Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aankoop 2e hands bus

vragen over de T4
Plaats reactie
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Jor »

:muur ok jammer dat je het niet helemaal begrijpt :driveT4
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Marcel.S »

ik begrijp het heel goed, jij begrijpt mij niet .

ik zie dat westfalia als een keurmerk waar je zoals vele keurmerken veel voor betaald.
en het stelt niet veel voor .

als ik er een merkje op zet is het mijn camper met mijn stempel, so what ?
het kan mij weinig schelen als het maar goed rijd dat is wat teld , de techniek moet redelijk zijn, maar het blijven auto's en dat zijn zeer slechte investeringen
en je wordt bij de aanschaf altijd genaaid :knipoog
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Jor »

Sorry het was niet aan jouw gericht :lach
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Marcel.S »

ah, nou bij deze mijn mening wat duidelijker verwoord :jump
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 714
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door websurfer »

Ik heb net een drietal mailtjes verstuurt naar duitse VW dealers met het verzoek met het Vin nummer een soort RDW check te doen
hopelijk geven ze mij een mail terug

eerdre werd gevraag of het Vin nummer met WV1 of WV2 begon
wel vin nummer is (deels) wv2zzz70z3

dus wel beginnend met het juiste startletters toch :jumpklap

eerlijk gezegt is de hoge prijs bekent maar als ik deze vergelijk met originele van 2002 zie ik met veel hogere km standen prijzen die de 21 K aardig achter zich laten .
relatief (gezien de staat) is deze dus redelijk van prijs lijkt me !
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Pascal-141 »

Tja ... wat betreft de keuze tussen een originele westfalia , en een omgebouwde T4 die dan voorzien word van een Westfalia logo : dat moet ieder voor zichzelf uitmaken wat de voorkeur geniet.
En net daar zit een groot verschil in de mogelijke kopers : je hebt enerzijds de "liefhebbers" , die gaan voor een echte westie , en je hebt anderzijds de mensen die gewoon een"camper" willen rijden als dagelijks vervoer om op die manier goedkoper te kunnen rijden (en met goddkoper bedoel ik de dure NL wegenbelasting) , en net voor deze tweede groep mogelijke kopers zal het niks (of weinig) uitmaken dat het een "achteraf ombouw" is.
...En begrijp me niet verkeerd , ik keur een "achteraf ombouw" zeker niet af !! Maar de waarde word er mede door bepaald. Ik bedoel maar : om een voorbeeld te geven ,in die oude Ssang Yong terreinwagens lag een Mercedes motor , maar dat maakte het nog geen Mercedes terreinwagen , ook niet in de waardebepaling ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 714
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door websurfer »

Pascal, bedankt voor je reactie maar ik deel je mening niet helemaal.
je classificeert nu de mensen die geen originele California hebben of willen hebben als niet liefhebbers welke alleen goedkoop willen rijden.
Jammer dat je er zo over denkt, ik koop namelijk ook een camper voor datzelfde doel als jij en mijn, aan te schaffen, camper is ook professioneel omgebouwd (alleen later dan een originele :nuts ) en volwaardig qua inrichting en camper idee.
alleen kost deze minder (en houd mogelijk minder lang de waarde die een "echte" misschien wel houd.

Uit de reactie van mij is duidelijk dat de kogel door de kerk is en dat we deze camper willen hebben en een overeenkomst hebben met de verkoper.
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Pascal-141 »

websurfer schreef:Pascal, bedankt voor je reactie maar ik deel je mening niet helemaal.
je classificeert nu de mensen die geen originele California hebben of willen hebben als niet liefhebbers welke alleen goedkoop willen rijden.
Jammer dat je er zo over denkt, ik koop namelijk ook een camper voor datzelfde doel als jij en mijn, aan te schaffen, camper is ook professioneel omgebouwd (alleen later dan een originele :nuts ) en volwaardig qua inrichting en camper idee.
alleen kost deze minder (en houd mogelijk minder lang de waarde die een "echte" misschien wel houd.

Uit de reactie van mij is duidelijk dat de kogel door de kerk is en dat we deze camper willen hebben en een overeenkomst hebben met de verkoper.
...ik vermeldde in mijn vorige reply al dat er niks mis is met het kopen van een T4 die achteraf omgebouwd is ... :knipoog

ik wou alleen maar zeggen dat je aan de ene kant mensen hebt die een westfalia kopen als liefhebber/verzamelaar , en die kopen dan een originele ; en aan de andere kant heb je mensen die er eentje kopen als gebruiksvoorwerp /dagelijks voertuig (omdat een camper in NL nu eenmaal de betaalbare oplossing is ) . En , daar is dus niks mis mee , als je er maar niet te veel voor betaald bedoel ik maar.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Marcel.S »

ik snap je , maar het is wel aardig om er bij te zetten dat het 2e soort ook onderverdeeld kan worden , eigenlijk al van het eerste soort.
in mensen die jij beschrijft , als dagelijkse auto .
en mensen die dolgraag een camper willen , zoals ik en mijn vrouw .
en weinig km rijden dagelijks , mijn vrouw woont vlakbij werk, en ik heb een werkbussie van de werkgever .

2 auto's is niet te betalen , of iig zonde van het geld ,we zijn elk weekend oppad dus dan is een camper uber handig, en doorde weeks na het werk met de hondjes op pad .

maar op mp heb ik er genoeg gezien die hem dagelijks gebruiken en niet als camper , dat vind ik jammer .
je zou het meer als een recreatie voertuig moeten zien , je hoeft er niet altijd in te slapen .
als mijn vrouw een wedstrijdje rent , zit ik lekker bij de camper met zelf gezette koffie .

en dat soort mensen waar ik ook bij zit , die zijn er ook veel al dan niet met een echte westfalia of zelfbouw , dat laatste kun je ook nog onderverdelen in meerdere soorten .
en zo kun je nog ff doorgaan , dus mensen over 1 kam scheren is zeker in dit geval kortzichtig , dat bedoelde je niet zo , maar zo komt het over :toppie

geeft niks , vind ik zo heb ieder zijn of haar mening , het zwartepieten gezeur is hier een heel goed voorbeeld van , en niemand vraagt de kinderen om hun eigen mening :muur maar da's iets anders en heeft niks met vw te maken , dus graag niet ook hier over door zeuren was slechts een voorbeeld . :driveT5



ik hoop dat je een keuze hebt gemaakt en dat je er een fijne bus aan hebt, ik vind het kleurtje iig wel leuk :zwaai
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Jor »

Ik hoop dat hij hem laat keurennvoor de aankoop :T44EVER
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Marcel.S »

dat is zeker nooit onverstandig.
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Eriek
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:48

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Eriek »

Kogel door de kerk?
Een overeenkomst? Al proefgereden? Bus kritisch bekeken? Keuring?
Onderhoudsboekjes gecheckt?

Het komt me allemaal erg overhaast over = spijt.
Eriek
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:48

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Eriek »

Proefrit en boekjes dus wel gedaan, maar blijft overhaast overkomen.
Eriek
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:48

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door Eriek »

Onderhoudsboekjes compleet.
Zijn de rekeningen ook aanwezig?
Onderhoudsboekje alleen zegt niet alles.
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 714
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Aankoop 2e hands bus

Bericht door websurfer »

Eriek,
overhaast tja misschien komt dat zo over en is het misschien ook zo
net gebeld voor afspraak
vrijdag aankoopkeuring en verder op de brug onderzoek
verkoper heeft al achterremmen vernieuwd , handremkabel was gerafeld en dus vernieuwd, uitlaat deels vervangen na aanleiding van opmerkingen bij een eerdere (voor)aankoopkeuring bij keuringsgarage

boekjes aanwezig, zij het niet allemaal compleet
proefrit ja gedaan en rijd goed, trek goed
visuele check alles op orde en ziet er goed uit weinig beschadigingen oid alleen lichte steenslag op motorkap
een nette bus dus met een netjes gemonteerd interieur waarbij diverse dingen aangestaan hebben voor ons ter controle
(standkachel, koelkast, airco)

we krijgen er nog bij: de aankoopkeuringkosten welke voor rekening van verkoper zijn, een nieuwe fiamma 3fietsen drager, een opbergzak voor de voorstoel en aansluitkabels voor op de camping!
dus een totaal plaatje
ik verwacht er lang plezier van te hebben maar auto's kopen blijft altijd een gok hoe goed voorbereid en bedachtzaam je ook bent.
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Plaats reactie