling of zo, maar toch.
Vandaag heb ik eens iemand laten rijden die altijd een T4 van de zaak had en deze man bevestigde dat het schakelen veel te zwaar gaat.
Wat zou ik hier aan kunnen doen?
Ik heb pas een verlengde T4 gekocht, 75kW 2,5TDI van 2000 met 130.000 km op de teller.
Ik ben zeer tevreden met m'n busje maar had het idee dat hij wel erg stug schakelde. Het schakelen gaat op zich prima, hij valt ook niet uit de versnelling of zo, maar toch.
Vandaag heb ik eens iemand laten rijden die altijd een T4 van de zaak had en deze man bevestigde dat het schakelen veel te zwaar gaat.
Wat zou ik hier aan kunnen doen?
- René
- Berichten: 5294
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: T4 stug schakelen
Harm schreef:Hallo, ik ben nieuw hier.
Ik heb pas een verlengde T4 gekocht, 75kW 2,5TDI van 2000 met 130.000 km op de teller.
Ik ben zeer tevreden met m'n busje maar had het idee dat hij wel erg stug schakelde. Het schakelen gaat op zich prima, hij valt ook niet uit de versnelling of zo, maar toch.
Vandaag heb ik eens iemand laten rijden die altijd een T4 van de zaak had en deze man bevestigde dat het schakelen veel te zwaar gaat.
Wat zou ik hier aan kunnen doen?
ff busje WD40 pakken,
achter je linkervoorwiel onder je bus kruipen.
In het midden van de bus zie je dan net voor je tank je schakelstangen.
ff schoonmaken en wd40 op spuiten.
groeten Berrie en Rene
Of wat je ook kunt doen
Schakelpook los draaien en dan de schakelhendel en hoes eraf halen.
Onderste gedeelte loswippen (op de vloer) en dit samen met het andere rubber eraf halen.
Hierna eerst met Wd40 de boel goed schoonspuiten en de pook op en neer bewegen. Daarna met siliconen spray de boel goed inspuiten, dan schakelt die weer als een nieuwe.
Schakelpook los draaien en dan de schakelhendel en hoes eraf halen.
Onderste gedeelte loswippen (op de vloer) en dit samen met het andere rubber eraf halen.
Hierna eerst met Wd40 de boel goed schoonspuiten en de pook op en neer bewegen. Daarna met siliconen spray de boel goed inspuiten, dan schakelt die weer als een nieuwe.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
- René
- Berichten: 5294
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Pim 328 schreef:Of wat je ook kunt doen
Onderste gedeelte loswippen (op de vloer) en dit samen met het andere rubber eraf halen.
Zo heeft bij mij de eerste eigenaar de voet van de hoes het draadeind in de busjes beschadigd. En staat nu de hoes bij mij los.
heb je daar een tip voor? zonde om er een nieuwe hoes voor te kopen, en vind het geen porem er een parker door heen te jassen zeg maar.
Zou graag de hoes weer vast hebben op de originele bouten maar de gaten zijn nu uitgelubberd.
Groeten Berrie
Nieuwe gaten tappen, en dan boutjes erin!Berrie en Rene schreef:Pim 328 schreef:Of wat je ook kunt doen
Onderste gedeelte loswippen (op de vloer) en dit samen met het andere rubber eraf halen.
Zo heeft bij mij de eerste eigenaar de voet van de hoes het draadeind in de busjes beschadigd. En staat nu de hoes bij mij los.
heb je daar een tip voor? zonde om er een nieuwe hoes voor te kopen, en vind het geen porem er een parker door heen te jassen zeg maar.
Zou graag de hoes weer vast hebben op de originele bouten maar de gaten zijn nu uitgelubberd.
Groeten Berrie
- Multivan Generation
- Berichten: 34499
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Harm,
absoluut geen WD40 gebruiken!
Met WD40 smeert het eerst wel, maar later lost het al het vet dat in de buurt zit op, en kun je weer beginnen.
Ik heb pas bij Peter en Crazy Ivan, het schakelsysteem ingespoten met Teflonspray van Kroonoil, ook wel PTFE-spray genoemd.
Dat houdt langer de smerende eigenschappen..
Alle contactdelen van je schakelsysteem even inspuiten, na een half uurtje inwerken gaan rijden en voila je merkt al verschil
Pas na een week is het echt goed.
Na een maand of 4 nogmaals inspuiten (om het achterstallige onderhoud in te lopen) en in de winter nogmaals.
En hij schakelt dan weer als een nieuwe.
Succes
absoluut geen WD40 gebruiken!
Met WD40 smeert het eerst wel, maar later lost het al het vet dat in de buurt zit op, en kun je weer beginnen.
Ik heb pas bij Peter en Crazy Ivan, het schakelsysteem ingespoten met Teflonspray van Kroonoil, ook wel PTFE-spray genoemd.
Dat houdt langer de smerende eigenschappen..
Alle contactdelen van je schakelsysteem even inspuiten, na een half uurtje inwerken gaan rijden en voila je merkt al verschil

Pas na een week is het echt goed.
Na een maand of 4 nogmaals inspuiten (om het achterstallige onderhoud in te lopen) en in de winter nogmaals.
En hij schakelt dan weer als een nieuwe.
Succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34499
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
????????????????????Pim 328 schreef:Of wat je ook kunt doen
Schakelpook los draaien en dan de schakelhendel en hoes eraf halen.
Onderste gedeelte loswippen (op de vloer) en dit samen met het andere rubber eraf halen.
Hierna eerst met Wd40 de boel goed schoonspuiten en de pook op en neer bewegen. Daarna met siliconen spray de boel goed inspuiten, dan schakelt die weer als een nieuwe.
--------------------------------------------------------------------------------
Harm,
absoluut geen WD40 gebruiken!
Met WD40 smeert het eerst wel, maar later lost het al het vet dat in de buurt zit op, en kun je weer beginnen.
?????????????????


Ik wil verder niks zeggen,maar zou zelf liever het advies van een monteur(Pim)
opvolgen.
Lijkt me dat je daar meer aan hebt,dan die andere tip.


Je begint met een pc....en eindigt met Mac.